Κάποιες -καλές- συνήθειες που αποκτήθηκαν στην διάρκεια της πανδημίας φαίνεται ότι ήρθαν για να μείνουν. Πρόσφατη μελέτη της εταιρείας GlodalData πιστοποιεί τη διαχρονικότητα που απέκτησαν τα ρούχα που συνδυάζουν την άνεση μέσα στο σπίτι με την αθλητική δραστηριότητα -γνωστά διεθνώς ως κατηγορία ενδυμάτων athleisure- καθώς μεγάλο τμήμα του πληθυσμού εξακολουθεί να εργάζεται από το σπίτι σε σημαντικό βαθμό, αν όχι εξ ολοκλήρου, τρία χρόνια μετά το ξέσπασμα της πανδημίας. Επιπλέον, οι αναλυτές παρατηρούν ότι ακόμη και για τους εργαζόμενους που εξακολουθούν να επισκέπτονται το γραφείο τακτικά, η επιλογή της αμφίεσης είναι πιο άνετη και χαλαρή, αφήνοντας σε δεύτερη θέση κοστούμια και πιο επίσημα φορέματα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της GlobalData η συγκεκριμένη κατηγορία ρούχων αναμένεται να αποσπάσει ποσοστό 23,6% της συνολικής αγοράς ενδυμάτων διεθνώς, τα επόμενα χρόνια, καθώς ποσοστό 55% των ερωτηθέντων στην σχετική έρευνα ανέφεραν ότι εξακολουθούν να επιλέγουν ρούχα athleiisure ακόμη κι όταν δεν αθλούνται. Εκτιμάται δε ότι, καθώς ολοένα και περισσότεροι άνδρες επιλέγουν αθλητικά υποδήματα αλλά και ελαφριά φούτερ κάτω από τα σακάκια για το γραφείο, η τάση οδηγεί την αγορά ειδών athleisure σε εντυπωσιακή άνθιση, με εκτιμώμενο μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξεως του 25,1% στο διάστημα μεταξύ 2021 και 2025, και συνολική αξία τα 552 δισ δολάρια.
Όπως είναι αναμενόμενο, εξαιρετική είναι η προοπτική ανάπτυξης και για την αγορά των αμιγών αθλητικών ειδών παγκοσμίως, τροφοδοτούμενη από την ανάγκη φροντίδας της υγείας και της ενσωμάτωσης της άσκησης στην καθημερινότητα ολοένα και περισσότερων πολιτών, απόρροια επίσης της πανδημίας. Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της Future Market Insights, η παγκόσμια αγορά αθλητικών ειδών αναμένεται να αγγίξει σε αξία τα 384,8 δισ δολάρια το 2032, από 210,8 δισ δολάρια το 2022, αναπτυσσόμενη με μέσο ετήσιο ρυθμό 6,2% την προσεχή δεκαετία. Έχοντας υποστεί σημαντικές απώλειες κατά την οξεία φάση του ξεσπάσματος της πανδημίας διεθνώς, λόγω των κλειστών γυνανστηρίων και χώρων άθλησης αλλά και των περιορισμών στις μετακινήσεις, η αγορά των αθλητικών ειδών επανέκαμψε μέσα στο 2022.
Πέραν της επικράτησης των ρούχων athleisure, η συγκεκριμένη αγορά επωφελήθηκε επιπλέον από την διάθεση των wearable συσκευών, δηλαδή φορέσιμων gadgets που συμβάλλουν στην βελτίωση των επιδόσεων των ασκούμενων, καταγράφοντας μετρήσεις ζωτικών στοιχείων του οργανισμού, όπως οι καρδιακοί παλμοί και η αρτηριακή πίεση, κατά την διάρκεια της άθλησης. Η αμερικανική αγορά εκτιμάται ότι παρουσιάζει τις πιο πολλά υποσχόμενες προοπτικές ανάπτυξης για τις εταιρείες αθλητικών ειδών, σύμφωνα με την Future Insights, ενώ ακολουθούν Ευρώπη και Ασία. Οι αναλυτές εκτιμούν μάλιστα ότι, δεδομένου του ισχυρότατου ανταγωνισμού στον συγκεκριμένο κλάδο διεθνώς, αναμένεται να πληθύνουν οι συμφωνίες αποκλειστικής συνεργασίας με ομάδες, αλλά και οι συγχωνεύσεις κι οι εξαγορές τους επόμενους μήνες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η αγορά αθλητικών ειδών αναπτύσσεται δυναμικά και στην χώρα μας, τα τελευταία χρόνια, καθώς οι Έλληνες ενσωματώνουν ολοένα και πιο συνειδητά την άσκηση στην καθημερινότητά τους. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, ο τζίρος του λιανικού εμπορίου αθλητικού εξοπλισμού σε εξειδικευμένα καταστήματα ανήλθε σε 540 εκατ ευρώ το 2019, για να περιοριστεί σε 511,3 εκατ ευρώ το 2020 και να εκτιναχθεί σε 637 εκατ ευρώ το 2021. Αντίστοιχα, για το πρώτο εξάμηνο του 2022 εκτιμάται ότι ο τζίρος άγγιξε ήδη τα 307,7 εκατ ευρώ, προϊδεάζοντας για καλύτερες επιδόσεις στο σύνολο του έτους.