ΓΔ: 1399.15 0.61% Τζίρος: 27.55 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 12:24:39 DATA
Φώτο: Shutterstock

Στην αντεπίθεση το Netflix με νέα πακέτα, αυξήσεις τιμών και... διαφημίσεις

Η στροφή πολιτικής γίνεται για να αντιμετωπιστούν οι εντεινόμενες πιέσεις από ανταγωνιστικές πλατφόρμες όπως το Disney+, το Hulu και το HBO Max.

Ο κολοσσός που δημιούργησε την αγορά του streaming, αποτελούσε μέχρι πρότινος το τελευταίο οχυρό που αντιστεκόταν στην επέλαση των διαφημίσεων στις πλατφόρμες, ωστόσο η ανάγκη να βρεθούν έσοδα την ίδια στιγμή που χάνει συνδρομητές, φέρνει το Netflix ενώπιων σημαντικών αλλαγών.

Οι ανταγωνιστικές της, όπως το Hulu, το Disney+, το HBO Max της Warner Bros και το Peacock της Comcast, βασίζονται ήδη σε πακέτα με διαφημίσεις, ενώ πλατφόρμες όπως το HBO Max απενεργοποιούν επίσης την επιλογή λήψης. Η Netflix από τις αρχές του 2023 θα φέρει ένα πακέτο που θα περιλαμβάνει διαφημίσεις και θα αποτελεί μια φθηνότερη εναλλακτική λύση στους πελάτες που θα δουν τις τιμές της υπηρεσίας να αυξάνονται.

Το premium πακέτο της υπηρεσίας, το οποίο προσφέρει ανάλυση 4K και έως και τέσσερις ροές ταυτόχρονα, κοστίζει 20 δολάρια το μήνα στις ΗΠΑ. Το Netflix έχει δηλώσει προηγουμένως ότι η υπηρεσία που βασίζεται σε διαφημίσεις θα είναι διαθέσιμη σε πολλές περιοχές και ότι η Microsoft θα χρησιμεύσει ως συνεργάτης πωλήσεων και τεχνολογίας για το διαφημιστικό σύστημα.

Αυστηρούς περιορισμούς για τους χρήστες των φθηνών πακέτων

Η Netflix δεν σχεδιάζει να αφήσει τους χρήστες του νέου πακέτου που θα είναι με διαφημίσεις να μπορούν να κατεβάζουν εκπομπές και ταινίες στις συσκευές τους για προβολή εκτός σύνδεσης, σύμφωνα με τον κώδικα που βρέθηκε μέσα στην εφαρμογή iPhone της εταιρείας, καταργώντας μια λειτουργία που απολαμβάνουν οι πελάτες της στην κανονική της υπηρεσία.

Με την κίνηση αυτή το Netflix διαχωρίζει το πακέτο με διαφημίσεις σε σχέση με τα υπόλοιπα πακέτα που προσφέρει, καθώς ο πρωτοπόρος του streaming, έχοντας χάσει πλέον την πρώτη θέση των συνδρομητών και τις προβλέψεις να μην ευοίωνες για το μέλλον, θέλει να αυξήσει τα έσοδα του. Το Netflix που το ίδιο δημιούργησε την αγορά της streaming πλατφόρμας θα είναι το τελευταίο κάστρο που θα πέσει και θα βάλει πακέτο με διαφημίσεις στις αρχές του 2023, παρά το γεγονός ότι απέφευγε αυτό το ενδεχόμενο για χρόνια.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Bloomberg, οι χρήστες δεν θα μπορούν να παραλείπουν τις διαφημίσεις - μια συνηθισμένη κίνηση στον κόσμο του streaming - και τα χειριστήρια αναπαραγωγής δεν θα είναι διαθέσιμα κατά τη διάρκεια των διαφημιστικών διαλειμμάτων.

Αυστηροί περιορισμοί αναμένεται να υπάρξουν και στις επιπλέον λειτουργίες που θα υπάρχουν στα πακέτα με διαφημίσεις. Εν αντιθέσει με τα κανονικά πακέτα, όπου οι χρήστες μπορούν να κατεβάζουν περιεχόμενο για να παρακολουθούν όταν είναι χωρίς αξιόπιστη πρόσβαση στο διαδίκτυο, όπως τα αεροπλάνα, οι κάτοχοι πακέτων με διαφημίσεις δεν την έχουν πλέον. Η έλλειψη αυτής της επιλογής, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι δεν προσφέρονται όλοι οι τίτλοι, θα μπορούσε να προσελκύσει στη συνέχεια περισσότερους χρήστες από τα φθηνά πακέτα με διαφημίσεις στα κανονικά πακέτα που θα διαθέτει η πλατφόρμα.

Ωστόσο το Netflix δεν έχει σχολιάσει ακόμα αυτές τις φήμες και δεδομένου ότι το λανσάρισμα της υπηρεσίας απέχει αρκετούς μήνες, είναι πιθανό τα σχέδια της εταιρείας να μην είναι ακόμη οριστικά και η προσέγγισή της μπορεί ακόμη να αλλάξει.

Πάντως ήδη η πλατφόρμα αφήνει να εννοηθεί ότι έρχονται οι διαφημίσεις, καθώς σε συγκεκριμένους χρήστες, εμφανίζονται μηνύματα πως μπορεί να γίνει παραμετροποίηση των ρυθμίσεων για προσαρμογή των διαφημίσεων.

Τα υπόλοιπα μέτρα που παίρνει η πλατφόρμα

Το Netflix θέλει να περιορίσει το φαινόμενο διαμοιρασμού των συνδρομών. Κάτι το οποίο ήταν κάτι με το οποίο έπρεπε να μάθει να ζει (σ.σ. κάποτε η εταιρεία διαφήμιζε το sharing ενός λογαριασμού) για να παραδεχθεί στην τελευταία ενημέρωση των επενδυτών ότι «η σχετικά υψηλή διείσδυσή μας στα νοικοκυριά - όπου περιλαμβάνεται μεγάλος αριθμός νοικοκυριών που μοιράζονται λογαριασμούς - σε συνδυασμό με τον ανταγωνισμό, δημιουργεί κόντρα ρεύμα για την αύξηση των εσόδων μας».

Η πλατφόρμα υπολογίζει πως υπάρχουν τουλάχιστον 100 εκατ. νοικοκυριά που παραβιάζουν τους όρους χρήσης διαμοιρασμού των κωδικών πρόσβασης. Κάτι το οποίο θέλει να λύσει άμεσα, καθώς υπάρχει μια τεράστια δεξαμενή δυνητικών συνδρομητικών, με τον CEO της πλατφόρμας, Reed Hastings, να σημειώνει πως «όταν αναπτυσσόμασταν γρήγορα, δεν ήταν μεγάλη προτεραιότητα να εργαστούμε πάνω στην κοινή χρήση λογαριασμών. Και τώρα εργαζόμαστε εξαιρετικά σκληρά πάνω σε αυτό».

Ήδη η εταιρεία έχει ξεκινήσει δοκιμαστικά να σταματήσει την κοινή χρήση κωδικού εκτός του νοικοκυριού στη Νότια Αμερική, όπου σε Χιλή, Περού και Κόστα Ρίκα, το Netflix χρεώνει μια μικρή πρόσθετη συνδρομή για κάθε «μέλος μιας οικογενείας» που δεν μένει στο ίδιο σπίτι και χρησιμοποιεί τη συνδρομή από άλλο μέρος.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Τέλος η κυριαρχία του Netflix στην Ελλάδα: Ποιες πλατφόρμες το απειλούν

Η συνδρομητική βάση του Netflix στην Ελλάδα έχει «βαλτώσει» το α' εξάμηνο του 2023, η streaming πλατφόρμα έχει να αντιμετωπίσει ισχυρό ανταγωνισμό από πληθώρα ταινιών και παράλληλων υπηρεσιών που προσφέρει ο ανταγωνισμός.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Επιστρέφει σε παλιές συνταγές το Netflix, «αντίδοτο» στην απώλεια συνδρομητών

Στα χνάρια της Disney, η πλατφόρμα που άλλαξε τη συνδρομητική τηλεόραση προσπαθεί να δημιουργήσει δικά του brand ταινιών. Καθιερώνει διαφημίσεις στο πρόγραμμα και περιορίζει τον διαμοιρασμό κωδικών.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Κάνει πρεμιέρα το Disney+ στην Ελλάδα, τι θα προσφέρει στους χρήστες

Η streaming πλατφόρμα της Disney αριθμεί σήμερα περισσότερους από 133 εκατ. συνδρομητές παγκοσμίως και θα βρεθεί πλέον σε 60 χώρες στην ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Ευρώπης. Το Disney+ θα είναι διαθέσιμο και στη Vodafone TV.