ΓΔ: 1408.05 0.13% Τζίρος: 65.91 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 DATA
Φώτο: Shutterstock

Επιταχύνει τις προσπάθειες να κυριαρχήσει στις μπαταρίες EV η Ευρώπη

Η Ευρώπη έχει μόνο μικρές εταιρείες μπαταριών. Η Κίνα, η Ν. Κορέα και η Ιαπωνία αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 80% της παγκόσμιας παραγωγής μπαταριών κατάλληλων για ηλεκτρικά οχήματα.

Έξω από την γερμανική πόλη Άρνσταντ, οι εργαζόμενοι στη σύγχρονη τεχνολογία της Amperex Technology Co. Ltd. (CATL) της Κίνας, κατασκευάζουν το μεγαλύτερο εργοστάσιο μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη.

Ο χώρος, ο οποίος καλύπτει μια έκταση ισοδύναμη με περίπου 100 γήπεδα ποδοσφαίρου, στέγαζε στο παρελθόν ένα από τα μεγαλύτερα εργοστάσια ηλιακής ενέργειας της ηπείρου, αναφέρει το Bloomberg. Το έργο, ύψους 2 δισ. δολαρίων, είναι ένα από τα εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικών μπαταριών που βρίσκονται υπό κατασκευή, μόνο στη Γερμανία.

Οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Ευρώπη αναμένεται να περάσουν στα 7,7 εκατομμύρια το 2030, όταν ήταν λιγότερο από μισό εκατομμύριο το 2019, σύμφωνα με τις προβλέψεις του Bloomberg. Αυτά τα οχήματα θα τροφοδοτούνται κυρίως από μπαταρίες από ασιατικούς κατασκευαστές, όπως η CATL, εκτός εάν οι ευρωπαϊκές εταιρείες καταφέρουν να αποκτήσουν μια τοπική αλυσίδα εφοδιασμού.

Οι ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες και οι καθαρές μεταφορές βρίσκονται στο επίκεντρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχει προϋπολογισμό πάνω από 1,1 τρισεκατομμύρια ευρώ) με στόχο να καταστήσει την ΕΕ ουδέτερη σε σχέση με τον άνθρακα μέχρι το 2050. Το σχέδιο περιλαμβάνει την αντικατάσταση των μεγάλων σταθμών ηλεκτροπαραγωγής με μικρότερες, τοπικές, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ενώ εξαλείφουν τους κινητήρες καύσης σε λεωφορεία, αυτοκίνητα και φορτηγά.

Η Ευρώπη έχει μόνο μικρές εταιρείες μπαταριών. Η Κίνα, η Ν. Κορέα και η Ιαπωνία αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 80% της παγκόσμιας παραγωγής μπαταριών κατάλληλων για ηλεκτρικά οχήματα.

Για να το αλλάξει αυτό, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημιούργησε την πρωτοβουλία Battery Alliance. Τον Δεκέμβριο ενέκρινε ενίσχυση ύψους 3,2 δισ. ευρώ, για σχέδια που εγκρίθηκαν ή βρίσκονται σε εξέλιξη σε 17 εταιρείες, μεταξύ των οποίων η BASF, η BMW και η Fortum. Το μέτρο έχει ως στόχο να ενθαρρύνει τις μεγαλύτερες επενδύσεις σε εργοστάσια από αυτές και άλλες ευρωπαϊκές εταιρείες.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Cars, Autokinito, Aytokinitiko
ΔΙΕΘΝΗ

ΕΕ: Σχεδιάζει επιβολή φόρων στα εισαγόμενα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Οι δασμοί αυτοί, που θα προστεθούν στους φόρους ύψους 10% που έχουν επιβληθεί στα αυτοκίνητα που είναι κατασκευασμένα στην Κίνα, θα επιβληθούν μέχρι το τέλος του Οκτωβρίου, αν εγκριθούν από τα 27 κράτη μέλη της Ένωσης.
electric-ilektrika-autokinita
ΔΙΕΘΝΗ

Το Πεκίνο προσφεύγει στον Οργανισμό Εμπορίου για τους δασμούς της ΕΕ

Οι Βρυξέλλες είχαν ανακοινώσει προσωρινούς επιπλέον δασμούς έως 38% στις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων στην ΕΕ, καθώς το Πεκίνο κατηγορείται ότι έχει ευνοήσει παρανόμως τις αυτοκινητοβιομηχανίες του.
ΔΙΕΘΝΗ

«Φρένο» 3% κατέγραψαν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ

Τον Μάιο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 12,5% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ, υποχωρώντας κατά 13,8% έναντι του προηγούμενου έτους. Διευρύνεται η παρουσία των υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
ΔΙΕΘΝΗ

Δασμούς έως και 48% επιβάλει στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα η Κομισιόν

Στο 38,1% θα φτάσουν οι δασμοί που θα εφαρμόσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην SAIC, ενώ στο 20% θα είναι της Geely και στο 17,4% της BYD. «Καμπάνες» και σε ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν οχήματά στην Κίνα.
autokinita, autos, cars
ΔΙΕΘΝΗ

Πολύ χαμηλά τα ποσοστά των οικολογικών αυτοκινήτων στην ΕΕ

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ACEA μόνο το 2,3% του στόλου επιβατικών αυτοκινήτων της ΕΕ είναι σήμερα υβριδικά ηλεκτρικά, ενώ παρά την έντονη αύξηση των πωλήσεων τα εναλλακτικής κίνησης οχήματα αποτελούν μόλις το 6,9%.