ΓΔ: 1440.52 0.33% Τζίρος: 51.46 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Τουλάχιστον ένα ηλεκτρικό όχημα από κάθε βιομηχανία αυτοκινήτων

Το πλάνο της επόμενης φάσης είναι τα καινούρια αυτοκίνητα να μπαίνουν στην πρίζα. Με τον έναν (ηλεκτροκίνητα) ή τον άλλο τρόπο (υβριδικά plug-in).

Οι νέοι κανόνες εκπομπών ρύπων που αναμένεται να ισχύσουν από το 2021 στην Ευρωπαϊκή Ένωση αλλάζουν τα δεδομένα στην αυτοκίνηση. Με τα νέα όρια η γκάμα των μοντέλων κάθε κατασκευαστή δεν θα πρέπει να ξεπερνάει κατά μέσο όρο τα 95 γρ/χλμ εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Αυτό σημαίνει ότι πολύ σύντομα κάθε κατασκευαστής θα αναγκαστεί να λανσάρει στην αγορά ένα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο που έχει μηδενικούς ρύπους και αρκετά μοντέλα διπλής ενέργειας (υβριδικά plug-in) προκειμένου να ρίξει τον μέσο όρο των εκπομπών.

Αυτού του τύπου τα αυτοκίνητα αναμένεται να αποτελέσουν και τη λύση στο συγκεκριμένο πρόβλημα που καλούνται να λύσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες το 2021. Μέχρι, τουλάχιστον, να περάσουμε εξ ολοκλήρου στη φάση της ηλεκτροκίνησης, η οποία θα έρθει στα αμέσως επόμενα χρόνια. Σήμερα, ενόψει των νέων ορίων, τα υβριδικά plug-in αυτοκίνητα αποτελούν τη λύση, καθώς συνδυάζουν ένα ή και περισσότερους ηλεκτροκινητήρες που δίνουν αυτονομία 50-60 ίσως και παραπάνω χιλιόμετρα για τη μετακίνηση στην πόλη και έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης με ιδιαίτερα χαμηλούς ρύπους. Αυτός, μάλιστα, κατά τη διάρκεια της συνδυαστικής λειτουργίας δέχεται βοήθεια από τον ηλεκτροκινητήρα, γεγονός που συμβάλλει αποφασιστικά στη μείωση των ρύπων.

Αυτή η κατηγορία παρέχει στους κατόχους το πλεονέκτημα της κίνησης του οχήματός τους εντός πόλης με ηλεκτροκίνηση, αλλά και την ευελιξία της μετακίνησης για μεγαλύτερα ταξίδια, που θα κληθεί να δώσει την απαιτούμενη ενέργεια ο κινητήρας εσωτερικής καύσης.

Η φετινή χρονιά αναμενόταν να ήταν μία σημαντική χρονιά για τα υβριδικά plug-in αυτοκίνητα, καθώς όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν επενδύσει πάνω σε αυτήν την τεχνολογία. Η πανδημία του κορονοϊού έχει μεταθέσει τα σχέδια και τα πλάνα τους, μέχρι και αυτές σιγά- σιγά να μπουν στη διαδικασία της παραγωγής και διάθεσης των νέων μοντέλων τους. Το σίγουρο είναι ότι «τρέχουν» να προλάβουν χρονικά τους νέους κανόνες, καθώς μία αργοπορία θα σημάνει για αυτές υψηλά χρηματικά πρόστιμα, που σε πολλές περιπτώσεις είναι δυσβάστακτα και ίσως να τις οδηγήσουν σε μείωση βιωσιμότητας.

Πλέον, το πλάνο της επόμενης φάσης είναι τα καινούρια αυτοκίνητα να μπαίνουν στην πρίζα. Με τον έναν (ηλεκτροκίνητα) ή τον άλλο τρόπο (υβριδικά plug-in). Το ευχάριστο για τους λάτρεις της ιδέας των υβριδικών plug-in οχημάτων είναι ότι υπάρχει πλούσια γκάμα, τόσο από μικρά όσο από μεσαία και πολυτελή αυτοκίνητα, ενώ δεν θα παραλείψουμε και τις εκδόσεις SUV που τα τελευταία χρόνια γνωρίζουν μεγάλη άνθηση σε Ευρώπη και Ελλάδα.

Το σίγουρο είναι ότι η στρατηγική των αυτοκινητοβιομηχανιών είναι να προωθήσουν την αμιγώς ηλεκτροκίνηση για αυτοκίνητα που κινούνται μέσα στην πόλη και τα υβριδικά plug-in οχήματα για όσους έχουν αυξημένες ανάγκες μετακίνησης και με προσανατολισμό τα ταξίδια, έχοντας ως δυνατό χαρτί την τιμή, καθώς ένα υβριδικό plug-in αυτοκίνητο είναι φθηνότερο σήμερα από ένα ηλεκτροκίνητο. Σύμμαχος της στρατηγικής των κατασκευαστών είναι η έλλειψη υποδομής για την ηλεκτροκίνηση, που, σημειωτέον, όσο περνούν τα χρόνια θα κερδίζει συνεχώς έδαφος, μέχρι να ανέβει -τελικά- και μετά από μεγάλες αναβαθμίσεις των σημερινών μπαταριών και φυσικά της τιμής, στο υψηλότερο σκαλί των επιθυμιών των κατόχων αυτοκινήτου.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Τουλάχιστον 10 νεκροί σε δυστύχημα με λεωφορείο στο Σάο Πάολο

Το λεωφορείο είχε αναχωρήσει από την Ιταπέβα με προορισμό την Απαρεσίντα, μια θρησκευτική πόλη που είναι γνωστή για τα πλήθη προσκυνητών που την επισκέπτονται για να δουν από κοντά τη Βασιλική της Παναγίας της Απαρεσίντα.
ΔΙΕΘΝΗ

«Φρένο» 3% κατέγραψαν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ

Τον Μάιο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 12,5% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ, υποχωρώντας κατά 13,8% έναντι του προηγούμενου έτους. Διευρύνεται η παρουσία των υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
ΔΙΕΘΝΗ

Δασμούς έως και 48% επιβάλει στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα η Κομισιόν

Στο 38,1% θα φτάσουν οι δασμοί που θα εφαρμόσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην SAIC, ενώ στο 20% θα είναι της Geely και στο 17,4% της BYD. «Καμπάνες» και σε ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν οχήματά στην Κίνα.
ΔΙΕΘΝΗ

Το 38% των εταιρειών στην Ευρώπη θα χρησιμοποιήσουν μεταχειρισμένα βαν

Η χρήση μεταχειρισμένων LCV σήμερα είναι υψηλή στην Ελλάδα (48%), τη Φινλανδία (40%) και τη Δανία (39%). Η προβλεπόμενη αύξηση της χρήσης μεταχειρισμένων LCV θα ωθήσει αρκετά πιο ψηλά τα συγκεκριμένα ποσοστά τα επόμενα χρόνια.
EU_China
ΔΙΕΘΝΗ

H E.E. σχεδιάζει επιβολή δασμών σε κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, δήλωσε την περασμένη Τρίτη ότι η Ευρώπη θα έχει μία «εξατομικευμένη προσέγγιση» και οι όποιοι δασμοί επιβληθούν θα «είναι αντίστοιχοι με το επίπεδο της ζημιάς» που προκαλείται.
troxaio-leoforeio-atyxima
ΔΙΕΘΝΗ

Τουλάχιστον οκτώ νεκροί σε τροχαίο με λεωφορείο στη Φλόριντα

Λεωφορείο με 53 επιβαίνοντες – στην πλειονότητά τους εργάτες που πήγαιναν σε αγροκτήματα της κοινότητας Ντανέλον – εξετράπη της πορείας του και ανετράπη, κατόπιν πλαγιομετωπικής σύγκρουσης με ημιφορτηγό.