Σταθερά μεταξύ των κορυφαίων επιλογών της Eurobank Equities παραμένει ο τίτλος του ΟΠΑΠ, με την ελληνική χρηματιστηριακή να διατηρεί τη σύσταση «αγορά» («buy») και την τιμή – στόχο στα 15,90 ευρώ, ενώ παράλληλα προβλέπει ότι τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων του ομίλου έχουν αυξηθεί κατά 9% στο γ’ τρίμηνο.
Όπως αναφέρεται στην έκθεση της Eurobank Equities o ΟΠΑΠ αναμένεται να ανακοινώσει τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου στις 22 Νοεμβρίου. Προβλέπεται ένα αρκετά ισχυρό τρίμηνο με έσοδα +4% σε ετήσια βάση και +11% σε τριμηνιαία βάση, ενώ τα EBITDA θα διαμορφωθούν στα 191 εκατ. ευρώ, +9% σε ετήσια βάση. Ως εκ τούτου τα αποτελέσματα θα επιβεβαιώσουν ότι ο ΟΠΑΠ βρίσκεται σε καλό δρόμο για την επίτευξη EBITDA άνω των 700 εκατ. στο σύνολο του έτους.
Τα έσοδα στα καταστήματα εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν περίπου 5% χαμηλότερα σε σύγκριση με τα επίπεδα προ πανδημίας, σε μία αρκετά σημαντική βελτίωση σε σύγκριση με το -9% του β’ τριμήνου. Όσον αφορά το κόστος, υπολογίζεται μια αύξηση του μη μεταβλητού opex του ΟΠΑΠ LFL (καθώς οι δαπάνες μάρκετινγκ ήταν συμπιεσμένες το 3ο τρίμηνο του '21), η οποία αντισταθμίζεται από μια περικοπή του opex της Stoiximan. Αυτό θα οδηγήσει σε EBITDA του ομίλου στα 191 εκατ. ευρώ βάσει των εκτιμήσεών της χρηματιστηριακής (+9%). Εντός αυτού του ποσού, εκτιμάται ότι η Stoiximan θα έχει συνεισφέρει 25 - 26 εκατ. ευρώ με περιθώριο κέρδους >25% (παρόμοιο με το α' τρίμηνο του '22).
Υπό το πρίσμα των συνεχιζόμενων πιέσεων στο διαθέσιμο εισόδημα, η Eurobank Equities προχωρά σε μικρή μείωση των εκτιμήσεών της για τα μεγέθη του 2022, με τα συνολικά ΕΒITDA να ξεπερνούν τα 700 εκατ. Αυτό αποτελεί απόδειξη της ανθεκτικότητας του επιχειρηματικού μοντέλου (με βάση το franchise) χάρη στη συνήθη φύση των τυχερών παιχνιδιών, γεγονός που σημαίνει ότι ο ΟΠΑΠ είναι σε θέση να περάσει μια περίοδο επιβράδυνσης των διακριτικών δαπανών.
Οι επικαιροποιημένες προβλέψεις της χρηματιστηριακής για το 2022 υποθέτουν ότι τα έσοδα λιανικής του 4ου τριμήνου θα διαμορφωθούν κατά περίπου 8% κάτω από τα επίπεδα πριν από την πανδημία, το 4ο τρίμηνο το online θα αναπτυχθεί παρόμοια με το 3ο τρίμηνο σε ετήσια βάση υποστηριζόμενο από το Παγκόσμιο Κύπελλο, ενώ η αύξηση των EBITDA του 4ου τριμήνου θα επιβραδυνθεί σε c6% σε ετήσια βάση (από 9% στο 3ο τρίμηνο) λόγω υψηλότερων opex (π.χ. μάρκετινγκ).