ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φωτο: Shutterstock

Εκτός «καλαθιού» μένουν τα επώνυμα, αρνούνται να μειώσουν τις τιμές

Σε αδιέξοδο κατέληξε η προσπάθεια του Άδ. Γεωργιάδη να ενταχθούν περισσότερα επώνυμα προϊόντα στο «καλάθι του νοικοκυριού», καθώς οι προμηθευτές αρνούνται να «διορθώσουν» τις τιμές.

Ναυαγεί η προσπάθεια της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων να καθιερωθεί, με νομοθετική ρύθμιση, η υποχρεωτική συμμετοχή ενός τουλάχιστον επωνύμου προϊόντος σε ορισμένες κατηγορίες από αυτές που περιλαμβάνονται στο «καλάθι του νοικοκυριού».

Η αποτυχία οφείλεται στην άρνηση των προμηθευτών επιχειρήσεων να «διορθώσουν» τις τιμές των προϊόντων και να δεσμευτούν ότι θα παραμείνουν σταθερές για ένα ικανό χρονικό διάστημα. Παράλληλα, συνεχίζονται οι έλεγχοι των προϊόντων που βρίσκονται τόσο εντός όσο και εκτός «καλαθιού» από την ΔΙΜΕΑ και, σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, έχει διαπιστωθεί πως «πολύ μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ» ελέγχεται για παράνομη κερδοφορία.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες στη συγκεκριμένη αλυσίδα έχουν σταλεί τα ευρήματα των ελέγχων –που αφορά σε αρκετούς κωδικούς προϊόντων– και αναμένονται οι απαντήσεις της εντός των ημερών. Εφόσον οι απαντήσεις δεν κριθούν ικανοποιητικές, τότε η διοίκηση της ΔΙΜΕΑ θα συντάξει το εισηγητικό σημείωμα προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων για το προβλεπόμενο πρόστιμο, το οποίο πρόκειται να είναι ανακοινώσιμο, διότι θα υπερβαίνει τα 50.000 ευρώ.

Αναλυτικότερα όπως έγραψε χθες το BD τα διαδοχικά κύματα των ανατιμήσεων με τα οποία «βομβαρδίστηκαν» τα ράφια και τα ψυγεία των σούπερ μάρκετ στις πρώτες εβδομάδες του 2023, υποδηλώνουν σαφώς πως οι προμηθευτικές εταιρείες, δηλαδή η βιομηχανία επωνύμων καταναλωτικών προϊόντων -είτε είναι πολυεθνική είτε είναι εγχώρια– στο δίλημμα που τίθεται εκ των πραγμάτων «υπεράσπιση» των μεριδίων ή «προστασία» της κερδοφορίας, έχει επιλέξει το δεύτερο.

Σ' αυτό το πλαίσιο, οι συνομιλίες μεταξύ των αλυσίδων σούπερ μάρκετ και των προμηθευτών τους, για το κατά πόσο οι δεύτερες είναι διατεθειμένες να εντάξουν προϊόντα τους στο «καλάθι» με χαμηλότερες από τις υπάρχουσες τιμές και να τις διατηρήσουν, αποδείχθηκαν άκαρπες. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν κάθε λόγο η επώνυμη βιομηχανία να μειώσει τις τιμές ορισμένων προϊόντων για να ενταχθούν στο «καλάθι», διότι υπάρχει ο γνωστός ανταγωνισμός των «καλαθιών» μεταξύ τους. Έτσι, αν οι τιμές των προϊόντων δεν μειωθούν κατ΄αρχήν, τότε θα αυξηθεί το συνολικό κόστος του «καλαθιού», κάτι το οποίο βεβαίως δεν θέλουν. Επισημαίνεται ωστόσο ότι η πίεση για την ένταξη επωνύμων προϊόντων στο «καλάθι» ενώ αρχικά ήταν από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου, εν συνεχεία προήλθε από τον Σύνδεσμο Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων και τούτο διότι αρκετές βιομηχανίες διαπίστωσαν ότι είχαν απώλειες πωλήσεων.

Φαίνεται όμως πως «ανέκρουσαν πρύμναν» και ήθελαν, όπως έλεγαν πηγές του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων να «μετατρέψουν το “καλάθι” σε φυλλάδιο». Και γι΄αυτό τον λόγο, δεν πρόκειται να γίνει η νομοθέτηση της υποχρεωτικότητας επωνύμων προϊόντων. Επρόκειτο για 9 προϊόντα ισάριθμων κατηγοριών. Αυτό το οποίο όμως σκοπεύει να κάνει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου είναι μία μικρή αύξηση των κατηγοριών των προϊόντων που θα συμμετέχουν στο καλάθι.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

super-market-5%
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ιδιωτική ετικέτα και προσφορές, τα δύο «αντίδοτα» για την ακρίβεια

Ανέβηκε σχεδόν σε 27% η συμμετοχή των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ, ενώ πάνω από το 27% των πωλήσεων γίνονται με προσφορές. Έπεσε στο 0,2% ο πληθωρισμός των τροφίμων στο πεντάμηνο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τι περιμένει η αγορά από τον Θεοδωρικάκο: Μηνύματα μέσω... προστίμων

Πολιτική... μαστιγίου ακολουθεί ο νέος υπουργός Ανάπτυξης, με κατακόρυφη αύξηση των προβλεπόμενων προστίμων, παρότι οι τιμές βρίσκονται ήδη σε πτώση και αναμένεται να υποχωρήσουν ταχύτερα από τον Οκτώβριο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα ραντεβού Θεοδωρικάκου για την ακρίβεια και ο νέος στόχος της κυβέρνησης

Ποιοι ήταν οι πρώτοι παράγοντες της αγοράς που συνάντησε ο νέος υπουργός Ανάπτυξης και ποιο μήνυμα μετέφερε. Στόχος πλέον δεν είναι είναι να συγκρατηθεί ο πληθωρισμός τροφίμων, αλλά να γίνει αρνητικός.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ξέσπασε πόλεμος τιμών των σούπερ μάρκετ στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Ανοικτή επίθεση Lidl με συγκρίσεις τιμών σε προϊόντα private label και μειώσεις τιμών σε 80 προϊόντα. Ο ανταγωνισμός αναμένεται να παρασύρει χαμηλότερα και τις τιμές στα επώνυμα προϊόντα.
Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Από τον Απρίλιο έγινε η πρώτη μείωση τιμών στα ράφια των σούπερ μάρκετ

Το ποσοστό της μείωσης ήταν 0,1%, σύμφωνα με την έρευνα της Circana, ενώ αυξήθηκαν ο όγκος και η αξία των πωλήσεων. Αυξήθηκε το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και διαμορφώθηκε στο 27,1%.