ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
elefsina_naypigeio
Ναυπηγεία Ελευσίνας, πηγή: Shutterstock

Διάσωση των Ναυπηγείων Ελευσίνας με ειδική νομοθετική ρύθμιση

Το σχέδιο εξυγίανσης δεν θα περάσει από το δικαστήριο αλλά θα εγκριθεί από τη Βουλή. Κατατίθεται την επόμενη εβδομάδα η ρύθμιση. Τι είπε στους εργαζόμενους ο Αδ. Γεωργιάδης.

Με γοργούς ρυθμούς, μετά και την εντολή του πρωθυπουργού, προχωράει, όπως όλα δείχνουν, η λύση του προβλήματος στα Ναυπηγεία Ελευσίνας, καθώς την επόμενη εβδομάδα θα κατατεθεί στη Βουλή νομοθετική ρύθμιση που θα περιλαμβάνει το σχέδιο εξυγίανσης της ONEX για τα Ναυπηγεία.

Αυτό ανέφερε ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης, μιλώντας στη γενική συνέλευση των εργαζομένων στα Ναυπηγεία Ελευσίνας.

Μετά από αρκετό καιρό που η εξυγίανση των Ναυπηγείων ήταν μπλοκαρισμένη, φαίνεται πως ο δρόμος για τη λύση είναι πλέον ανοιχτός, καθώς η κυβέρνηση έχει αποφασίσει να τα αναγεννήσει, ακολουθώντας το παράδειγμα του Νεώριου Σύρου. 

O υπουργός Ανάπτυξης έδωσε το πλήρες χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση της διαδικασίας εξυγίανσης. Όπως είπε, την επόμενη εβδομάδα θα κατατεθεί νομοθετική ρύθμιση στη Βουλή, έτσι ώστε η διαδικασία να ολοκληρωθεί ει δυνατόν και πριν το Πάσχα, καθώς όπως ανέφερε δεν πρόκειται για μια απλή διάταξη. «Eίναι πιο σύνθετη διάταξη γιατί μέσα θα έχει όλο το σχέδιο εξυγίανσης. Όλη η συμφωνία με την ONEX θα φτάσει στη Βουλή και θα είναι στη διάθεση των κομμάτων. Όλα τα κόμματα θα τοποθετηθούν επί του σχεδίου και στο τέλος θα ψηφίσουν. Να ξέρουμε ο καθένας τι ψηφίζει και τι όχι».

Μάλιστα όπως σημείωσε ο Αδ. Γεωργιάδης: «Το σχέδιο εξυγίανσης θα το παρουσιάσουμε στη Βουλή των Ελλήνων με νόμο, δεν θα πάμε με τη δικαστική διαδικασία, για να πάμε γρηγορότερα και να υπάρξει φυσικά και η νομική εξασφάλιση και νομική δέσμευση των υπόλοιπων κομμάτων για τη συμφωνία».

Επίσης ο υπουργός επιβεβαίωσε την απόφαση του πρωθυπουργού να προχωρήσει η διάσωση και η αναγέννηση των Ναυπηγείων Ελευσίνας. Όπως είπε χαρακτηριστικά, είναι «ένα εξαιρετικά μεγάλο στοίχημα για την ελληνική οικονομία η αναγέννηση της ναυπηγικής βιομηχανίας. Και πιστεύω ότι οι συνθήκες όπως διαμορφώνονται παγκοσμίως και με την κλιματική αλλαγή που θέτει επιτακτικά την ανάγκη να γίνουν μια σειρά από επισκευές σε πλοία εμπορικά και όχι μόνο. Αλλά και οι γεωπολιτικές συνθήκες που θα αναγκάσουν την Ευρώπη να δαπανήσει πολλά χρήματα για αμυντικές δαπάνες λόγω των γνωστών γεγονότων στην Ουκρανία, είναι προϋποθέσεις που ευνοούν τη δημιουργία ενός καλού μέλλοντος για τα ναυπηγεία Ελευσίνας».  

Απευθυνόμενος ο Αδ. Γεωργιάδης στους εργαζόμενους τόνισε πως με το σχέδιο αυτό «στο τέλος θα πάρετε τα χρήματα που σας χρωστάνε. Και όχι ένα σχέδιο που θα μπορούσαμε να έχουμε ακολουθήσει με το κλείσιμο του ναυπηγείου. Προχωράμε με αυτό το σχέδιο και αυτή είναι η απόφαση του πρωθυπουργού και της κυβέρνησης». 

Αναφερόμενος στην αμερικανική κυβέρνηση υπογράμμισε ότι «έχει δώσει ισχυρές δεσμεύσεις μόλις πριν από δύο βδομάδες στο ταξίδι του κ. Παπαθανάση στην Ουάσιγκτον  ότι θα συμμετάσχει στο εγχείρημα της Onex χρηματοδοτώντας το εμπορικό κομμάτι και συνεχίζοντας την κουβέντα με το πολεμικό ναυτικό για τα προγράμματα των κορβετών ή άλλα προγράμματα στην πορεία που θα είναι μια σχέση διαρκείας ούτως ή άλλως.  Στο δεύτερο κομμάτι, το στρατιωτικό έχουμε τη συμμετοχή της Fincantieri».

Καταλήγοντας διευκρίνισε ότι υπουργός Αμυνας, Ν. Παναγιωτόπουλος «στηρίζει την άποψη ότι πρέπει να μείνουν ανοιχτά τα ναυπηγεία Ελευσίνας. Είμαστε ένα σώμα και λειτουργούμε υπό την καθοδήγηση του πρωθυπουργού».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Belharra, Fregates, Gallia, France
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Διαπραγμάτευση ευρώ προς ευρώ για την αναβάθμιση των φρεγατών ΜΕΚΟ

Η καθυστέρηση της συμφωνίας για τις φρεγάτες διογκώνει το κόστος, ενώ τα εξοπλιστικά προγράμματα έχουν τεθεί σε αυστηρούς δημοσιονομικούς περιορισμούς. Επαναξιολόγηση αμυντικών δαπανών σε ορίζοντα 12ετίας.
businessdaily-Fregata-YDRA
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Η περιπέτεια των φρεγατών ΜΕΚΟ: Τι θα γίνει με την αναβάθμισή τους

Σε ηλικία 31 ετών επιχειρεί η φρεγάτα Ύδρα στην Ερυθρά Θάλασσα, ύστερα από... «ρετούς». Ανεβαίνει στα 800 εκατ. το κόστος αναβάθμισης των τεσσάρων φρεγατών ΜΕΚΟ και προβληματίζει το υπ. Άμυνας.
businessdaily-Enoples-Dynameis
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Νέος και τεχνοκράτης ο νέος αρχηγός ΓΕΕΘΑ, τι θα γίνει στα εξοπλιστικά

Πλήρης ανανέωση στην ηγεσία των ενόπλων δυνάμεων, διδάκτωρ του Πολυτεχνείου ο νέος αρχηγός, Δ. Χούπης. Προσδιορίζονται οι προτεραιότητες στα εξοπλιστικά, «πονοκέφαλος» η ανανέωση του στόλου.
Gowind-Korvetta-Naval-Group
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Νέα δεδομένα στους εξοπλισμούς φέρνουν τα... ζόρια του προϋπολογισμού

Κορβέτες, εκσυγχρονισμός ΜΕΚΟ, ελικόπτερα, αεροσκάφη C-130, ακόμα και F-35 αναμένεται να μπουν στη «ζυγαριά» του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης, ενόψει της δύσκολης κατάρτισης του προϋπολογισμού 2024.
Dendias-Nikos
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ο ογκώδης μπλε φάκελος της Άμυνας και τα τρία μεγάλα εξοπλιστικά

Ελληνοτουρκικά, κορβέτες, F-35, μεταγωγικά C-130 και αναβάθμιση της αμυντικής βιομηχανίας βρίσκονται ψηλά στην ατζέντα νέου υπουργού Άμυνας, Νίκου Δένδια και απαιτούν γρήγορες κινήσεις και πρωτοβουλίες.