Ο υφυπουργός Δικαιοσύνης Ιωάννης Μπούγας, σε συνεδρίαση της υποεπιτροπής για την Καταπολέμηση της Εμπορίας και της Εκμετάλλευσης Ανθρώπων της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Ισότητας, Νεολαίας και Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, παρουσίασε στοιχεία σύμφωνα με τα οποία το 2025 τα θύματα εμπορίας ανθρώπων ανήλθαν σε 881, εκ των οποίων 773 ενήλικες και 108 παιδιά.
Ο υφυπουργός τόνισε ότι η εμπορία ανθρώπων αποτελεί «μία από τις βαρύτερες προσβολές της ανθρώπινης αξιοπρέπειας και ελευθερίας», επισημαίνοντας πως πρόκειται για έγκλημα που πλήττει όχι μόνο τα θύματα εκμετάλλευσης, αλλά και τον ίδιο τον πυρήνα του κράτους δικαίου και των θεμελιωδών δικαιωμάτων.
Ο κ. Μπούγας στάθηκε στη σημασία της έγκαιρης αναγνώρισης των θυμάτων, υπογραμμίζοντας ότι «η προστασία των θυμάτων ξεκινά από την αναγνώρισή τους». Όπως ανέφερε, το Εθνικό Σύστημα Αναγνώρισης και Παραπομπής Θυμάτων Εμπορίας Ανθρώπων αποτελεί βασικό εργαλείο της εθνικής πολιτικής κατά του trafficking, καθώς διασφαλίζει τον έγκαιρο εντοπισμό των θυμάτων και την άμεση πρόσβασή τους σε προστασία, αρωγή και Δικαιοσύνη.
Αναφερόμενος στις πρωτοβουλίες του υπουργείου, ο υφυπουργός Δικαιοσύνης σημείωσε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη η ενσωμάτωση της νέας οδηγίας (ΕΕ) 2024/1712 στο εθνικό δίκαιο. Η σχετική ομάδα εργασίας έχει ολοκληρώσει το έργο της και αναμένεται σύντομα η κατάθεση του σχεδίου νόμου, με στόχο την ενίσχυση της προστασίας των θυμάτων, την αντιμετώπιση νέων μορφών εκμετάλλευσης και την προστασία των παιδιών, καθώς και την αποτελεσματικότερη διερεύνηση και δίωξη των σχετικών εγκλημάτων.
Κλείνοντας, ο κ. Μπούγας υπογράμμισε ότι η Πολιτεία «οφείλει να αναγνωρίζει έγκαιρα τα θύματα, να τα προστατεύει αποτελεσματικά και να τους δίνει τη δυνατότητα να ξαναχτίσουν τη ζωή τους με ασφάλεια και αξιοπρέπεια». Επανέλαβε τη δέσμευση του υπουργείου Δικαιοσύνης για τη συνεχή ενίσχυση του θεσμικού και ποινικού πλαισίου κατά της εμπορίας και εκμετάλλευσης ανθρώπων.