ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
staikouras
Φώτο: Alexandros Michailidis / SOOC

Σταϊκούρας: Ισχυρή ανάπτυξη το 2022, πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο

Σύμφωνα με τον υπουργό, σήμερα η χώρα με βάση τις πιο συντηρητικές εκτιμήσεις παρουσιάζει ρυθμούς μεγέθυνσης 5,6%, την ώρα που οι περισσότερες, προβλέψεις κάνουν λόγο για πάνω από 6%.

Η χώρα αναπτύσσεται ισχυρά το 2022, σε δύσκολες συγκυρίες, επιδεικνύοντας υψηλότερες αντοχές από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, στο πλαίσιο του 5th Athens Investment Forum, με τίτλο: «Βιώσιμη ανάπτυξη και ψηφιακός μετασχηματισμός», που πραγματοποιείται στο Μέγαρο Μουσικής και συνδιοργανώνουν το ΤΕΕ και η Vertical Solutions.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τον υπουργό, σήμερα η χώρα με βάση τις πιο συντηρητικές εκτιμήσεις παρουσιάζει ρυθμούς μεγέθυνσης 5,6%, την ώρα που οι περισσότερες, προβλέψεις κάνουν λόγο για πάνω από 6%, ρυθμός διπλάσιος από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Οι προβλέψεις κάνουν λόγο για ισχυρή ανάπτυξη και το 2023 με εκτίμηση στο 1,8%, ποσοστό τριπλάσιο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε στην αύξηση της κατανάλωσης, ενώ εφέτος, όπως είπε, αναμένεται νέο ιστορικό ρεκόρ επενδύσεων και εξαγωγών. Μάλιστα, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η Ελλάδα αναμένεται να είναι πρωταθλήτρια μεταξύ όλων των χωρών μελών, σε εξαγωγές μέχρι το 2024, έχοντας ήδη φθάσει στο 41% του ΑΕΠ.

Παράλληλα, σύμφωνα με τον υπουργό καταφέραμε να διατηρήσουμε τις θέσεις απασχόλησης σε πρωτόγνωρες κρίσεις και να δημιουργήσουμε πολλές νέες θέσεις, με συνέχιση της συρρίκνωσης της ανεργίας

«Όλοι οι υπόλοιποι μακροοικονομικοί δείκτες της οικονομίας βελτιώνονται» δήλωσε και συμπλήρωσε ότι «θα γυρίσουμε στην αναγκαιότητα επίτευξης πρωτογενών πλεονασμάτων από το 2023 και μετά», καθώς ήδη η χώρα έχει βιώσιμο χρέος.

«Η πραγματική οικονομία αντέχει, τα δημόσια οικονομικά πάνε καλύτερα από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Μπορούμε να είμαστε αισιόδοξοι αλλά ρεαλιστές», ανέφερε χαρακτηριστικά. Και πρόσθεσε ότι η χώρα βγήκε από το καθεστώς ενισχυμένης εποπτείας, ενώ πρόκειται να αποκτήσει επενδυτική βαθμίδα εντός του 2023.

Επιπλέον, το 2023 εκτιμάται ότι ο πληθωρισμός θα πέσει στο 5%, ωστόσο η δημοσιονομικές πολιτικές θα γίνονται όλο και πιο συσταλτικές. Την ώρα που ο κίνδυνος διόγκωσης του ιδιωτικού χρέους σε περιόδους κρίσεων είναι υπαρκτός, το ζήτημα είναι η λήψη ορθολογικών πολιτικών για περιορισμό των κινδύνων ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε στους τέσσερις βασικούς πυλώνες των πολιτικών του υπουργείου Οικονομικών. Συνετή δημοσιονομική πολιτική, διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις, ενίσχυση της ρευστότητας στην πραγματική οικονομία, αλλά και την ψηφιακή και πράσινη μετάβαση, αξιοποιώντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας. Έκανε λόγο για μία διορατική στρατηγική, αξιοποιώντας τα επιτεύγματα μας, με παράλληλο στόχο να κρατήσουμε τα spread του ελληνικού χρέους σε ρεαλιστικά επίπεδα όπως σήμερα.

Κλείνοντας, ο κ. Σταϊκούρας διαβεβαίωσε ότι: «Θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε επιχειρήσεις και νοικοκυριά και να κινούμαστε σε αυτούς τους άξονες με ρεαλισμό και σύνεση μακριά από αυταπάτες».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στα 3 δισ. ευρώ το κόστος της βασικής γραμμής του μετρό της Θεσσαλονίκης

«Το άλλο Σάββατο, στις 30/11, παραδίδουμε στην κοινωνία ένα υπερσύγχρονο μετρό, με 13 σταθμούς μήκους 9,6 χλμ που θα εξυπηρετεί σε ημερήσια βάση περίπου 250.000 συμπατριώτες μας» είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΟΑΣΘ: Έφτασαν τα πρώτα 15 από τα συνολικά 41 καινούρια λεωφορεία

Τα 15 λεωφορεία που επιθεώρησε ο κ. Σταϊκούρας, ο οποίος συνοδευόταν από τη Γενική Γραμματέα Μεταφορών Δέσποινα Παληαρούτα, είναι καινούργια και, μαζί με ακόμα 26, θα κυκλοφορήσουν για πρώτη φορά στους δρόμους της Θεσσαλονίκης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σταϊκούρας: Το καλοκαίρι του 2027 η παράδοση του άξονα Μπράλος – Άμφισσα

«Πρόκειται για έναν οδικό άξονα που εξυπηρετεί πλήθος διατοπικών και ευρύτερων μετακινήσεων από την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα προς περιοχές της Δυτικής και Νότιας χώρας» επισήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΟΑΣΘ: Σε 0,60 λεπτά το εισιτήριο από τον Δεκέμβριο και για έξι μήνες

«Από την 1η Ιανουαρίου του 2025 τα μισά λεωφορεία του ΟΑΣΘ θα είναι νέα οχήματα - δηλαδή ανανέωση του στόλου κατά 50% μέσα σε ενάμιση έτος» ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.