ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φωτο: Shutterstock

Χάνει 350 εκατ. δολ. την εβδομάδα η ναυτιλία από τον κοροναϊό

Βαρύ το πλήγμα στις θαλάσσιες μεταφορές, σύμφωνα με έκθεση της Sea Intelligence, καθώς ο μεταποιητικός τομέας στην Κίνα παραμένει ουσιαστικά κλειστός και συνεχώς αναβάλλεται η επανεκκίνησή του.

Απώλειες εσόδων μέχρι και 350 εκατομμύρια δολάρια την εβδομάδα προκαλεί ο κοροναϊός στην παγκόσμια ναυτιλία εµπορευµατοκιβωτίων, σύμφωνα με έκθεση της εταιρείας Sea Intelligence.

Στην μεταφορά εµπορευµατοκιβωτίων, οι Έλληνες εφοπλιστές είναι ιδιαίτερα δραστήριοι, καθώς ο ελληνόκτητος στόλος μεταφοράς σε αυτό το μερίδιο της ναυτιλίας, ξεπερνάει το 8% του παγκόσμιου στόλου.

Σημαντικά θα είναι τα προβλήματά τους, τουλάχιστον για τους επόμενους μήνες, επισημαίνουν αναλυτές.

«Σε μεγάλο βαθμό, ο μεταποιητικός τομέας στη Κίνα παραμένει κλειστός και συνέχεια αναβάλλονται οι ημερομηνίες κατά τις οποίες θα ξεκινήσει πάλι να λειτουργεί», επισημαίνει ο Alan Murphy, CEO της Sea-Intelligence.

Κατά συνέπεια, αυτό κρατάει χαμηλά την ζήτηση για εξαγωγές από την Κίνα, προκαλώντας ένα τεράστιο αριθμό ακυρώσεων στις ναυλώσεις, προσθέτει ο Murphy.

Την ίδια ώρα, αυξάνονται οι φόβοι για πλήρη κατάρρευση της παγκόσμιας αλυσίδας μεταφοράς λόγω του κοροναϊού, καθώς χώρες, όπως η Αυστραλία, εισάγουν καραντίνα 14 ημερών για τα πλοία που έρχονται από λιμάνια της Κίνας. Πάνω από 350.000 εμπορευματοκιβώτια έχουν αποσυρθεί από το παγκόσμιο εμπόριο λόγω του ιού, μειώνοντας τα μεταφερόμενα φορτία σε λιμάνια, όπως στην περίπτωση του Πειραιά.

Τα προβλήματα στη παγκόσμια ναυτιλία αυξάνονται, καθώς η ναυλαγορά αντιμετωπίζει μεγάλες πιέσεις από το αυξημένο κόστος λειτουργίας, που αποφέρουν τα νέα καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο. Η Sea Intelligence επισημαίνει ακόμα, ότι αυξάνεται η ανάγκη να έχουν ευέλικτα έκτακτα σχέδια οι ναυτιλιακές εταιρείες, ώστε να ανταποκρίνονται στις αλλαγές της παγκόσμιας αγοράς.

Δύο όψεις του ίδιου νομίσματος

Άλλοι, ωστόσο, βγαίνουν κερδισμένοι από την επιδημία. Στο Busan της Νότιας Κορέας, το λιμάνι λειτουργεί σχεδόν στο 80% της χωρητικότητας του, ποσοστό υψηλότερο και από εκείνο στο οποίο συνήθως λειτουργεί, που αγγίζει το 70%.Οι ναυτιλιακές εταιρείες ξεφορτώνουν τα φορτία τους στο Busan, περιμένοντας να περάσει «η μπόρα» του κορωνοϊού, με σκοπό να μεταφερθούν στη συνέχεια τα εμπορευματοκιβώτια σε κάποιο λιμάνι της Κίνας με ένα μικρότερο, πιο οικονομικό πλοίο.

Η Ινδία, επίσης, αναβαθμίζεται ως παγκόσμιος εξαγωγέας, καθώς αυξάνεται το ενδιαφέρον των πελατών από την Ευρώπη και τις ΗΠΑ, ειδικά για τα κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα της. Στον μεταποιητικό τομέα, αναμένεται διψήφιος ρυθμός ανάπτυξης για τους επόμενους μήνες στην κατασκευή εργαλείων, λόγω ισχυρής ζήτησης για εξαγωγές.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Ανησυχία στην αγορά πετρελαίου για πιθανό κλείσιμο των στενών του Ορμούζ

Υπενθυμίζεται η κρίση του Σουέζ το 1956-1957 οπότε ο τότε Αιγύπτιος πρόεδρος, εθνικοποίησε τη διώρυγα του Σουέζ και την έκλεισε για πέντε μήνες αναγκάζοντας τα δεξαμενόπλοια για πρώτη φορά να ταξιδεύουν γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας.
businessdaily-Sounion
ΔΙΕΘΝΗ

Σε ασφαλές αγκυροβόλιο ρυμουλκείται το ελληνόκτητο τάνκερ Sounion

Tο ελληνόκτητο τάνκερ «Sounion» μεταφέρει 150.000 τόνους πετρελαίου ρυμουλκείται από το ναυαγοσωστικό «Aigaion Pelagos» που συνοδεύεται και από το ρυμουλκό διάσωσης «Panormitis», αλλά και από τρία πολεμικά πλοία.
businessdaily-Sounion-Erythra-Thalassa
ΔΙΕΘΝΗ

Ξεκίνησε η ρυμούλκηση του «Sounion» από το ναυαγοσωστικό «Aigaion Pelagos»

Το «Aigaion Pelagos» ρυμουλκεί το ελληνικό τάνκερ βόρεια, συνοδευόμενο από τις στρατιωτικές δυνάμεις, προκειμένου να φύγει από την επικίνδυνη περιοχή όπου επιτίθενται οι Χούθι και να συνεχίσει τις ναυαγοσωστικές εργασίες με ασφάλεια.