Πραγματοποιήθηκε χθες η ετήσια γενική συνέλευση των μετόχων της Attica Group (Superfast, Blue Star Ferries, HSW) υπό τη σκιά του θανάτου του 36χρονου Αντώνη στο πλοίο Blue Horizon της εταιρείας.
Όπως επισήμανε ο νέος διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Παναγιώτης Δικαίος, «μετά την τραγωδία είμαστε σε συνεργασία με τις αρχές και κοντά στην οικογένεια του εκλιπόντος. Είναι σε εξέλιξη εσωτερική έρευνα για το δυστύχημα στην οποία θα συμβάλουν και εξωτερικοί σύμβουλοι. Ότι δεν τηρήθηκαν τα πρωτόκολλα το γνωρίζουμε. Η έρευνα όμως θα επεκταθεί και στις βέλτιστες πρακτικές που πρέπει να ακολουθηθούν από εδώ και στο εξής. Οι προτάσεις της έρευνας θα αξιολογηθούν και θα αποφασιστούν οι τομές που πρέπει να γίνουν στη λειτουργία του ομίλου».
Σχετικά με τη συγχώνευση με την ΑΝΕΚ, μετά και το «πράσινο φως» της Επιτροπής Ανταγωνισμού, η διοίκηση προέβλεψε πως οι διαδικασίες θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τέλος Νοεμβρίου. Στις 30/9 θα δημοσιευτούν οι τελευταίοι ισολογισμοί των εταιρειών, θα συνεδριάσουν τα Διοικητικά Συμβούλια και στη συνέχεια θα πραγματοποιηθούν οι γενικές συνελεύσεις ώστε οι μέτοχοι να εγκρίνουν τη συγχώνευση και τη σχέση ανταλλαγής (μία μετοχή της ΑΝΕΚ για 0,1217 μετοχές της Αttica Group).
Σύμφωνα με τον κ. Δικαίο, το 2023 θα είναι μια καλύτερη χρονιά σε σχέση με το 2022, που ήταν η πρώτη κερδοφόρα χρήση μετά τη διετία ζημιών λόγω κορονοϊού. Η πρόβλεψη εδράζεται στο γεγονός πως το τελευταίο τρίμηνο ήταν ανοδικό κατά 5% σε σχέση με πέρυσι σε ότι αφορά στην επιβατική κίνηση. Η σύγκριση γίνεται με το πολύ καλό περσινό τρίτο τρίμηνο όπου οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες ανέπτυξαν μεγάλη δραστηριότητα, καθώς έληξαν τα περιοριστικά μέτρα που είχαν ληφθεί για τον κορονοϊό.
Παράλληλα και η βάση κόστους της εταιρείας θα είναι χαμηλότερη σε σχέση με πέρσι λόγω των φθηνότερων καυσίμων, παρά τις πληθωριστικές πιέσεις και τις αυξήσεις του κόστους χρήματος.
Την τριετία 2022-2024 ο όμιλος της Attica Group τρέχει ένα επενδυτικό πρόγραμμα 100 εκατ. ευρώ που εστιάζεται κυρίως στο πράσινο αποτύπωμα του στόλου, ώστε να προσαρμοστεί στις ευρωπαϊκές επιταγές και να κινείται με καθαρά και πιο αποδοτικά καύσιμα. Κομμάτι των επενδύσεων θα αξιοποιηθεί και για την περαιτέρω ψηφιοποίηση της εταιρείας.
Στη συνέχεια θα ακολουθήσει ένα «βαρύ» επενδυτικό πρόγραμμα με παρεμβάσεις στις μηχανές των πλοίων (μηχανές διπλού καυσίμου) αλλά και το «χτίσιμο» νέων πλοίων. Το ύψος του προγράμματος αυτού θα προσεγγίσει το 1 δισ. ευρώ.
Το 2022 ο τζίρος της Attica Group ανήλθε στα 530 εκατ. ευρώ, τα κέρδη EBITDA στα 58 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη στα 17 εκατ. ευρώ. Το καλοκαίρι του 2024 λήγει το ομολογιακό δάνειο των 175 εκατ. ευρώ και η εταιρεία έχει εκκινήσει τις διαδικασίες αναχρηματοδότησής του.
Σε ότι αφορά στις ξενοδοχειακές δραστηριότητες του ομίλου, έγινε γνωστό πως το ξενοδοχείο στη Νάξο λειτούργησε φέτος «με ιδιαίτερη επιτυχία», ενώ η μονάδα στην Τήνο ανακαινίζεται και θα λειτουργήσει την επόμενη τουριστική σεζόν.
Η γενική συνέλευση εξέλεξε το νέο επταμελές διοικητικό συμβούλιο για την επόμενη τριετία. Πρόεδρος είναι ο Κυριάκος Μάγειρας, αντιπρόεδρος ο Λουκάς Παπαζογλου, διευθύνων σύμβουλος ο Παναγιώτης Δικαίος και μέλη η κυρία Μαρία Σαρρή και οι κ.κ. Ηλίας Τρίγκας, Ιωάννης Βογιατζής και Ευστράτιος Χατζηγιάννης.
Σημειώνεται ότι δεν συζητήθηκαν και ουσιαστικά αποσύρθηκαν από την ημερήσια διάταξη τα θέματα της αναθεωρημένης πολιτικής αποδοχών της εταιρείας και η παροχή stock option στα εκτελεστικά μέλη του ΔΣ.