Με το ζήτημα της ακρίβειας να κυριαρχεί στην πολιτική αντιπαράθεση, το Μέγαρο Μαξίμου επιχειρεί να προβάλει την έμπρακτη απόδοση των μέτρων που έχουν ληφθεί για την αντιμετώπισή της, προαναγγέλοντας επιμέρους παρεμβάσεις που θα συμβάλουν στην ουσιαστική μείωση των τιμών στα ράφια και θα ανακουφίσουν τους πιο ευάλωτους συμπολίτες μας.
Με την πίεση των κομμάτων της αντιπολίτευσης να αυξάνεται, στην τελική ευθεία για τις ευρωεκλογές, ο πρωθυπουργός στις δημόσιες παρεμβάσεις του αναφέρεται διαρκώς στη δημοσιονομική υπευθυνότητα, καυτηριάζοντας την πλειοδοσία μέτρων και υποσχέσεων που επιδίδεται σύσσωμη η αντιπολίτευση, όπως για παράδειγμα τον μηδενισμό του ΦΠΑ σε συγκεκριμένα αγαθά που ζητά ο Στέφανος Κασσελάκης, ή τη μείωση του ΦΠΑ στα βασικά αγαθά για συγκεκριμένο διάστημα, που έριξε στο τραπέζι ο Νίκος Ανδρουλάκης.
Ίσως για αυτό και ο Κυριάκος Μητσοτάκης έσπευσε να βάλει φρένο και σε όσους του συστήνουν να συνεχίσει την τακτική χορήγησης επιδομάτων σε συγκεκριμένες κατηγορίες πολιτών, με τον ίδιο να κλείνει κάθε συζήτηση βάζοντας «οροφή» στις συγκεκριμένες δαπάνες, τονίζοντας ότι «αυτή τη στιγμή δεν βλέπω να υπάρχουν περιθώρια για μία τέτοια πολιτική».
Το κυβερνητικό επιτελείο ποντάρει πολλά σε μια ευρωπαϊκή απάντηση στο ζήτημα της ακρίβειας και ατον «επίμονο» - όπως χαρακτηρίζεται - πληθωρισμό των τροφίμων. Ο πρωθυπουργός, που συνέχισε τις περιοδείες του σε Αίγιο και Πάτρα, επέμεινε στην ανάγκη ευρωπαϊκής απάντησης στο ζήτημα της διαφορετικής τιμολόγησης των πολυεθνικών, τονίζοντας ότι η Ευρώπη αυτό μπορεί να το ρυθμίσει.
Άφησε μάλιστα για πρώτη φορά ανοιχτό το ενδεχόμενο της διατήρησης του μειωμένου ΦΠΑ στον καφέ, αναφέροντας ότι η κυβέρνηση θα λάβει υπόψη ότι η τιμή της πρώτης ύλης έχει αυξηθεί.
Την ίδια στιγμή, το υπουργείο Ανάπτυξης υποστηρίζει ότι η δέσμη των τεσσάρων μέτρων που εφαρμόζονται για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, έχουν φέρει απτά αποτελέσματα, επιφέροντας μειώσεις 15% έως και 17% στις αρχικές τιμές προμήθειας σε περισσότερα από 4.015 προϊόντα, αλλά και μεσοσταθμικές μειώσεις 15% στα περισσότερα προϊόντα βρεφικού γάλακτος.
Μάλιστα, επισημαίνουν ότι τον Μάρτιο και τον Απρίλιο είχαμε μηδενικές ανατιμήσεις προϊόντων, από την εφαρμογή του μέτρου της τρίμηνης απαγόρευσης στους προμηθευτές των σούπερ μάρκετ να υλοποιούν προωθητικές ενέργειες εντός του καταστήματος, που οδηγούν σε αύξηση στις τιμές των προϊόντων τους.