ΓΔ: 1390.65 0.01% Τζίρος: 68.38 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Koutsogiannis-Lockheed

Γρ. Κουτσογιάννης (Lockheed) στο BD: Ευκαιρία ανάπτυξης τα εξοπλιστικά

Ο διευθυντής επιχειρηματικής ανάπτυξης της Lockheed Martin Rotary and Mission Systems μιλά στο Business Daily για το εξοπλιστικό πρόγραμμα του Ναυτικού, την πρόταση της εταιρείας και τις δυνατότητες συμπαραγωγής στην Ελλάδα.

Την ώρα που η «ναυμαχία των κορβετών» κορυφώνεται και οι προτάσεις των μεγάλων ναυπηγικών βιομηχανιών του κόσμου γίνονται όλο και πιο ανταγωνιστικές, προκειμένου να κερδίσουν το συμβόλαιο με το Πολεμικό Ναυτικό, ο Γρηγόρης Κουτσογιάννης, διευθυντής επιχειρηματικής ανάπτυξης της Lockheed Martin Rotary and Mission Systems «ανοίγει τα χαρτιά» του στο Business Daily.

Η πρόταση της Lockheed Martin που έρχεται μέσω FMS (πρόγραμμα διακρατικής (goverment-to-goverment) μεταβίβασης και πώλησης οπλικών συστημάτων κατασκευής/προέλευσης από τις ΗΠΑ) είναι ξεκάθαρη και σαφής, όπως τονίζει. Μιλά για πλοία επιφανείας με βάση την πλατφόρμα της LCS στη διαμόρφωση που θέλει το Πολεμικό Ναυτικό, καθώς και τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών ΜΕΚΟ, με ναυπήγηση στην Ελλάδα και συμμετοχή σε αυτών ελληνικών ναυπηγείων με επικρατέστερα τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

Όπως σημειώνει μάλιστα ο Γρ. Κουτσογιάννης από την πρώτη στιγμή ο αμερικανικός κολοσσός της Lockheed Martin που ενδιαφέρθηκε για το πρόγραμμα του εκσυγχρονισμού του Πολεμικού Ναυτικού, είχε ξεκαθαρίσει ότι μιλά πάντα για την πραγματοποίηση του προγράμματος με τη μέγιστη συμμετοχή της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας, καθώς είναι κάτι το οποίο η Lockheed κάνει πολύ συχνά. «Από την πρώτη στιγμή το μοντέλο που είχαμε στο μυαλό μας, είχε την μεγιστοποίηση της ελληνικής συμμετοχής», σημειώνει.

Επίσης ο εκσυγχρονισμός των τεσσάρων φρεγατών ΜΕΚΟ μπορεί να γίνει στην Ελλάδα, και ανάλογα με τη διαμόρφωση που θα επιλεγεί για την LCS, υπάρχει η δυνατότητα να γίνει εξ αρχής στη χώρα μας, αν η διαμόρφωση είναι κοντά σε αυτήν του Αμερικανικού Ναυτικού. 

«Πάντα μιλάμε για μεγιστοποίηση της εθνικής συμμετοχής. Έχουμε δουλέψει ώστε να δημιουργήσουμε ένα οικοσύστημα από ελληνικές εταιρείες που να μπορούν να συμμετέχουν σε αυτό το πρόγραμμα και αν υπογραφεί η LOA είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε άμεσα με αυτές τις εταιρείες», επισημαίνει ο Γρ. Κουτσογιάννης και εξηγεί ότι ένα τέτοιο πρόγραμμα του μεγέθους κατασκευής καινούργιων πλοίων αφορά χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας

«Στην περίπτωση της Ελλάδας, ένα τέτοιο πρόγραμμα θα δώσει περίπου 1600 θέσεις εργασίας για τα ναυπηγεία και τον ευρύτερο βιομηχανικό κλάδο, εκ των οποίων οι 600 είναι βιώσιμες θέσεις εργασίας για το ναυπηγείο», σημειώνει.

«Πιο ώριμα τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά»

Όσον αφορά τον «πόλεμο» των Ναυπηγείων ανάμεσα σε Σκαραμαγκά και Ελευσίνα, και όπως αυτός έχει διαμορφωθεί, το τελευταίο διάστημα, ο Γρ. Κουτσογιάννης σημειώνει ότι πριν μερικούς μήνες είχε έρθει ομάδα της Lockheed Martin στην Ελλάδα και είχε δει και τα δύο ναυπηγεία. Στη φάση αυτή «θα μπορούσαν δυνητικά και τα δύο ναυπηγεία να κάνουν τη δουλειά με την προϋπόθεση ότι θα γίνουν οι αντίστοιχες επενδύσεις που χρειάζονται για να έρθουν σε μια μοντέρνα πιο λειτουργική κατάσταση», τονίζει.

Ωστόσο, όπως σημειώνει: «Αυτή τη στιγμή επεκτείνουμε τις συνεργασίες που έχουμε με εταιρείες του χώρου για να μπορέσουν να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα και στη φάση αυτή λόγω της ωριμότητας στο θέμα της διαχείρισης του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά, συζητάμε με το Ναυπηγείο Σκαραμαγκά» και συμπληρώνει ότι «ανεξάρτητα όμως από ποιο ναυπηγείο θα επιλεγεί, πιο σημαντικό είναι δυνητικά τι μπορούμε να κάνουμε για τις θέσεις εργασίας στην Ελλάδα και την εγχώρια βιομηχανία».

Η εμπειρία της Lockheed μπορεί να βοηθήσει στην γρηγορότερη ανάπτυξη και εκσυγχρονισμό των ναυπηγείων όπως έπραξε και με την Fincantieri Marinette Marine  στο Ουϊσκόνσιν. Eπίσης όλα αυτά τα μεγάλα προγράμματα αποτελούν μια μοναδική ευκαιρία για την ευρύτερη περιφερειακή βιομηχανία. 

«Από εταιρείες λογισμικού που θα εμπλακούν, εταιρείες για καλώδια, ναυπηγοεπισκευής, ξεφεύγουμε από το καθαρά κατασκευαστικό και μιλάμε για ένα πρόγραμμα που σε μεγάλο βαθμό θα συντελεστεί στην Ελλάδα οπότε καταλαβαίνετε ότι η δυναμική που αποκτά, επιτρέπει να λειτουργήσει ως καταλύτης για την αναζωογόνηση της βιομηχανίας και τη δημιουργία μιας βιώσιμης και ανταγωνιστικής βιομηχανικής βάσης.  Και αυτό νομίζω ότι είναι μία ακόμη σημαντική παράμετρος που πρέπει να ληφθεί υπ' όψην», τόνισε ο Γρ. Κουτσογιάννης. 

Μάλιστα με τέτοια συνεργασία θα δημιουργηθεί στη χώρα ένα ναυπηγείο σε στρατηγικό σημείο στην Ανατολική Μεσόγειο, που θα λειτουργεί με βάση τα πρότυπα του αμερικανικού ναυτικού και θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί δυνητικά από το αμερικανικό ναυτικό για τις ανάγκες συντήρησής του στην περιοχή.

Επίσης όταν συνεργάζεσαι με μια μεγάλη εταιρεία σαν την Lockheed Martin, σημείωσε ο Γρ. Κουτσογιάννης, η οποία έχει προγράμματα και αλλού, δυνητικά ανοίγει ευκαιρίες και σε άλλα προγράμματα γιατί πλέον είσαι στην εφοδιαστική αλυσίδα της εταιρείας. «Ξέρουμε τις δυνατότητές σου, ξέρουμε τι μπορείς να παράγεις και γενικότερα οι Αμερικανοί είναι ανοιχτοί σε συνεργασίες με ξένες εταιρείες και το έχουν αποδείξει τόσα χρόνια στην Ελλάδα», τόνισε.

Η κριτική για τις φρεγάτες LCS

Αναφορικά με τις κριτικές που έχουν γίνει κατά καιρούς στις φρεγάτες LCS, ο Γρ. Κουτσογιάννης υπογραμμίζει ότι το καλό με τις LCS είναι ότι τόσα χρόνια έχουν «ωριμάσει» σαν πλατφόρμες και τα προβλήματα που υπήρχαν στην αρχή έχουν λυθεί.

«Η Ελλάδα», σημειώνει, «θα επωφεληθεί από όλα αυτά και θα πάρει ένα προϊόν που θα περιλαμβάνει τις τροποποιήσεις που χρειάζονται.  Μιλάμε για έναν τύπο πλοίου με πάνω από 600.000 ναυτικά μίλια. Επίσης μπαίνοντας σε αυτή την οικογένεια επωφελείσαι από τις εξελίξεις που θα κάνει στο μέλλον το αμερικανικό ναυτικό τόσο στο πλοίο όσο και στα οπλικά συστήματα και στο σύστημα μάχης»

Τι έγινε με τη LOA - Η επιλογή της Ελλάδας

Να υπενθυμίσουμε ότι το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό έστειλε ένα Letter of Request (LOR) τον Μάρτιο του 2021, με συγκεκριμένες απαιτήσεις και προδιαγραφές, όπου ζητούσε πλήρη εκσυγχρονισμό τεσσάρων φρεγατών ΜΕΚΟ, τέσσερα καινούργια πλοία σε διαμόρφωση φρεγάτας πολλαπλών ρόλων με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και συγκεκριμένες επιχειρησιακές απαιτήσεις.

Ωστόσο πολύ πριν απαντηθεί από τις ΗΠΑ το LOR, η ελληνική κυβέρνηση με διακρατική συμφωνία παρήγγειλε τρεις φρεγάτες Belharra από τη Γαλλία και τη Naval Group

Όμως οι ΗΠΑ απάντησαν στη συγκεκριμένη επιστολή και το Letter of Acceptance (LOA) έφτασε στην Ελλάδα τον Ιανουάριο του 2022, όπου απαντά για την πλήρη διαμόρφωση των ΜΕΚΟ, τέσσερις φρεγάτες LCS στη διαμόρφωση που είχε ζητήσει το Πολεμικό Ναυτικό ενώ ανοίγει τη συζήτηση και για πλοίο ενδιάμεσης λύσης.

«Από τη στιγμή που η Ελλάδα αποφάσισε να προχωρήσει με τη Γαλλία όσον αφορά τις φρεγάτες ό,τι συζητάμε τώρα είναι συμπληρωματικό», υπογράμμισε ο Γρ. Κουτσογιάννης.

Όσον αφορά το Πολεμικό Ναυτικό και τα περαιτέρω πλοία, προσθέτει, «το πλεονέκτημα της LOA, που είναι μια διακρατική σύμβαση μεταξύ δυο κρατών, είναι ότι είναι κάτι έτοιμο προς συμβασιοποίηση, δηλαδή αν υπογράψεις περιλαμβάνει όλα τα προγραμματικά, οικονομικά και τεχνικά στοιχεία και αποτυπώνονται λεπτομερώς και χωρίς να υπάρχουν ασάφειες η διαμόρφωση, πώς και πότε θα παραδοθεί, και περιλαμβάνει ένα ευέλικτο πρόγραμμα αποπληρωμής πλήρως καταγεγραμμένο».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Gowind-Korvetta-Naval-Group
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Επί ποδός ναυπηγεία και εταιρείες άμυνας για τις κορβέτες του Ναυτικού

Ο χρόνος τελειώνει και η κυβέρνηση καλείται να επιλέξει προμηθευτή ανάμεσα στην ιταλική Fincantieri και τη γαλλική Naval. Κρίσιμη η σύμβαση των 1,7 δισ. για τα ελληνικά ναυπηγεία και τις εγχώριες εταιρείες της αμυντικής βιομηχανίας.
Gowind-Korvetta-Naval-Group
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Πέρασε στην επίθεση η γαλλική Naval για τις κορβέτες του Πολεμικού Ναυτικού

Ο γαλλικός ναυπηγικός κολοσσός προτείνει τέσσερις κορβέτες Gowind, οι τρεις από τις οποίες θα κατασκευαστούν σε ελληνικά ναυπηγεία με μεταφορά τεχνογνωσίας, καθώς και ειδικό χρηματοδοτικό πρόγραμμα.
Papatsas-Nikolaos-EFA-Group
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Ν. Παπάτσας στο BD: Πώς θα αναπτυχθεί η ελληνική αμυντική βιομηχανία

Ο πρόεδρος της Ένωσης Ελληνικών Εταιρειών Αεροδιαστημικής Ασφάλειας και Άμυνας μιλά για τον ρόλο των ελληνικών εταιρειών στα εξοπλιστικά προγράμματα, τον σχεδιασμό που απαιτείται για την ανάπτυξή τους και τη συνεργασία με το υπουργείο Άμυνας.
Γιώργος Τρουλλινός, διευθύνων σύμβουλος, IDE
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Γ. Τρουλλινός: Πώς κινήθηκε η IDE κόντρα στην κρίση της αμυντικής βιομηχανίας

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Intracom Defense, σε συνέντευξη στο Business Daily, μιλάει για την πορεία και τα επιτεύγματα της εταιρείας και για τις προσδοκίες που δημιουργούν τα νέα εξοπλιστικά προγράμματα.