ΓΔ: 2062.82 0.17% Τζίρος: 77.12 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 15:23:39
Φωτο: Shutterstock

Χάνει 350 εκατ. δολ. την εβδομάδα η ναυτιλία από τον κοροναϊό

Βαρύ το πλήγμα στις θαλάσσιες μεταφορές, σύμφωνα με έκθεση της Sea Intelligence, καθώς ο μεταποιητικός τομέας στην Κίνα παραμένει ουσιαστικά κλειστός και συνεχώς αναβάλλεται η επανεκκίνησή του.

Απώλειες εσόδων μέχρι και 350 εκατομμύρια δολάρια την εβδομάδα προκαλεί ο κοροναϊός στην παγκόσμια ναυτιλία εµπορευµατοκιβωτίων, σύμφωνα με έκθεση της εταιρείας Sea Intelligence.

Στην μεταφορά εµπορευµατοκιβωτίων, οι Έλληνες εφοπλιστές είναι ιδιαίτερα δραστήριοι, καθώς ο ελληνόκτητος στόλος μεταφοράς σε αυτό το μερίδιο της ναυτιλίας, ξεπερνάει το 8% του παγκόσμιου στόλου.

Σημαντικά θα είναι τα προβλήματά τους, τουλάχιστον για τους επόμενους μήνες, επισημαίνουν αναλυτές.

«Σε μεγάλο βαθμό, ο μεταποιητικός τομέας στη Κίνα παραμένει κλειστός και συνέχεια αναβάλλονται οι ημερομηνίες κατά τις οποίες θα ξεκινήσει πάλι να λειτουργεί», επισημαίνει ο Alan Murphy, CEO της Sea-Intelligence.

Κατά συνέπεια, αυτό κρατάει χαμηλά την ζήτηση για εξαγωγές από την Κίνα, προκαλώντας ένα τεράστιο αριθμό ακυρώσεων στις ναυλώσεις, προσθέτει ο Murphy.

Την ίδια ώρα, αυξάνονται οι φόβοι για πλήρη κατάρρευση της παγκόσμιας αλυσίδας μεταφοράς λόγω του κοροναϊού, καθώς χώρες, όπως η Αυστραλία, εισάγουν καραντίνα 14 ημερών για τα πλοία που έρχονται από λιμάνια της Κίνας. Πάνω από 350.000 εμπορευματοκιβώτια έχουν αποσυρθεί από το παγκόσμιο εμπόριο λόγω του ιού, μειώνοντας τα μεταφερόμενα φορτία σε λιμάνια, όπως στην περίπτωση του Πειραιά.

Τα προβλήματα στη παγκόσμια ναυτιλία αυξάνονται, καθώς η ναυλαγορά αντιμετωπίζει μεγάλες πιέσεις από το αυξημένο κόστος λειτουργίας, που αποφέρουν τα νέα καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο. Η Sea Intelligence επισημαίνει ακόμα, ότι αυξάνεται η ανάγκη να έχουν ευέλικτα έκτακτα σχέδια οι ναυτιλιακές εταιρείες, ώστε να ανταποκρίνονται στις αλλαγές της παγκόσμιας αγοράς.

Δύο όψεις του ίδιου νομίσματος

Άλλοι, ωστόσο, βγαίνουν κερδισμένοι από την επιδημία. Στο Busan της Νότιας Κορέας, το λιμάνι λειτουργεί σχεδόν στο 80% της χωρητικότητας του, ποσοστό υψηλότερο και από εκείνο στο οποίο συνήθως λειτουργεί, που αγγίζει το 70%.Οι ναυτιλιακές εταιρείες ξεφορτώνουν τα φορτία τους στο Busan, περιμένοντας να περάσει «η μπόρα» του κορωνοϊού, με σκοπό να μεταφερθούν στη συνέχεια τα εμπορευματοκιβώτια σε κάποιο λιμάνι της Κίνας με ένα μικρότερο, πιο οικονομικό πλοίο.

Η Ινδία, επίσης, αναβαθμίζεται ως παγκόσμιος εξαγωγέας, καθώς αυξάνεται το ενδιαφέρον των πελατών από την Ευρώπη και τις ΗΠΑ, ειδικά για τα κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα της. Στον μεταποιητικό τομέα, αναμένεται διψήφιος ρυθμός ανάπτυξης για τους επόμενους μήνες στην κατασκευή εργαλείων, λόγω ισχυρής ζήτησης για εξαγωγές.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Έκθεση EUROPORT 2025
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΝΕΑ

Δυναμική παρουσία της ελληνικής ναυτιλίας στη διεθνή έκθεση EUROPORT 2025

Η Enterprise Greece συντόνισε την παρουσία 16 ελληνικών εταιρειών στην EUROPORT 2025, αναδεικνύοντας την καινοτομία, τη βιωσιμότητα και την ηγετική θέση της ελληνικής ναυτιλίας στη διεθνή αγορά.
Ρυμουλκό στο λιμάνι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σειρά παρεμβάσεων του Λιμενικού σε Μυτιλήνη, Βόλο, Χανιά και Μήλο το 24ωρο

Βλάβες σε πλοία, ακυβερνησία ταχυπλόου και επείγουσες διακομιδές σε Χανιά και Μήλο απασχόλησαν το Λιμενικό το τελευταίο 24ωρο, με όλες τις παρεμβάσεις να ολοκληρώνονται με ασφάλεια.
Βασίλης Κικίλιας συνέντευξη
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Β. Κικίλιας: Νέο πλαίσιο ασφάλειας σε λιμάνια και ναυτιλία

Ο Β. Κικίλιας τόνισε πως λιμάνια, ναυτιλία και ενέργεια συνθέτουν νέο πλαίσιο ασφάλειας και ανάπτυξης για την Ελλάδα, λόγω της συνεργασίας με τις ΗΠΑ σε υγροποιημένο φυσικό αέριο και υδρογονάνθρακες.
Κρουαζιερόπλοιο στη Θεσσαλονίκη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Θεσσαλονίκη: Το Celestyal Journey αποχαιρετά το λιμάνι στην τελευταία του στάση

Το Celestyal Journey πραγματοποίησε την τελευταία του προσέγγιση για το 2025 στο λιμάνι Θεσσαλονίκης, με τιμητική εκδήλωση από την ΟΛΘ Α.Ε., παραδοσιακούς χορούς και τοπικά γλυκίσματα προς τιμήν επιβατών και πληρώματος.
Περιπολικό ελληνικής αστυνομίας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σύλληψη για παράνομη εκχώρηση διοίκησης λάντζας στο Πέραμα

Στη σύλληψη δύο ανδρών προχώρησε το Λιμενικό στο Πέραμα, για παράνομη ανάθεση διοίκησης λάντζας που μετέφερε εργαζόμενους στη Σαλαμίνα. Ο ένας είχε αναλάβει παρατύπως το πλοίο, ενώ ο κυβερνήτης συνελήφθη γιατί το επέτρεψε.