ΓΔ: 1394.91 -0.19% Τζίρος: 50.24 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 14:43:00 DATA
xrimata, money, metrita, cash, euro
Φωτο: Shutterstock

Αρχίζουν σήμερα οι πληρωμές σε χιλιάδες δικαιούχους του market pass

Βέβαιη θεωρείται η ανανέωση του μέτρου από την επόμενη κυβέρνηση, αλλά το ζητούμενο είναι αν θα λάβουν την ενίσχυση όλοι οι σημερινοί δικαιούχοι ή θα τεθούν εισοδηματικά κριτήρια για να πάει μόνο σε ευάλωτους.

Νέος γύρος πληρωμών του market pass ξεκινάει σήμερα με τη πίστωση των χρημάτων της δόσης του Ιουνίου ύψους 24 εκ. ευρώ στους λογαριασμούς 645.000  δικαιούχων της άυλης ψηφιακής κάρτας με τη διαδικασία να ολοκληρώνεται την προσεχή Τρίτη.

Παράλληλα τα χρήματα θα λάβουν αναδρομικά χιλιάδες δικαιούχοι στους οποίους είχε αποσταλεί email  για να διορθώσουν τα στοιχεία για το ΙΒΑΝ και η αίτηση τους είχε εγκριθεί αλλά δεν ήταν δυνατόν να γίνει η πίστωση των ποσών στους λογαριασμούς τους

Με τις ανατιμήσεις στα τρόφιμα να συνεχίζουν να τρέχουν με υψηλές ταχύτητες θεωρείται βέβαιο ότι στο τραπέζι της νέας κυβέρνησης θα τεθεί θέμα χρονικής επέκτασης του market pass προκειμένου να αναπληρωθούν απώλειες στα εισοδήματα των νοικοκυριών και με δεδομένο ότι τα στοιχεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού δείχνουν ότι υπάρχει διαθέσιμος δημοσιονομικός χώρος για τη χρηματοδότηση του μέτρου.

Το ζητούμενο είναι εάν το νέο market pass θα δοθεί στο σύνολο των σημερινών δικαιούχων ή θα υπάρξουν εισοδηματικά κριτήρια και θα χορηγηθεί μόνο στα ευάλωτα νοικοκυριά.

Σημειώνεται ότι οι πληρωμές του market pass άρχισαν τον Φεβρουάριο και ολοκληρώνονται τον Ιούλιο. Οι δικαιούχοι, που είχαν επιλέξει κατάθεση στον τραπεζικό τους λογαριασμό, έλαβαν στις αρχές Μαΐου την τελευταία επιδότηση  για τους μήνες Μάιο, Ιούνιο και Ιούλιο. Όσοι προτίμησαν την κατάθεση του επιδόματος στην άυλη κάρτα  θα εισπράξουν την τελευταία δόση στις 3 Ιουλίου ενώ οι ψηφιακές χρεωστικές κάρτες λήγουν αυτομάτως στις 31/8/2023 και δεν θα είναι δυνατή η πραγματοποίηση συναλλαγών με αυτές μετά την ημερομηνία αυτή.

Δικαιούχοι του market pass είναι φυσικά πρόσωπα, άγαμα, έγγαμα, μέρη συμφώνου συμβίωσης, εν διαστάσει, διαζευγμένα ή σε κατάσταση χηρείας, τα οποία είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας και πληρούν τα κριτήρια εισοδήματος και αξίας ακίνητης περιουσίας που προβλέπει ο νόμος.

Η άυλη ψηφιακή κάρτα του market pass  χρησιμοποιείται σε POS που διαθέτουν τα σούπερ μάρκετ, παντοπωλεία, κρεοπωλεία, ζαχαροπλαστεία, καταστήματα γαλακτοκομικών προϊόντων, αρτοποιεία και διάφορα καταστήματα τροφίμων.   

Το ύψος της ενίσχυσης ανά νοικοκυριό ανέρχεται σε ποσοστό 10% επί του μηνιαίου ύψους αγορών, που καθορίζεται σε 220 ευρώ για το μονομελές νοικοκυριό, προσαυξανόμενο κατά 100 ευρώ για κάθε επιπλέον μέλος του νοικοκυριού με ανώτατο όριο 1.000 ευρώ αγορών. Τα ποσά διαμορφώνονται ως εξής:

  • Ένα μονομελές νοικοκυριό θα λάβει 22 ευρώ
  • Ένα ζευγάρι χωρίς τέκνα θα πάρει 32 ευρώ
  • Μια μονογονεϊκή οικογένεια με ένα εξαρτώμενο τέκνο θα λάβει  32 ευρώ
  • Μια μονογονεϊκή οικογένεια με δύο εξαρτώμενα τέκνα θα πάρει 42 ευρώ
  • Ένα ζευγάρι με ένα εξαρτώμενο τέκνο θα λάβει 42 ευρώ
  • Ένα ζευγάρι με δύο εξαρτώμενα τέκνα θα λάβει 52 ευρώ
  • Ένα ζευγάρι με τρία εξαρτώμενα τέκνα θα λάβει 62 ευρώ
  • Ένα ζευγάρι με τέσσερα εξαρτώμενα τέκνα θα λάβει 72 ευρώ
Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σφοδρές αντιδράσεις των σούπερ μάρκετ στην παράταση του πλαφόν στα κέρδη

«Ο νόμος πρακτικά είναι εις βάρος του καταναλωτή, διότι δεν επιτρέπει στις εταιρείες να ανταγωνίζονται», δηλώνει στο BD ο Απ. Πεταλάς, γενικός διευθυντής της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας.
Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Άνοδος 9,8% στον τζίρο των σούπερ μάρκετ το οκτάμηνο, αύξηση των PL

Συγκεκριμένα το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (PL) σε αξία το οκτάμηνο Ιανουαρίου - Αυγούστου, διαμορφώθηκε στο 26,2% από 25,5% το αντίστοιχο διάστημα του 2022 με τον ρυθμό ανάπτυξης να είναι 12,9%.
Kalathi-Noikokyrioy-Super-Market-Trofima
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ποιες αγορές «ψαλίδισαν» οι καταναλωτές εν μέσω του υψηλού πληθωρισμού

Έτοιμα γεύματα, κρασιά, μπύρα - οινοπνευματώδη και σνακ ήταν οι κύριες κατηγορίες όπου μειώθηκε η κατανάλωση. Αλλάζουν οι συνήθειες, στροφή σε φθηνότερα προϊόντα και προσφορές, σύμφωνα με έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου.