Στον απόηχο της μεγάλης συμφωνίας για την εξαγορά του 49% της Viva Wallet από την JP Morgan Chase, μια νέα σημαντική συμφωνία, επίσης στο χώρο της τεχνολογίας, βρίσκεται προ των πυλών. Σύμφωνα με πληροφορίες, η εγχώρια strart up εταιρία Vimodji βρίσκεται στο στόχαστρο της Meta, που έχει το Facebook, με τίμημα που αναμένεται να ξεπεράσει τα 100 εκατ. ευρώ.
Η είσοδος της JP Morgan στη Viva Wallet, που αποτέλεσε μια από τις μεγαλύτερες συμφωνίες στην ιστορία της ελληνικής επιχειρηματικότητας με ένα από τα υψηλότερα ποσά που έχουν δοθεί ποτέ για ελληνική startup, δείχνει να είναι το πρώτο «χτύπημα» σε μια χρονιά σημαντικών ανακοινώσεων εξαγορών στο ελληνικό οικοσύστημα νεοφυών εταιρειών, πιστοποιώντας τα βήματα ανάπτυξης που έχουν πραγματοποιηθεί.
Ο οικονομικός σύμβουλος του πρωθυπουργού Αλέξης Πατέλης έχει προαναγγείλει μέσω Twitter ότι θα υπάρξουν δύο μεγάλες εξαγορές από αμερικανικές εταιρείες, κάτι που αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελλάδα και προπομπό επενδύσεων, με τους περισσότερους να έχουν στραμμένο το βλέμμα τους στον χώρο της τεχνολογίας. Άμεσα ανακοινώνεται η εξαγορά της ελληνικής startup Accusonus, ενώ η επόμενη μεγάλη συμφωνία θα αφορά τη Vimodji.
Πηγές που βρίσκονται κοντά στις συζητήσεις αναφέρουν στο Business Daily, πως η Vimodji βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με την Meta, καθώς η τεχνολογία που διαθέτει η ελληνική startup των Βασίλη Καλλίτση και Ελευθερίας Μαμιδάκη ταιριάζει απόλυτα με τα σχέδια του τεχνολογικού κολοσσού για το Metaverse που θέλει να δημιουργήσει.
Όπως σημειώνουν, η πραγματική καινοτομία της Vimodji, που είναι το πρώτο βίντεο emoji στον κόσμο με ήχο, το οποίο χρησιμοποιεί τοπικό περιεχόμενο βασιζόμενο στο συναίσθημα, είναι η μηχανή συναισθηματικής νοημοσύνης (EI) που διαθέτει. Τα θεμέλια της Vimodji εδράζονται στο συναίσθημα και το ΕΙ (Emotional Intelligence -Συναισθηματική Νοημοσύνη), επιτρέποντας στους χρήστες να επικοινωνούν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους επιλέγοντας σύντομες σκηνές βίντεο που αντικατοπτρίζουν αυτό που θέλουν να πουν και να μοιραστούν.
Η Vimodji αποτελεί την πρώτη ελληνική εφαρμογή που έχει ενσωματωθεί στο Viber ως chat extension και είναι μια από τις ταχύτερες αναπτυσσόμενες startups, διαθέτοντας ήδη διεθνή παρουσία, ενώ συνεργάζεται και με την αμερικανική VIEWPARK.
Αλματώδης ανάπτυξη μέσα στην πανδημία
Η ελληνική startup, ξεπέρασε τα 2 εκατ. χρήστες το 2021 στην Ελλάδα, ενώ λαμβάνοντας υπόψιν την κουλτούρα και τον πολιτισμό της κάθε χώρας διαθέτει υψηλή τεχνογνωσία, και προσφέρει μια ευρεία γκάμα επιλογών, όπου ο χρήστης μπορεί να εκφραστεί μέσω της κουλτούρας του.
Αυτό αποτελεί και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Vimodji, καθώς δεν υπάρχουν πλατφόρμες που να μπορούν να καλύψουν πλήρως τις απαιτήσεις των χρηστών σε αυτό τον τομέα. Ακόμα και τα γνωστά GIFs είναι πάρα πολύ περιορισμένα, ενώ ελάχιστα έχουν ήχο, εν αντιθέσει με την Vimodji που προσφέρει βίντεο μεγαλύτερης διάρκειας ανάλογα με τις ανάγκες του χρήστη, ενώ δημιουργεί και ζώνες ενδιαφέροντος.
Παράλληλα δημιουργεί σημαντικό εμπορικό αντίκτυπο στην αγορά της ψηφιακής διαφήμισης με βίντεο, που γνωρίζει αλματώδη πρόοδο τα τελευταία χρόνια και αναμένεται να αυξηθεί με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 41,1% από το 2020 έως το 2027. Ήδη πολλά σημαντικά brands όπως η Costa Coffee, ο ΟΠΑΠ, η Aegean αλλά και η Coca Cola 3Ε έχουν προτιμήσει την Vimodji ως μέσο επικοινωνίας, με τις διαφημιστικές καμπάνιες τους να έχουν εξαιρετικά αποτελέσματα ανταπόκρισης καθώς συνδεόταν το προϊόν τους με συναισθήματα, και γινόταν κομμάτι των προσωπικών ανταλλαγών μηνυμάτων των χρηστών στα Social Messaging apps.
Τον περασμένο Φεβρουάριο, ο συνιδρυτής της πλατφόρμας Β. Καλλίτσης, είχε αναφέρει στο BD: «μέχρι στιγμής Viber και Kika μας χτύπησαν την πόρτα, αλλά σίγουρα θα χτυπήσουμε και εμείς πόρτες», προαναγγέλλοντας το δυναμικό άνοιγμα της Vimodji στο εξωτερικό, ενώ και η κα Μαμιδάκη είχε αναφέρει πως αποτελούσε βασικό στόχο η είσοδος στο πληκτρολόγιο του Messenger, του WhatsApp, του Tinder και του Snapchat, καθώς και η συνεργασία με τη Viber σε παγκόσμιο επίπεδο.
Υπενθυμίζουμε πως τον Μάιο του 2020, η Facebook είχε εξαγοράσει και την Giphy, τη γνωστή ιστοσελίδα δημιουργίας και κοινοποίησης κινούμενων εικόνων και GIFs, αντί περίπου 400 εκατ. δολαρίων, θέλοντας να την ενσωματώσει στο Instagram μετά την επιτυχημένη παρουσία σε Facebook, Twitter και άλλες εφαρμογές social media.