ΓΔ: 1440.52 0.33% Τζίρος: 51.46 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Στο αυτοκίνητο στρέφονται πλέον οι Ευρωπαίοι για τις μετακινήσεις τους

Ο φόβος που έχει προκαλέσει η πανδημία του κορονοϊού έχει οδηγήσει τους πολίτες να αποφεύγουν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς με το μποτιλιάρισμα και την ατμοσφαιρική ρύπανση να επανέρχονται στην καθημερινότητα.

Το μποτιλιάρισμα σε ώρες αιχμής επέστρεψε όχι μόνο στις μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες, αλλά στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, καθώς οι Ευρωπαίοι πολίτες επιλέγουν πλέον το αυτοκίνητο τους αντί για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για να πάνε στις δουλειές τους.

Η αυξημένη κίνηση των αυτοκινήτων και η αισθητή αύξηση της κατανάλωσης βενζίνης είχε ως συνέπεια την μικρή άνοδο της τιμής της. «Οι άνθρωποι χρησιμοποιούν περισσότερα αυτοκίνητά τους επειδή φοβούνται να χρησιμοποιήσουν τις δημόσιες συγκοινωνίες», επιβεβαιώνει μεταξύ άλλων ο διευθύνων σύμβουλος της Total, Πατρίκ Πουγιάν.

Το ίδιο συμβαίνει και σε πόλεις της Ασίας που οι αγορές άνοιξαν νωρίτερα από αυτές της Ευρώπης. Όμως εκεί οι άνθρωποι άρχισαν να χρησιμοποιούν και το τρένο. Στους δρόμους του Πεκίνου και της Σαγκάης η πρωινή κίνηση είναι πλέον υψηλότερη από τους μέσους όρους του 2019, ενώ η χρήση του μετρό παραμένει χαμηλότερη από την κανονική, σύμφωνα με στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από το Bloomberg.

Μένοντας στα δεδομένα της Ευρώπης, στο Βερολίνο η χρήση δημόσιων συγκοινωνιών παραμένει 61% κάτω από τον μέσο όρο, ενώ ο αριθμός των ατόμων που οδηγούν το αυτοκίνητό τους έχει ανακάμψει και βρίσκεται μόλις 28% κάτω από τον μέσο όρο της προ- κορονοϊού εποχής, σύμφωνα με στοιχεία της Apple, η οποία διαχειρίζεται και παρακολουθεί τα δεδομένα των χαρτών της. Τα συγκεκριμένα δεδομένα της Apple για 27 πόλεις δείχνουν ότι οι οδηγοί επιλέγουν τα αυτοκίνητά τους σε σχέση με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Στη Μαδρίτη, η οδήγηση είναι 68% κάτω από τα κανονικά επίπεδα, ενώ η χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς παραμένει 87% κάτω από τον μέσο όρο.

Αξιοσημείωτο είναι ότι μαζί με τα αυτοκίνητα αναμένεται να επιστρέψει σύντομα και η ατμοσφαιρική ρύπανση, η οποία τους τελευταίους μήνες μειώθηκε σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα σε όλες τις ευρωπαϊκές πόλεις. Σε αυτή την περίοδο, όπου όλοι έχουν μεγάλο δείκτη ανασφάλειας, αναλυτές κάνουν λόγο ότι τα ηλεκτρικά οχήματα, που θα βοηθήσουν στην μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, είναι πιθανό να παραμείνουν στο περιθώριο, καθώς η εύθραυστη οικονομία δεν βοηθά τις πωλήσεις τους. Σημαντικό ρόλο για την απροθυμία αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων παίζει η φθηνή βενζίνη και η αυξημένη τιμή των ηλεκτρικών που παρά τις όποιες βελτιώσεις έχουν γίνει από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, εξακολουθούν να έχουν υψηλή τιμή κτήσης.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Τουλάχιστον 10 νεκροί σε δυστύχημα με λεωφορείο στο Σάο Πάολο

Το λεωφορείο είχε αναχωρήσει από την Ιταπέβα με προορισμό την Απαρεσίντα, μια θρησκευτική πόλη που είναι γνωστή για τα πλήθη προσκυνητών που την επισκέπτονται για να δουν από κοντά τη Βασιλική της Παναγίας της Απαρεσίντα.
ΔΙΕΘΝΗ

«Φρένο» 3% κατέγραψαν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ

Τον Μάιο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 12,5% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ, υποχωρώντας κατά 13,8% έναντι του προηγούμενου έτους. Διευρύνεται η παρουσία των υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
ΔΙΕΘΝΗ

Δασμούς έως και 48% επιβάλει στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα η Κομισιόν

Στο 38,1% θα φτάσουν οι δασμοί που θα εφαρμόσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην SAIC, ενώ στο 20% θα είναι της Geely και στο 17,4% της BYD. «Καμπάνες» και σε ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν οχήματά στην Κίνα.
ΔΙΕΘΝΗ

Το 38% των εταιρειών στην Ευρώπη θα χρησιμοποιήσουν μεταχειρισμένα βαν

Η χρήση μεταχειρισμένων LCV σήμερα είναι υψηλή στην Ελλάδα (48%), τη Φινλανδία (40%) και τη Δανία (39%). Η προβλεπόμενη αύξηση της χρήσης μεταχειρισμένων LCV θα ωθήσει αρκετά πιο ψηλά τα συγκεκριμένα ποσοστά τα επόμενα χρόνια.
EU_China
ΔΙΕΘΝΗ

H E.E. σχεδιάζει επιβολή δασμών σε κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, δήλωσε την περασμένη Τρίτη ότι η Ευρώπη θα έχει μία «εξατομικευμένη προσέγγιση» και οι όποιοι δασμοί επιβληθούν θα «είναι αντίστοιχοι με το επίπεδο της ζημιάς» που προκαλείται.
troxaio-leoforeio-atyxima
ΔΙΕΘΝΗ

Τουλάχιστον οκτώ νεκροί σε τροχαίο με λεωφορείο στη Φλόριντα

Λεωφορείο με 53 επιβαίνοντες – στην πλειονότητά τους εργάτες που πήγαιναν σε αγροκτήματα της κοινότητας Ντανέλον – εξετράπη της πορείας του και ανετράπη, κατόπιν πλαγιομετωπικής σύγκρουσης με ημιφορτηγό.