Τα κέρδη του επιτυχημένου στοιχήματος που είχε βάλει πριν πέντε χρόνια ετοιμάζεται να απολαύσει η Disney, η οποία οδηγεί την κούρσα στην αγορά της streaming πλατφόρμας, αλλάζοντας τα δεδομένα που θα υπάρξουν στο μέλλον, αλλάζοντας εκ νέου τον τρόπο που παρακολουθούν προγράμματα οι καταναλωτές.
Την ίδια στιγμή που οι άλλες streaming πλατφόρμες προχωρούν ασθμαίνοντας εν μέσω της έκρηξης του πληθωρισμού, η Disney έχει καταφέρει πλέον να βρεθεί στην κορυφή, ξεπερνώντας το Netflix που δίνει πλέον μάχη επιβίωσης όπως η αλυσίδα Blockbuster, καθώς οι απαιτήσεις στην αγορά που το ίδιο δημιούργησε έχουν αυξηθεί σημαντικά.
Η πρόσφατη ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του τρίτου τριμήνου της Disney, έκανε σαφές πως ο κολοσσός της ψυχαγωγίας έχει πετύχει μέσα σε μόλις πέντε χρόνια να έχει 222,1 εκατ. συνδρομητές σε όλες τις υπηρεσίες που διαθέτει παγκοσμίως (Disney+, Disney+ Hotstar, Hulu και ESPN+) φέρνοντας το Netflix για πρώτη φορά στη δεύτερη θέση έχοντας 220,7 εκατομμύρια συνδρομητές.
Παράλληλα η Disney λαμβάνει ήδη μέτρα για να διασφαλίσει ότι η ανάπτυξη του Disney+ θα συνεχιστεί, καθώς προβλέπει πλέον ότι έως το τέλος Σεπτεμβρίου 2024 μπορεί να φτάσει τους 245 εκατομμύρια συνδρομητές παγκοσμίως. Η εταιρεία αναμένει ότι η streaming πλατφόρμα θα εμφανίσει για πρώτη φορά κέρδη το 2024.
Το δυνατό χαρτί της Disney
Σύμφωνα με στοιχεία της Parrot Analytics, η Disney εκμεταλλευόμενη το γεγονός ότι κατέχει τους περισσότερους τίτλους με τη μεγαλύτερη ζήτηση παγκοσμίως έχει αποκτήσει το μεγαλύτερο πλεονέκτημα στη μάχη των streaming πλατφορμών για προσέλκυση συνδρομητών. Η Disney διαθέτοντας μια πληθώρα δυνατών τίτλων μπορεί να ενισχύει την βιβλιοθήκη της πλατφόρμας της συνεχώς, ενώ η σημαντική τεχνογνωσία που διαθέτει την βοηθά να πραγματοποιεί λιγότερες αποτυχημένες παραγωγές.
Είναι χαρακτηριστικό πως το Disney+ εξαρτάται σε σημαντικό βαθμό στο σύμπαν της Marvel και του Star Wars, για την αύξηση των συνδρομητών, με περίπου το 50% της ζήτησης να είναι για σειρές και ταινίες που ανήκουν σε αυτές τις δυο κατηγορίες, και το ερώτημα να είναι αν μπορεί η streaming πλατφόρμα να αναπτυχθεί πέρα από αυτά τα δυο franchise.
Ωστόσο παρά το γεγονός ότι η Disney φαίνεται να βρίσκεται στην ισχυρότερη θέση από ποτέ στη streaming αγορά, διαπιστώνει πως δεν μπορεί να «φτάσει μακριά» μόνο με το όνομα. Ήδη η Disney πήρε το «μάθημά» της καθώς σε μια επίδειξη υπερβολικής αυτοπεποίθησης αποφάσισε να βάλει τη σειρά Obi Wan Kenobi να κάνει πρεμιέρα απέναντι στο Stranger Things του Netflix, με αποτέλεσμα να χάσει με μεγάλη διαφορά τη μάχη στη ζήτηση του κοινού στις ΗΠΑ το τελευταίο τρίμηνο.
Τώρα το Disney+ μετέφερε στις 21 Σεπτεμβρίου την προβολή της σειράς Andor, από το σύμπαν του Star Wars, προκειμένου να μην ανταγωνιστεί το ντεμπούτο του House of the Dragon του HBO, που αποτελεί spin off σειρά του Game of Thrones, ενώ παράλληλα κάνει πρεμιέρα και το The Rings of Power από το Amazon Prime που προέρχεται από το Lord of the Rings.
Με το Disney+ να πρέπει να κοιτάξει πέρα από τη Marvel και τον Πόλεμο των Άστρων για αύξηση των συνδρομητών, ώστε να εκπληρωθούν οι φιλοδοξίες της Disney για τη streaming πλατφόρμα, επεξεργάζεται το ενδεχόμενο να ενοποιηθούν σε μια πλατφόρμα το Hulu, μαζί με το ESPN και το Disney+, ακολουθώντας το παράδειγμα των HBO Max και Warner Bros Discovery. Ωστόσο η μειοψηφική συμμετοχή της Comcast στο Hulu περιπλέκει τα σχέδια για κάτι τέτοιο στο άμεσο μέλλον, πράγμα που σημαίνει ότι η Disney πρέπει να λάβει μια απόφαση σχετικά με το αν θα εξαγοράσει τον εταίρο της στο Hulu.
Ο ανταγωνισμός γίνεται πιο σκληρός για το Netflix
Οι εταιρείες συγκεντρώνουν πλέον τα δικαιώματα του περιεχομένου τους στις πλατφόρμες τους, με την Warner Bros Discovery να κινείται πιο δυναμικά και αρχίζει να αξιοποιεί το τεράστιο κατάλογο περιεχομένου που διαθέτει στην streaming πλατφόρμα που ετοιμάζεται.
Ο ανταγωνισμός γίνεται πλέον σαφώς πιο δαπανηρός για το Netflix που θα πρέπει να επενδύσει περισσότερα σε δικές του παραγωγές και πρέπει πλέον να ακολουθήσει τα βήματα των κολοσσών στο δρόμο που χάραξε εκείνο πρώτο. Το Netflix δημιούργησε τη streaming αγορά, αλλάζοντας για πάντα τον τρόπο που οι άνθρωποι βλέπουν ταινίες και σειρές, ωστόσο προσέλκυσε κολοσσούς που διαθέτουν ένα τεράστιο οπλοστάσιο που μπορεί να αλλάξει τις καταναλωτικές συνήθειες παγκοσμίως. Το πλεονέκτημα του Netflix ως πρωτοπόρου στον πόλεμο του streaming δείχνει πλέον να έχει εξανεμιστεί.
Το Netflix έχει αναγνωρίσει πως ο έντονος ανταγωνισμός αποτελεί έναν από τους λόγους που έχει επιβραδυνθεί η ανάπτυξη του. Ακόμα μια αλλαγή πλεύσης από την εταιρεία που μέχρι πρότινος θεωρούσε ως μόνους ανταγωνιστές του, τον… ύπνο και το διάβασμα.
Παράλληλα, οι απαιτήσεις των καταναλωτών για ποιοτικό περιεχόμενο έχουν αυξηθεί, με το Netflix να καλείται να διαθέτει υλικό που να δικαιολογεί το ύψος της συνδρομής του. Αυτό αποτελεί και μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις του Netflix καθώς μέχρι πρότινος στηριζόταν στην απόκτηση δικαιωμάτων επιτυχημένων σειρών και ταινιών από τα άλλα στούντιο. Ωστόσο βλέπουν πλέον το περιεχόμενο αυτό να αφαιρείται και να πηγαίνει στις νέες πλατφόρμες που δημιουργούνται όπως το Disney+.
Τώρα τίθεται ο προβληματισμός για το αν το αποκλειστικό περιεχόμενο του Netflix είναι αρκετά ισχυρό για να το κάνει να ξεχωρίσει στον πόλεμο της streaming πλατφόρμας καθώς ακόμα μεγαλύτερες τσέπες όπως εκείνες της Amazon και της Apple ανεβάζουν το μπάτζετ των παραγωγών τους. Δεν πρέπει να ξεχνάμε εξάλλου πως έρχεται η πολυαναμενόμενη σειρά Lord of the Rings στην Amazon όπου κόστισε περισσότερα από 450 εκατ. δολάρια.
Εν αντιθέσει η βιβλιοθήκη του Netflix βρίσκεται να έχει φτάσει σε τέλμα, με τους αναλυτές να προβλέπουν πως επιτυχίες όπως το Squid Game, το Casa de Papel ή το Stranger Things θα γίνονται όλο και πιο λίγες για την πλατφόρμα. Την ίδια στιγμή το ενδιαφέρον για το περιεχόμενο των HBO Max και Disney+ αυξάνεται με διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης.
Καθιερώνονται οι διαφημίσεις στις streaming πλατφόρμες
Οι χρήστες καθιστούν τα πακέτα με διαφημίσεις απαραίτητα για τις streaming πλατφόρμες. Μέχρι στιγμής Disney+ και Netflix έχουν ετοιμάσει τα σχέδια τους παρακολουθώντας την πορεία που καταγράφουν ήδη HBO Max και Warner Bros Discovery.
Η Disney σχεδιάζει να λανσάρει μέχρι το τέλος του 2022, ένα φθηνότερο πακέτο που υποστηρίζεται από διαφημίσεις. Ειδικότερα, θα προσφέρει από τις 8 Δεκεμβρίου μια νέα συνδρομητική επιλογή με διαφημίσεις, που θα κοστίζει όσο η τωρινή χωρίς διαφημίσεις (7,99 δολάρια μηνιαίως). Οι τιμές συνδρομής του Hulu θα αυξηθούν επίσης κατά ένα έως δύο δολάρια τον μήνα τον Δεκέμβριο.
Η συνδρομή για παρακολούθηση χωρίς διαφημίσεις θα αυξηθεί κατά 38% στα 10,99 δολάρια τον Δεκέμβριο, όταν αρχίσει να προσφέρει μια νέα επιλογή που θα περιλαμβάνει και διαφημίσεις στην τρέχουσα τιμή. Επίσης, τον περασμένο μήνα, η Disney αύξησε επίσης την τιμή του ESPN+ κατά 43% στα 9,99 δολάρια μηνιαίως, αλλά διατήρησε τη συνδυασμένη προσφορά του ESPN+, του Disney+ και του Hulu σταθερή στα 13,99 δολάρια μηνιαίως.
Αυτή η αύξηση της τιμής θα πρέπει να μετακινήσει περισσότερους αποκλειστικούς συνδρομητές του ESPN+ στο πακέτο, αυξάνοντας τους πελάτες του Disney+. Υπενθυμίζουμε πως τον Ιούνιο, η Disney εγκαινίασε το Disney+ σε 42 νέες χώρες και 11 χώρες, μεταξύ αυτών και η Ελλάδα, γεγονός που αναμένεται να συμβάλει στην ενίσχυση των προσθηκών τόσο στο τρίτο οικονομικό τρίμηνο όσο και στο τρέχον τρίμηνο.
Ωστόσο κρίσιμος παράγοντας θα αποτελέσει η συχνότητα των διαφημίσεων. Το HBO Max έχει κερδίσει τους καταναλωτές με την προβολή διαφημίσεων τεσσάρων λεπτών ανά ώρα, ενώ το Disney+ διαθέτοντας το «οπλοστάσιο» της Disney διαθέτει την ευελιξία να προσελκύσει τις διαφημίσεις που θέλει. Την ίδια στιγμή το Netflix διαπραγματεύεται επί του παρόντος με τα στούντιο σχετικά με τους όρους των διαφημιστικών εσόδων, γεγονός που θα μπορούσε να σημαίνει ότι δεν θα έχει τόσο μεγάλο περιθώριο για τη συχνότητα των διαφημίσεών του.