ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: ΑΝΕΚ

Εισήγηση στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για έγκριση στο deal Attica - ΑΝΕΚ

Σύμφωνα με την εισήγηση της Επ. Ανταγωνισμού, προτείνεται η έγκριση της συγχώνευση διά απορροφήσεως της ΑΝΕΚ. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού θα συνεδριάσει στις 12 Ιουλίου.

Στην τελική ευθεία μπαίνει η συγχώνευση δια της απορρόφησης της ΑΝΕΚ από την Attica Group καθώς προτείνεται σε σχετική εισήγηση η έγκρισή της από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, η ολομέλεια της οποίας θα συνεδριάσει την Τετάρτη 12 Ιουλίου για το θέμα αυτό.

Σύμφωνα με την εισήγηση, η συγχώνευση θα πρέπει να εγκριθεί, παρότι περιορίζει τον ανταγωνισμό στις θαλάσσιες μεταφορές, επειδή η ΑΝΕΚ είναι προβληματική εταιρεία. Σημειώνεται ότι η εισήγηση δεν είναι δεσμευτική για την Επιτροπή Ανταγωνισμού, η οποία θα αποφασίσει συνεκτιμώντας τα δεδομένα της αποδεικτικής διαδικασίας και τις απόψεις των εμπλεκομένων μερών.

Η Ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού θα συνεδριάσει την Τετάρτη, 12 Ιουλίου 2023, για να εξετάσει – κατόπιν σχετικής Εισήγησης – τη γνωστοποιηθείσα συγκέντρωση, κατ’ άρθρο 8 του ν. 3959/2011, η οποία αφορά στη συγχώνευση διά απορροφήσεως της εταιρείας με την επωνυμία «ΑΝΩΝΥΜΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΡΗΤΗΣ Α.Ε.» και διακριτικό τίτλο «ΑΝΕΚ» από την εταιρεία με την επωνυμία «ATTICA ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ» και τον διακριτικό τίτλο «ATTICA GROUP».

Η ATTICA GROUP είναι αμιγώς εταιρεία συμμετοχών και δραστηριοποιείται μέσω θυγατρικών της εταιρειών, κατά κύριο λόγο στην παροχή υπηρεσιών θαλάσσιας μεταφοράς προσώπων και οχημάτων στις ακτοπλοϊκές γραμμές εσωτερικού, στις διεθνείς θαλάσσιες γραμμές Ελλάδας-Ιταλίας και μεταξύ Μαρόκου και Ηπειρωτικής Ευρώπης.

Η ΑΝΕΚ δραστηριοποιείται στην παροχή υπηρεσιών θαλάσσιας μεταφοράς προσώπων και οχημάτων στις ακτοπλοϊκές γραμμές εσωτερικού και στις διεθνείς θαλάσσιες γραμμές Ελλάδας-Ιταλίας.

Σύμφωνα με την Εισήγηση, η πραγματοποίηση της υπό κρίση συγκέντρωσης δύναται να περιορίσει σημαντικά τη λειτουργία του ανταγωνισμού, ιδίως με τη δημιουργία ή ενίσχυση δεσπόζουσας θέσης, στις σχετικές αγορές παροχής υπηρεσιών θαλάσσιας μεταφοράς επιβατών, ΙΧ οχημάτων και φορτηγών σε ορισμένα ζεύγη λιμένων (Προέλευση-Προορισμός) στην Κρήτη και στην Αδριατική καθώς εκτιμάται ότι προκύπτουν ενδεχόμενες επιπτώσεις μη συντονισμένης και συντονισμένης συμπεριφοράς στις γραμμές στις οποίες δραστηριοποιούνται οι ως άνω εταιρείες. 

Περαιτέρω, σύμφωνα με την Εισήγηση, δεν εκτιμάται ότι η συγκέντρωση δύναται να περιορίσει σημαντικά τη λειτουργία του ανταγωνισμού στις σχετικές αγορές παροχής υπηρεσιών θαλάσσιας μεταφοράς επιβατών, ΙΧ οχημάτων και φορτηγών στην ελληνική επικράτεια και στην αγορά παροχής υπηρεσιών θαλάσσιας μεταφοράς μέσω συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας. Επιπλέον, δεν εντοπίζονται κάθετες σχέσεις. 

Σύμφωνα με τις Κατευθυντήριες γραμμές για την αξιολόγηση των οριζοντίων συγκεντρώσεων σύμφωνα με τον Κανονισμό του Συμβουλίου για τον έλεγχο των συγκεντρώσεων μεταξύ επιχειρήσεων, η Επιτροπή μπορεί να κρίνει ότι μια συγκέντρωση, που κατά τα άλλα δημιουργεί προβλήματα ανταγωνισμού, μπορεί να συμβιβάζεται με την κοινή αγορά, αν μία από τις συμμετέχουσες επιχειρήσεις είναι προβληματική. Βασική προϋπόθεση είναι να μην μπορεί να θεωρηθεί ως συνέπεια της συγκέντρωσης η στρέβλωση της διάρθρωσης του ανταγωνισμού που έπεται της τελευταίας. Αυτό προκύπτει εφόσον η διάρθρωση του ανταγωνισμού στην αγορά θα παρουσίαζε τουλάχιστον τα ίδια προβλήματα και αν δεν υπήρχε η συγκέντρωση.

Για να γίνει δεκτό το επιχείρημα της προστασίας της προβληματικής επιχείρησης πρέπει να συντρέχουν οι ακόλουθες τρεις προϋποθέσεις: 

  • Η φερόμενη ως προβληματική επιχείρηση θα αναγκασθεί στο εγγύς μέλλον να αποχωρήσει από την αγορά λόγω των οικονομικών δυσχερειών που αντιμετωπίζει, αν δεν εξαγορασθεί από άλλη επιχείρηση.
  • Δεν υπάρχει άλλη εναλλακτική δυνατότητα εξαγοράς, λιγότερο επιβλαβής για τον ανταγωνισμό, εκτός από την κοινοποιηθείσα συγκέντρωση.
  • Αν δεν πραγματοποιηθεί συγκέντρωση, η προβληματική επιχείρηση θα παύσει αναπόφευκτα να ασκεί τις δραστηριότητές της στην αγορά.

Σύμφωνα με την Εισήγηση, πληρούνται οι ως άνω τρεις προϋποθέσεις της προστασίας της προβληματικής επιχείρησης με αποτέλεσμα η επιδείνωση της διάρθρωσης του ανταγωνισμού, που αναμένεται να επέλθει στις προβληματικές αγορές θα επερχόταν τουλάχιστον εξίσου, ακόμη και άνευ της εν λόγω συγκέντρωσης. Ως εκ τούτου, η αναμενόμενη επιδείνωση του αποτελεσματικού ανταγωνισμού δεν τελεί σε αιτιώδη συνάφεια με τη συγκέντρωση.

Ως εκ τούτου προτείνεται η έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, της γνωστοποιηθείσας συγκέντρωσης, η οποία αφορά στη συγχώνευση διά απορροφήσεως της εταιρείας με την επωνυμία «ΑΝΩΝΥΜΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΡΗΤΗΣ Α.Ε.» και διακριτικό τίτλο «ΑΝΕΚ» από την εταιρεία με την επωνυμία «ATTICA ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ» και τον διακριτικό τίτλο «ATTICA GROUP».

Υπενθυμίζεται τέλος ότι η Εισήγηση δεν είναι δεσμευτική για την Επιτροπή Ανταγωνισμού, η οποία θα αποφασίσει συνεκτιμώντας τα δεδομένα της αποδεικτικής διαδικασίας και τις απόψεις των εμπλεκομένων μερών.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επ. Ανταγωνισμού: Επιφυλάξεις για την εξαγορά της ΑΝΕΚ από την Attica Group

Κατά τη διαδικασία πλήρους διερεύνησης, η Επιτροπή θα εξετάσει εάν επιβεβαιώνονται οι αμφιβολίες της ως προς το συμβατό της συγκέντρωσης με τις απαιτήσεις λειτουργίας του ανταγωνισμού στις επί μέρους αγορές στις οποίες αφορά.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αποφασίζει η Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις δεσμεύσεις στην Attica Group

Η συνεδρίαση αφορά τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η Attica Group για τα δρομολόγια Χίου και Μυτιλήνης, στο πλαίσιο της εξαγοράς της Hellenic Seaways. Η σχετική εισήγηση προτείνει τη διατήρηση ορισμένων δεσμεύσεων.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έγκριση από την Επ. Ανταγωνισμού της απόκτησης Αττικής Οδού από ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Σύμφωνα με την Επιτροπή η απόκτηση «δεν προκαλεί σοβαρές αμφιβολίες ως προς το συμβατό αυτής με τις απαιτήσεις λειτουργίας του ανταγωνισμού στις σχετικές αγορές στις οποίες αφορά».
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επ. Ανταγωνισμού: Εξετάζει την εξαγορά της Ηλέκτωρ από Motor Oil

Στην ανακοίνωσή της η Επιτροπή τονίζει ότι «προκύπτουν σοβαρά προβλήματα ως προς τις απαιτήσεις λειτουργίας του ανταγωνισμού σε επιμέρους αγορές και ξεκινά πλήρη διερεύνηση». Σε τρεις μήνες η απόφαση.