Στο Νταβός βρέθηκε ο ΓΓ του ΕΟΤ Δημήτρης Φραγκάκης, στο πλαίσιο του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ και πραγματοποίησε σειρά επαφών. Μεταξύ άλλων συναντήθηκε με υψηλόβαθμα στελέχη μεγάλων μέσων ενημέρωσης του εξωτερικού όπως την Wall Street Journal και το Bloomberg ενώ πραγματοποίησε σύσκεψη και με στελέχη της βρετανικής ομάδας Manchester United, με στόχο την αναζήτηση συνεργασιών και έξυπνων ιδεών προβολής της χώρας και προώθησης του τουρισμού της στο εξωτερικό. Παράλληλα μίλησε στο φόρουμ του Greek House παρουσία δεκάδων στελεχών του τουρισμού από το εξωτερικό.
Στην ομιλία του τόνισε μεταξύ άλλων τα εξής : «Η Ελλάδα ήρθε αντιμέτωπη με πολλαπλές κρίσεις τα τελευταία 3,5 χρόνια οι οποίες επηρέασαν και τον τουρισμό της: πανδημία, προσφυγική κρίση, πόλεμο στην Ουκρανία, ενεργειακή κρίση. Παρόλα αυτά με ένα πολύ συνεκτικό σχέδιο της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη καταφέραμε όχι απλά να κρατήσουμε όρθιο τον τουρισμό μας αλλά να τον καταστήσουμε πρωταγωνιστή των εξελίξεων σε ένα εξαιρετικά αβέβαιο περιβάλλον. Το 2022 ήταν η νέα χρονιά ορόσημο καθώς σήμανε την ολική επαναφορά της σημαντικότερης παραγωγικής δραστηριότητας της χώρας και άνοιξε τον δρόμο για το μέλλον.
Ειδικά στον ΕΟΤ καταφέραμε να συμβάλλουμε με τις δικές μας δυνάμεις στην βελτίωση της εικόνας της χώρας στο εξωτερικό και στην προβολή των πλεονεκτημάτων μας έναντι του ανταγωνισμού: με καμπάνιες, δράσεις, στοχευμένες ενέργειες και συνεργασία με αεροπορικές εταιρείες και tour operators. Δεν είναι καθόλου τυχαίο γεγονός ότι η χώρα μας κατατάσσεται πλέον μεταξύ των ελκυστικότερων προορισμών διεθνώς, ότι είναι στις πρώτες θέσεις προτίμησης των επισκεπτών από Ευρώπη και Αμερική, ότι έχει κερδίσει δεκάδες βραβεία και διακρίσεις στο εξωτερικό. Η Ελλάδα και στον τουρισμό ανοίγει νέους δρόμους, πρωτοπορεί και μπορεί και διαμορφώνει τις εξελίξεις».
«Όπως πρωταγωνιστήσαμε στις κρίσεις που αντιμετωπίσαμε έτσι θα προχωρήσουμε και στην επόμενη μέρα για να αντιμετωπίσουμε τις νέες προκλήσεις που έχουμε μπροστά μας. Από εδώ και πέρα, σε ένα εντελώς διαφορετικό περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί διεθνώς, ο ελληνικός τουρισμός οφείλει να αναμετρηθεί με τις αδυναμίες του και να σταθεί καινοτόμος και αποτελεσματικός στις νέες προκλήσεις που είναι ήδη εδώ.
Η μετάβαση στην βιωσιμότητα, η έμφαση στην ψηφιοποίηση υπηρεσιών, η επένδυση στην αυθεντικότητα της τουριστικής εμπειρίας αλλά και η έμφαση στην γνώση και τις δεξιότητες των ανθρώπων που εργάζονται στον κλάδο αποτελούν μεγάλα στοιχήματα για το πολύ κοντινό μας μέλλον. Ειδικά η βιωσιμότητα αφορά τόσο την προστασία του περιβάλλοντος όσο και την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής μέσω του τουρισμού. Ένας στόχος δύσκολος αλλά απόλυτα εφικτός. Η επέκταση του τουριστικής περιόδου χωρικά αλλά και χρονικά με την ενίσχυση του χειμερινού τουρισμού, η ανάδειξη νέων περιοχών που θα μπορούσαν να αποτελέσουν νέους πόλους έλξης, η αύξηση του τουριστικού εισοδήματος και σε λιγότερο «αναγνωρίσιμες» τουριστικά περιοχές είναι προϋποθέσεις βιώσιμης επιτυχίας για την επόμενη μέρα.
Είμαι αισιόδοξος ότι όπως τα καταφέραμε στην πιο δύσκολη περίοδο της πανδημίας έτσι και τώρα θα σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων. Θα δουλέψουμε πολύ και θα τα καταφέρουμε ξανά με την συνεργασία όλων: κεντρικού κράτους, αυτοδιοίκησης, θεσμικών φορέων, επιχειρήσεων και εργαζόμενων του κλάδου. Στο χέρι μας είναι να κερδίσουμε ένα μεγάλο στοίχημα για την χώρα μας που δεν έχουμε την πολυτέλεια να χάσουμε», σημείωσε ο γγ του ΕΟΤ.