Την εποχή της συρρίκνωσης των εσόδων της, που προκάλεσε χιλιάδες απολύσεις φαίνεται ότι αφήνει πίσω της η Meta (Facebook). Έχοντας περάσει τρία πτωτικά τρίμηνα, το πρώτο τρίμηνο του 2023 η Meta επέστρεψε σε ανοδικές πωλήσεις, κάποια από τα στοιχήματα του τεχνολογικού κολοσσού αποδίδουν καρπούς, με την Τεχνητή Νοημοσύνη να δίνει ισχυρή ώθηση στις δραστηριότητές της.
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, τα έσοδα το πρώτο τρίμηνο του 2023 αυξήθηκαν κατά 3% σε σχέση με πέρυσι στα 28,6 δισ. δολάρια, ξεπερνώντας τις προσδοκίες των αναλυτών για μικρή μείωση, ενώ για το τρέχον τρίμηνο, προέβλεψε έσοδα μεταξύ 29,5 δισ. και 32 δισ. δολαρίων, πάνω από τις προσδοκίες για αύξηση στα 29,46 δισ. δολάρια.
Η Meta είχε να αντιμετωπίσει την ανησυχία των επενδυτών καθώς οι δαπάνες διαφήμισης έχουν μειωθεί εν μέσω του δαπανηρού στοιχήματος του διευθύνοντος συμβούλου Μαρκ Ζούκερμπεργκ στο metaverse. Κάτι που οδήγησε την εταιρεία να ανακοινώσει μια μεγάλη αναδιάρθρωση που περιλαμβάνει την ισοπέδωση της διοικητικής δομής και απολύσεις περίπου 20.000 υπαλλήλων, σε αυτό που ο Ζούκερμπεργκ ονόμασε «έτος αποτελεσματικότητας».
«Όταν ξεκινήσαμε αυτό το έργο πέρυσι, η επιχείρησή μας δεν είχε τις επιδόσεις που ήθελα», δήλωσε ο Ζούκερμπεργκ στην κλήση με τους αναλυτές. «Αλλά τώρα προχωρούμε όλο και περισσότερο από θέση ισχύος».
Οδηγός για μεγαλύτερα κέρδη η Τεχνητή Νοημοσύνη
Η Meta, όπως και οι αντίπαλοι στη Big Tech, αγωνίζεται να αποκτήσει προβάδισμα στη μάχη για την αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης, η οποία έχει κατακλύσει τη Silicon Valley. Την Τετάρτη ο Ζούκερμπεργκ περιέγραψε το όραμά του για την αξιοποίηση της τεχνολογίας, καθώς η Meta επενδύει δυναμικά στην ανάπτυξη εργαλείων AI για να κάνει την πλατφόρμα της πιο ελκυστική και τη διαφήμισή της πιο αποτελεσματική, καθώς και για τον εξορθολογισμό των εσωτερικών διαδικασιών.
Επιπλέον, ο Ζούκερμπεργκ σημείωσε ότι από τότε που η εταιρεία ξεκίνησε το Reels, για να ανταγωνιστεί την αυξανόμενη απειλή από το TikTok, οι προτάσεις στους χρήστες που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη αύξησαν τον χρόνο που αφιερώνεται στο Instagram κατά 24%.
Εν μέσω της αυξανόμενης «φρενίτιδας» γύρω από τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης, ο Ζούκερμπεργκ δήλωσε ότι η Meta εργάζεται πάνω σε νέες λειτουργίες με τεχνητή νοημοσύνη, όπως «εργαλεία οπτικής δημιουργίας» για το Instagram και «πράκτορες τεχνητής νοημοσύνης» για επιχειρηματικά μηνύματα.
Είπε επίσης ότι η εταιρεία σκοπεύει να χρησιμοποιήσει το generative AI - μια ταχέως αναδυόμενη τεχνολογία που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την παραγωγή νέου περιεχομένου, όπως γραφικά ή λογοτεχνία - για να βοηθήσει τις εταιρείες να δημιουργήσουν πιο εξατομικευμένες διαφημίσεις γρήγορα και εύκολα. Μια κίνηση που έρχεται καθώς η Meta έχει αντιμετωπίσει προκλήσεις στη στόχευση και τη μέτρηση των διαφημιστικών εκστρατειών μετά τις αλλαγές στην προστασία των προσωπικών δεδομένων από την Apple.
Συνολικά, ο Ζούκερμπεργκ δήλωσε ότι η ανάπτυξη της υποδομής τεχνητής νοημοσύνης της Meta ήταν ο κύριος μοχλός της αύξησης των κεφαλαιακών δαπανών τα τελευταία χρόνια, επισημαίνοντας ότι «δεν είμαστε πλέον πίσω στην ανάπτυξη της υποδομής τεχνητής νοημοσύνης μας, και αντιθέτως, έχουμε πλέον την ικανότητα να κάνουμε κορυφαίο έργο σε αυτόν τον τομέα σε κλίμακα».
Η μονάδα Reality Labs της Meta, η οποία αναπτύσσει τις τεχνολογίες εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας για το metaverse, εισέπραξε πωλήσεις ύψους 339 εκατομμυρίων δολαρίων, αλλά κατέγραψε λειτουργικές ζημίες ύψους 3,99 δισεκατομμυρίων δολαρίων, με την εταιρεία να προσθέτει ότι οι λειτουργικές ζημίες της Reality Labs θα αυξηθούν φέτος.
Παρά την εστίαση στην τεχνητή νοημοσύνη, ο Ζούκερμπεργκ επανέλαβε τη δέσμευσή του για την οικοδόμηση του metaverse γεμάτο με avatar, αγνοώντας όσους λένε ότι η εταιρεία απομακρύνεται από το όραμά του. «Θέλω απλώς να πω εκ των προτέρων ότι αυτό δεν είναι ακριβές» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Η αποτελεσματικότητα θα αποτελέσει το «κλειδί»
Η Meta, όπως και οι υπόλοιποι τεχνολογικοί κολοσσοί στη Silicon Valley, έχει πληγεί με τη σειρά της από τις πληθωριστικές πιέσεις και τα μακροοικονομικά προβλήματα τον τελευταίο χρόνο. Η Meta αναπροσάρμοσε ελαφρώς το ανώτατο όριο των προβλέψεών της για τα έξοδά της το 2023, από ένα εύρος 86 δισ. δολαρίων - 92 δισ. δολαρίων προηγουμένως, σε 86 δισ. δολάρια - 90 δισ. δολάρια. Η πρόβλεψή της για τις κεφαλαιουχικές δαπάνες παρέμεινε αμετάβλητη από το προηγούμενο τρίμηνο - μεταξύ 30 δισ. δολάρια- 33 δισ. δολάρια.
Τα καθαρά κέρδη το πρώτο τρίμηνο μειώθηκαν κατά 24% στα 5,7 δισ. δολάρια, ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις των αναλυτών. Όμως ο αριθμός των ατόμων που χρησιμοποιούν τουλάχιστον μία από τις εφαρμογές της Meta αυξήθηκε κατά 5% σε λίγο πάνω από 3 δισ. δολάρια.
«Η χρονιά της αποτελεσματικότητας ξεκινάει πιο δυναμικά από ό,τι αναμενόταν για τη Meta», δήλωσε η κύρια αναλύτρια της Insider Intelligence, Debra Aho Williamson που υπογράμμισε ότι «Αλλά η Meta δεν έχει την πολυτέλεια να μείνει ακίνητη σε αυτό το περιβάλλον- πρέπει να ολοκληρώσει την ανοικοδόμηση των δυνατοτήτων της για τη στόχευση διαφημίσεων μετά το φιάσκο με την προστασία της ιδιωτικής ζωής της Apple, να πείσει τους διαφημιζόμενους για τους λόγους για τους οποίους θα πρέπει να επενδύσουν στο Reels αντί για το TikTok και να κρατήσει τους ανήσυχους δημιουργούς στο μαντρί».