Τα έργα ψηφιακού μετασχηματισμού που βρίσκονται στο επίκεντρο των τηλεπικοινωνιακών παρόχων πρόκειται να ανεβάσουν τον ανταγωνισμό ανάμεσα στις εταιρείες και στην προσέλκυση ταλέντων που βρίσκονται σε έλλειψη στην ελληνική αγορά.
Με μόλις έναν στους δυο Έλληνες να έχει σήμερα τις βασικές ψηφιακές δεξιότητες, ΟΤΕ και Vodafone δείχνουν αποφασισμένες να επενδύσουν σημαντικά ποσά τόσο για την προσέλκυση ψηφιακών ταλέντων όσο και για την εκπαίδευση του προσωπικού και την αναβάθμιση των ικανοτήτων τους.
Η Vodafone, βλέποντας πως οι ανάγκες για ανθρώπινο δυναμικό αυξάνονται εν όψει των έργων Ψηφιακού Μετασχηματισμού, έχει πάρει την απόφαση να προχωρήσει στη δημιουργία ενός Κέντρου Ανταγωνιστικότητας (Competence Center) στο Ηράκλειο Κρήτης, όπου στόχο θα έχει την προσέλκυση των αποφοίτων από το Πανεπιστήμιο Κρήτης και την αφρόκρεμα των τεχνικών σχολών για να ενισχύσουν τις προσπάθειες της εταιρείας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το Κέντρο αυτό θα δώσει την ευκαιρία σε εκατοντάδες ταλαντούχους φοιτητές να εργαστούν για τη Vodafone, ενώ θα δίνεται και η δυνατότητα τηλεργασίας, διευρύνοντας ακόμα περισσότερο τις ροές ταλαντούχων εργαζομένων προς την εταιρεία.
Μιλώντας στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, ο διευθύνων σύμβουλος της Vodafone, Χάρης Μπρουμίδης είχε σημειώσει πως η Vodafone στοχεύει να διαδραματίσει καταλυτικό ρόλο στην ανοικοδόμηση της οικονομίας και την κοινωνική συνοχή της Ελλάδας, τονίζοντας πως το πρόγραμμα του Ταμείου Ανάκαμψης αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία για την πραγματοποίηση ζωτικών επενδύσεων στην χώρα μας και επισήμανε ότι στις δράσεις του προβλέπονται σημαντικές πρωτοβουλίες ψηφιοποίησης της οικονομίας και του κράτους, χάρη στις οποίες, αργά ή γρήγορα, κάθε πολίτης θα βιώσει θετικές αλλαγές και θα δει την ποιότητα της ζωής του και της εργασίας του να βελτιώνεται.
Βασική προϋπόθεση για την επιτυχία της εθνικής αυτής προσπάθειας, σημείωσε, θα είναι η τόνωση της καλλιέργειας των ψηφιακών δεξιοτήτων και η αύξηση του ρυθμού της ψηφιακής μετάβασης των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων (ΜμΕ), που αποτελούν και τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας. Επιπλέον, επισήμανε ότι είναι άκρως απαραίτητο η διοικητική μηχανή της χώρας να δουλέψει γρήγορα ώστε να συμβάλλει στην αποτελεσματική εφαρμογή του προγράμματος. «Αν γίνουν όλα αυτά, πρέπει να είμαστε αισιόδοξοι» σχολίασε.
«Ο κόσμος μας βρίσκεται ενώπιον της μεγαλύτερης ευκαιρίας, αλλά και των μεγαλύτερων προκλήσεων από ποτέ. Όλη αυτή η εξέλιξη που φέρνει η 4η βιομηχανική επανάσταση, θα προσφέρει ευκαιρίες για μεγαλύτερη ευημερία, μείωση ανισοτήτων και επίλυση διαρθρωτικών προβλημάτων. Η μεγάλη πρόκληση είναι, όμως, η ψηφιακή και πράσινη μετάβαση, η οποία δεν πρέπει να αφήσει κανέναν πίσω της» τόνισε ο Χάρης Μπρουμίδης, επισημαίνοντας ότι όσοι χάνουν αυτή την ιστορική ευκαιρία, θα γνωρίσουν εκθετικές διαφορές από τον προηγμένο, τεχνολογικά, κόσμο.
Στην ανάπτυξη δεξιοτήτων ποντάρει και ο ΟΤΕ
Από την πλευρά της η Chief Officer Ανθρώπινου Δυναμικού του ομίλου ΟΤΕ, Έλενα Παπαδοπούλου έχει τονίσει ιδιαίτερα την έλλειψη ανθρώπων με digital skills σημειώνοντας ότι «για την υλοποίηση όλων των έργων που έχουμε συμπεριλάβει στο στρατηγικό μας σχεδιασμό, όπως η ανάπτυξη δικτύων COSMOTE 5G & FTTH και η υλοποίηση μεγάλων και πολύπλοκων ICT projects, είναι πολύ σημαντικό να διαθέτουμε συγκεκριμένα προφίλ στελεχών. Χρειαζόμαστε, για παράδειγμα, γνώσεις σε cloud based network architecture, digital engineering, security engineering, αλλά και software και digital marketing expertise. Προς αυτή την κατεύθυνση σχεδιάσαμε Upskilling & Re-skilling Academies για ανθρώπους του IT και του ICT, ενώ παράλληλα αναζητούμε ανθρώπους και από την αγορά».
Παράλληλα η κα Παπαδοπούλου ανέφερε πως κάθε χρόνο τα ειδικά προγράμματα reskilling και upskilling των εργαζομένων στοιχίζουν 4 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο στον όμιλο και υπογράμμισε πως δεν νοείται επιτυχημένος μετασχηματισμός, χωρίς την παράλληλο σχεδιασμό ειδικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων. «Η εκπαίδευση και ανάπτυξη συμβάλλει καθοριστικά στην αλλαγή, απαλύνει και διευκολύνει δύσκολες καταστάσεις και δίνει έμπρακτα όραμα για το μέλλον μέσα από την ορατή συνεχή επένδυση στον ανθρώπινο παράγοντα. Αυτό δεν οδηγεί μόνο στην επίτευξη των στόχων της εταιρείας, αλλά δημιουργεί τις βάσεις γι’ αυτό που ονομάζουμε employee engagement» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Επισήμανε επίσης ότι η μεγάλη πρόκληση για τον όμιλο ΟΤΕ είναι η ενίσχυση της ευελιξίας μέσα από την υιοθέτηση ενός lean και agile μοντέλου λειτουργίας. «Ο στόχος είναι να γίνουμε ακόμα πιο ευέλικτοι, προκειμένου να ανταποκρινόμαστε με αμεσότητα στις συνεχώς μεταβαλλόμενες ανάγκες των πελατών μας αλλά και στο εξωτερικό επιχειρηματικό περιβάλλον. Για την εκπαίδευση των ανθρώπων μας σε αυτό τον νέο τρόπο εργασίας έχουμε δημιουργήσει τα agile bootcamps, για την εκπαίδευση και την αλλαγή του mindset που απαιτεί το νέο μοντέλο».