ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φωτο: Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΒ Βασιλόπουλος,Νίκος Λαβίδας

Ν. Λαβίδας στο BD: Το σχέδιο της ΑΒ Βασιλόπουλος για νέα προϊόντα και τιμές

Ο διευθύνων σύμβουλος της αλυσίδας υπογραμμίζει σε συνέντευξη στο BD ότι σε μια τριετία θα λανσαριστούν συνολικά 1.600 προϊόντα private label και θα επενδυθούν 230 εκατ. ευρώ για τις τιμές και τις προωθητικές ενέργειες.

Η ανάπτυξη του δικτύου των μικρών καταστημάτων με 182 νέα σημεία πώλησης σ΄ όλη την Ελλάδα, η τοποθέτηση branded προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στα ράφια και στα ψυγεία των καταστημάτων –προϊόντα που ενσωματώνουν υψηλή καινοτομία και παράγονται για λογαριασμό της εταιρείας– καθώς και η διεύρυνση της κλασικής γκάμας προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, συνιστούν τον βασικό πυρήνα της επιχειρηματικής στρατηγικής της ΑΒ Βασιλόπουλος ΑΕ για τα επόμενα τρία χρόνια, σύμφωνα με όσα αναφέρει στη συνέντευξη του στο BD ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Νίκος Λαβίδας.

Ο κ. Λαβίδας υπογραμμίζει ότι η ΑΒ Βασιλόπουλος θα διαθέσει 230 εκατ. ευρώ σε βάθος τριετίας για τις τιμές και τις προωθητικές ενέργειες, ενώ εκφράζει ανησυχία για το ενδεχόμενο να αυξηθούν και πάλι οι τιμές της ενέργειας λόγω των τελευταίων εξελίξεων στη Μέση Ανατολή. Προβλέπει, πάντως, ότι ήδη από το τρέχον έτος η εταιρεία θα επανέλθει σε κερδοφορία, ύστερα από την κακή χρονιά του 2022.

  • Κύριε Λαβίδα στη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας η ΑΒ Βασιλόπουλος άλλαξε τουλάχιστον τρεις φορές τη «φυσιογνωμία» της. Από «του πουλιού το γάλα» στην ιδιωτική ετικέτα. Επιστροφή «του πουλιού το γάλα» και πάλι στην ιδιωτική ετικέτα. Αυτές οι εναλλαγές δεν νομίζετε ότι «θολώνουν» την εικόνα που έχουν για την αλυσίδα οι καταναλωτές;

Το ένα δεν αναιρεί το άλλο. Οι πάνω από 2 εκατομμύρια καταναλωτές που μας επιλέγουν σταθερά εδώ και χρόνια γνωρίζουν πως η ποικιλία μας περιλαμβάνει «και του πουλιού το γάλα», ενώ με την ιδιωτική ετικέτα μπορούμε να προσφέρουμε ποιοτικά προϊόντα σε προνομιακές τιμές. Ο πελάτης αναζητά το διαφορετικό και αυτό προσπαθούμε να του προσφέρουμε. «Και του Πουλιού το Γάλα», σημαίνει να έχω πολλά και διαφορετικά καινοτόμα προϊόντα που καλύπτουν διαφορετικές ανάγκες. (Nature's Promise Φυτικά Γάλατα, Worlds Market Φρέσκα ζυμαρικά, Excellent Tapas). Χαρακτηριστικά αναφέρω πως έχουμε μεγάλο όγκο προϊόντων σε αποκλειστικότητα και σε χαμηλές τιμές όπως τα ζυμαρικά, το φυτικό γάλα Nature's που είναι 35% πιο οικονομικό σε σχέση με την αγορά, οι μωρουδιακές πάνες Babycute που διατίθενται σε τιμή 25% χαμηλότερη συγκριτικά με την επόμενη φθηνότερη, τις σερβιέτες, τον τόνο, την μπύρα, την σκυλοτροφή κ.ά.

Το 2023 λανσάραμε 260 νέα προϊόντα, ενώ για το 2024 προγραμματίζουμε 450 νέα λανσαρίσματα σε entry level και innovative προϊόντα, ενώ υπολογίζουμε πως θα ενταχθούν στο «οπλοστάσιο» μας 1.600 νέοι κωδικοί την επόμενη 3ετία. Συνολικά σχεδιάζουμε να διαθέσουμε πάνω από 230 εκατ. ευρώ σε τιμές και προωθητικές ενέργειες. Συνεπώς στα καταστήματα μας οι καταναλωτές βρίσκουν την καλύτερη αναλογία ποιότητας – τιμής.

  • Μπορείτε να συνοψίσετε την επιχειρηματική σας στρατηγική, σε μία περίοδο έτσι κι αλλιώς δύσκολη για σημαντικό τμήμα των καταναλωτών;

Σε 3-4 λέξεις: Ποικιλία, εξυπηρέτηση, σχέση ποιότητας - τιμής. Εξυπηρέτηση μέσω σημαντικών επενδύσεων στους ανθρώπους και τα καταστήματα μας. Επενδύουμε 180 εκατ. ευρώ στην τριετία σε υποδομές. Επενδύουμε πάνω από 230 εκατ. ευρώ το χρόνο σε τιμές και προσφορές. Επενδύουμε στην επέκταση του δικτύου των καταστημάτων μας (franchise και ιδιόκτητα). Η διεύρυνση του δικτύου μας, ωστόσο, περιλαμβάνει, μεταξύ των άλλων, και το άνοιγμα πέντε νέων εταιρικών καταστημάτων εντός του 2023, ενώ ο συνολικός σχεδιασμός αφορά στη δημιουργία 16 νέων εταιρικών καταστημάτων ως το 2025.   

Επενδύουμε στην ψηφιοποίηση των συστημάτων μας με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των καταναλωτών και την μείωση του χρόνου που ξοδεύουν στον χώρο των καταστημάτων. Αναβαθμίζουμε το σχήμα πιστότητας AB Plus, το οποίο διαθέτει περισσότερους από 2,2 εκατ. χρήστες. Μέσω αυτού μπορούμε να σχεδιάζουμε και να διαθέτουμε εξατομικευμένες προσφορές, οι οποίες μάλιστα ενισχύονται μέσα από την Omnichannel πελατοκεντρική προσέγγιση που πραγματοποιούμε και ενισχύουμε με εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης.

Επενδύουμε στις υποδομές για την συμπίεση του κόστους σε πεδία όπως η ενέργεια. Επενδύουμε στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ώστε να παρέχουμε ποιοτικά και προσιτά προϊόντα σε όλους, γιατί «Εδώ, το καλό είναι για όλους». Επενδύουμε στην βιωσιμότητα και σχεδιάζουμε να μειώσουμε την σπατάλη των τροφίμων και των πλαστικών κατά 50% έως το 2025., ενόσω φιλοδοξούμε να εκμηδενίσουμε τις εκπομπές αερίων μέχρι το 2050 στο σύνολο της εφοδιαστικής μας αλυσίδας. Παράλληλα, προσφέρουμε το μόνο ατομικό σύστημα ανακύκλωσης στην Ευρώπη.

  • Εκτιμάτε ότι οι διαδικασίες συγκέντρωσης της αγοράς έχουν ολοκληρωθεί; Έχει διαμορφωθεί ο νέος «χάρτης» του κλάδου; Υπάρχουν σοβαρά περιθώρια εξαγορών;

Ο «χάρτης» του κλάδου αλλάζει. Αυτή είναι η φυσική ροή των πραγμάτων. Σκεφτείτε πως ήταν ο κλάδος στην αυγή της χιλιετίας, πως ήταν την επόμενη δεκαετία και πως είναι τώρα. Η παρουσία ανταγωνιστών στην αγορά δεν αποτελεί κίνδυνο για εμάς. Απεναντίας μας ενδιαφέρει η ύπαρξη ανταγωνιστών, διότι έτσι δοκιμαζόμαστε και κατ' επέκταση βελτιωνόμαστε. Τώρα ως προς το θέμα των εξαγορών, θεμιτό είναι να γίνονται. Πραγματοποιείται 10% συγκέντρωση του κλάδου ανά δεκαετία από το 1990. Οι 10 μεγαλύτεροι λιανέμποροι συγκεντρώνουν σήμερα το 80% του ετήσιου τζίρου.

  • Κύριε Λαβίδα, με βάση τις εκτιμήσεις και τους σχεδιασμούς σας, το 2024 θα είναι μία διαφορετική χρονιά σε σχέση με το 2023;

Δύσκολο να γίνουν προβλέψεις για το 2024 όσο αφορά την πορεία της αγοράς. Ο πληθωρισμός στα τρόφιμα συνεχίζει με υψηλούς ρυθμούς. Ελπίζουμε η γεωπολιτική συγκυρία να μην αλλάξει εκ νέου τα δεδομένα. Διότι με τον πόλεμο στην Ουκρανία επηρεάστηκαν οι τιμές στην ενέργεια, στην εφοδιαστική αλυσίδα και συνακόλουθα οι τελικές τιμές των προϊόντων, αναδύοντας στην πορεία το φαινόμενο του πληθωρισμού, ο οποίος σκαρφάλωσε σε επίπεδα που είχαμε να δούμε πολλές δεκαετίες.

Ωστόσο, βλέποντας τις εξελίξεις στην Μέση Ανατολή, με φόντο το Παλαιστινιακό, ανησυχούμε πως το κόστος της ενέργειας θα ανέβει ξανά στα επίπεδα του 2022. Σε ό,τι αφορά την ΑΒ, εκτιμούμε πως η πορεία που έχουμε χαράξει το 2023 θα συνεχιστεί ακόμη πιο δυναμικά το 2024, και το δίκτυο των καταστημάτων μας θα συνεχίσει τη διεύρυνση του.

  • Στη διάρκεια των τελευταίων χρόνων η διοίκηση της εταιρείας έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη των μικρών καταστημάτων της γειτονιάς - με διάφορες επωνυμίες. Τι μέρος των πωλήσεων κατέχει πλέον το δίκτυο του franchise και ποιος είναι ο στόχος σας;

Τα «μικρά καταστήματα αποτελούν το 12% της αγοράς και παρουσιάζουν το μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης, περίπου 16% το 2023. Έχουμε το μεγαλύτερο δίκτυο franchise στην Ελλάδα με 244 καταστήματα συνολικά (Food Market και Shop&Go), τα οποία εκτείνονται σε όλη την χώρα. Επομένως βρισκόμαστε σε κάθε γειτονιά, και δίπλα στον κάθε καταναλωτή. Μέσω του μοντέλου των franchise καταστημάτων υποστηρίζουμε με έμπρακτο τρόπο την μικρομεσαία επιχειρηματικότητα. Σχεδιάζουμε να εγκαινιάσουμε επιπλέον 182 franchise πανελλαδικά την επόμενη τριετία.

Η επένδυση για τα καταστήματα, συμπεριλαμβανομένων των εταιρικών, υπολογίζουμε πως θα ανέλθει στα 181 εκατομμύρια ευρώ. Τέλος, στόχος μας να συνεχίσουμε να επενδύουμε στην ποιότητα, την ποικιλία και τις τιμές, βελτιώνοντας έτσι την αγοραστική εμπειρία των πελατών μας.

  • Με βάση το business plan που -πιθανόν- έχετε καταρτίσει για τον επόμενο χρόνο, τι ρυθμό ανάπτυξης επιδιώκετε; Η εταιρεία θα επανέλθει στην κερδοφορία; Και ποιοι είναι οι σχεδιασμοί του μητρικού ομίλου για την ελληνική αγορά;

Στόχος μας είναι να επανέλθουμε στην κερδοφορία από φέτος και από τα μέχρι τώρα δεδομένα φαίνεται να είμαστε σε καλό δρόμο. Στόχος μας είναι να συνεχίζουμε έτσι και το 2024. Το τρίπτυχο μας είναι τιμή, ποικιλία και εξυπηρέτηση και μέσα από αυτά τα τρία συστατικά είμαστε σίγουροι πως θα φέρουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Supermarket
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σκληρός ανταγωνισμός με... όλα τα όπλα στον κλάδο των σούπερ μάρκετ

Οι αλυσίδες «επιδοτούν» τις προσφορές των προμηθευτών τους για να εμφανίσουν χαμηλότερες τιμές. Στα μικρά καταστήματα επικεντρώνεται ο ανταγωνισμός. Διαφημιστικά «χτυπήματα» στα όρια της νομιμότητας.
Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα δίνουν όλα οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ για τα μερίδια αγοράς των εορτών

Οι αλυσίδες επιβαρύνουν το κόστος των πωλήσεων επειδή θέλουν να αυξήσουν τον τζίρο όσο είναι δυνατό περισσότερο. Συμμετέχουν περισσότερο από κάθε περίοδο του έτους στις προσφορές των προμηθευτών τους.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Νέα στρατηγική από την ΑΒ Βασιλόπουλος: Ποικιλία και ιδιωτική ετικέτα

Κατάστημα - «πιλότος» για τις αλλαγές στην αλυσίδα εγκαινιάστηκε στο Μαρούσι. Προσπάθεια αντιμετώπισης του σκληρού ανταγωνισμού στις τιμές με πολλούς κωδικούς ιδιωτικής ετικέτας της μητρικής Ahold.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στάσιμες πωλήσεις και ζημιές για τα ΑΒ: Πώς το εξηγεί η διοίκηση

Η αλυσίδα «πληρώνει» την αντίληψη που έχει δημιουργεί στους καταναλωτές ότι είναι από τις πιο ακριβές, παρότι έχει κάνει προσπάθεια να πλασαριστεί ανάμεσα στις τρεις πιο φθηνές, αναφέρουν τα στελέχη της εταιρείας.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Αρ. Παντελιάδης: Έρχονται νέες κινήσεις συγκέντρωσης δυνάμεων στον κλάδο

Ο πρόεδρος της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος (ΕΣΕ), Αριστοτέλης Παντελιάδης, μιλάει στο Business Daily για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος, την κατάσταση στην αγορά, τις αυξήσεις στις τιμές και τον πληθωρισμό.