ΓΔ: 1987.52 -1.30% Τζίρος: 445.09 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Απόστολος Τζιτζικώστας πορτρέτο
Ο Απόστολος Τζιτζικώστας φωτογραφίζεται σε επίσημο ευρωπαϊκό περιβάλλον.

Τζιτζικώστας: Τον Νοέμβριο υπογράφεται το σύμφωνο Ελλάδας-Βουλγαρίας-Ρουμανίας

Τον Νοέμβριο θα υπογραφεί στις Βρυξέλλες σύμφωνο συνεργασίας Ελλάδας, Βουλγαρίας, Ρουμανίας και Κομισιόν για νέο άξονα, που θα ενώνει Αιγαίο-Μαύρη Θάλασσα.

Τον Νοέμβριο αναμένεται να υπογραφεί στις Βρυξέλλες σύμφωνο συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας, Βουλγαρίας, Ρουμανίας και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την υλοποίηση του κάθετου άξονα που θα ενώνει τις τρεις χώρες, σύμφωνα με δήλωση του Ευρωπαίου Επιτρόπου για τις Βιώσιμες Μεταφορές και τον Τουρισμό, Απόστολου Τζιτζικώστα.

Ο κ. Τζιτζικώστας χαρακτήρισε το έργο ως «απόλυτη, πρώτη προτεραιότητα» και «επιτομή των ευρωπαϊκών διασυνοριακών προγραμμάτων υποδομών». Όπως διευκρίνισε, πρόκειται για έναν συνδυασμένο σιδηροδρομικό και οδικό άξονα με σύγχρονους αυτοκινητόδρομους και τρένα, ο οποίος θα προσφέρει πολλαπλά οφέλη τόσο για την Ευρώπη όσο και για τις εμπλεκόμενες χώρες. Ιδιαίτερη σημασία δίνεται στη σύνδεση της θάλασσας του Αιγαίου με τον Εύξεινο Πόντο και τη Μαύρη Θάλασσα.

Επιπλέον, ο κάθετος άξονας αναμένεται να αποτελέσει κομβικό σημείο σύνδεσης, καθώς από αυτόν θα μπορούν να διασυνδεθούν ανατολικά η Μολδαβία και η Ουκρανία, ενώ δυτικά θα υπάρχει πρόσβαση προς την υπόλοιπη Ευρώπη.

Ο Ευρωπαίος Επίτροπος επισήμανε ότι, αμέσως μετά την ανάληψη των καθηκόντων του, συγκάλεσε τους αρμόδιους υπουργούς των τριών χωρών σε σύσκεψη στις Βρυξέλλες, με στόχο τη συμφωνία για την έναρξη των εργασιών αναβάθμισης ή κατασκευής του άξονα. Τον Νοέμβριο θα υπογραφεί το σύμφωνο συνεργασίας, το οποίο περιλαμβάνει συγκεκριμένο πλάνο δράσης και αυστηρά χρονοδιαγράμματα, ώστε κάθε χώρα να ολοκληρώσει τα τμήματα που της αναλογούν.

Σύμφωνα με τον κ. Τζιτζικώστα, ο άξονας θα είναι σημαντικός τόσο για το εμπόριο όσο και για τη στρατιωτική κινητικότητα, δεδομένων των νέων γεωπολιτικών εξελίξεων. Η Ευρώπη χρειάζεται όχι μόνο να ενισχύσει τα αμυντικά της συστήματα, αλλά και να αναπτύξει τις υποδομές που θα επιτρέψουν τη γρήγορη μετακίνηση βαρέων οχημάτων, εξοπλισμού και προσωπικού όπου απαιτείται.

Για την Ελλάδα, η προοπτική είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς τα λιμάνια της θα λειτουργούν ως βασικές πύλες εισόδου για ολόκληρη την Ευρώπη. Το εμπόριο θα μπορεί να διεκπεραιώνεται μέσω της χώρας τόσο προς το κέντρο της Ευρώπης όσο και προς την ανατολική πλευρά, έως τη Μολδαβία και την Ουκρανία.

Σε ό,τι αφορά τη Θεσσαλονίκη, στόχος του έργου είναι να υπάρξει σύνδεση με το Βουκουρέστι, κάτι που θα ενισχύσει όχι μόνο τη στρατιωτική και εμπορική δραστηριότητα, αλλά και τον τουρισμό. Οι πολίτες και οι επισκέπτες θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν τον άξονα για να ταξιδεύουν από τη Θεσσαλονίκη σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Τέλος, ο κ. Τζιτζικώστας ανέφερε ότι η χρηματοδότηση του έργου θα προέλθει τόσο από ευρωπαϊκούς όσο και από εθνικούς πόρους των τριών χωρών.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τρίκαλα Κορινθίας τοπίο
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Θεσσαλονίκη: Εφαρμογή ΤΝ προτείνει αγροτικές διαδρομές πεζοπορίας

Η εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης «druiter» της νεοφυούς εταιρείας «Caius» προβάλλει πεζοπορικά μονοπάτια και απομακρυσμένους οικισμούς της Ελλάδας, προσφέροντας εμπειρίες σαν ντόπιοι, ενώ συμμετέχει και σε ευρωπαϊκό διαστημικό επιταχυντή.
Φρίντριχ Μερτς με σμόκιν
ΔΙΕΘΝΗ

Ο Γερμανός ΥΠΕΞ Γιόχαν Βάντεφουλ τη Δευτέρα στην Αθήνα

Ο υπουργός Εξωτερικών Γιόχαν Βάντεφουλ θα επισκεφθεί Αθήνα, Βουλγαρία και Ρουμανία τη Δευτέρα για συνομιλίες με θέμα την υποστήριξη στην Ουκρανία, την άμυνα, την οικονομία και τη διεύρυνση της ΕΕ, όπως ανακοίνωσε η Γερμανία.