Με τιμή – στόχο στα 13,60 ευρώ και σύσταση «αγορά» ξεκινά την κάλυψη της Κρι-Κρι η Eurobank Equities, τονίζοντας ότι η εταιρεία διαθέτει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης.
Σύμφωνα με την ανάλυση η Κρι-Κρι είναι μια από τις κορυφαίες ελληνικές γαλακτοβιομηχανίες που εστιάζει στην παραγωγή και πώληση γιαουρτιού και παγωτού. Το επιχειρηματικό μοντέλο βασίζεται στην παροχή ποιοτικής προσφοράς σε προσιτές τιμές, την αυξανόμενη εστίαση σε εξειδικευμένες κατηγορίες, το εκτεταμένο δίκτυο διανομής, την εγγύτητα στις πρώτες ύλες και την επέκταση του αποτυπώματος στο εξωτερικό (διεθνές c48% των πωλήσεων).
Ο κύριος μοχλός αύξησης της αξίας είναι ο τομέας του γιαουρτιού (79% των πωλήσεων), με την εταιρεία να αποτελεί βασικό παίκτη στην Ελλάδα χάρη στο ισχυρό μερίδιο επώνυμων προϊόντων και την κυριαρχία στην ιδιωτική ετικέτα, η οποία την απομονώνει αποτελεσματικά από τον ανταγωνισμό ιδιωτικής ετικέτας που είναι εμφανής σε άλλες αγορές.
Παρόλο που η αγορά γιαουρτιού είναι γενικά ένας τομέας με ήπια αύξηση του όγκου, προσφέρει περιθώρια ανάπτυξης σε εξειδικευμένες κατηγορίες, όπως τα παιδιά/βρέφη, καθώς οι καταναλωτές αποκτούν συνείδηση υγείας και η δημοτικότητα του γιαουρτιού ως αυτόνομο σνακ αυξάνεται. Από την πλευρά της, η εταιρεία έχει καταφέρει να επιτύχει περίπου 16% CAGR πωλήσεων από το 2015, καθώς, σε αντίθεση με τους ξένους ανταγωνιστές της, έχει διατηρήσει ισχυρή αύξηση του όγκου, ενώ παράλληλα επιτυγχάνει αύξηση των τιμών/μίγματος χάρη στην καινοτομία. Μετά τις διψήφιες αυξήσεις τιμών/μίγματος το 2022-23 που αναμένεται να οδηγήσουν σε αύξηση πωλήσεων 24% το 2023, αναμένεται διαδοχική επιβράδυνση της αύξησης των εσόδων το 2024 σε +9% (με βάση τον όγκο), καθώς η τιμολογιακή πολιτική ξεφεύγει.
Εκτιμάται ότι η Κρι-Κρι θα παραμείνει σε μια βιώσιμη τροχιά αύξησης των εσόδων σε υψηλό μονοψήφιο ποσοστό τα επόμενα χρόνια, κυρίως λόγω του όγκου.
Την ίδια ώρα η εταιρεία είναι «ευάλωτη» στις διακυμάνσεις των τιμών των βασικών εμπορευμάτων, πράγμα απολύτως φυσικό δεδομένου ότι το κόστος καταναλωτή αντιπροσωπεύει >70% του συνολικού κόστους. Μετά από μια επίπτωση 12 ποσοστιαίων μονάδων στα μικτά περιθώρια κέρδους το 2022, το 2023 αναμένεται να σημειωθεί πλήρης αντιστροφή (+ 16 ποσοστιαίες μονάδες σε ετήσια βάση) χάρη στο συνδυασμό της τιμολόγησης και της ταυτόχρονης χαλάρωσης του πληθωρισμού του κόστους.
Παράλληλα η εταιρεία έχει σταθερά καλή εικόνα στην «παραγωγή» ταμειακών ροών, γεγονός που αφήνει περιθώρια για μία θετική πολιτική μερισμάτων στο μέλλον.