ΓΔ: 1418.59 0.82% Τζίρος: 39.09 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 14:40:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ

Σε ισχυρή πίεση η κατανάλωση ψωμιού, τι θα γίνει με τις ανατιμήσεις

Να αποφύγει νέες αυξήσεις τιμών ως τα τέλη του έτους προσπαθεί η αρτοβιομηχανία, ενώ και οι φούρνοι δέχονται ακραία πίεση από τις αυξήσεις σε άλευρα και ενέργεια και βλέπουν την κατανάλωση ψωμιού μειωμένη κατά 7% - 8%.

«Η κατανάλωση του ψωμιού και γενικότερα των αρτοσκευασμάτων έχει αρχίσει και ζορίζεται, εμείς όμως μέχρι το τέλος του χρόνου δεν σκοπεύουμε να ανεβάσουμε τις τιμές», έλεγε πηγή της αρτοβιομηχανίας μιλώντας προς το BD. Και πρόσθεσε ότι «έχουμε κλεισμένα συμβόλαια με την αλευροβιομηχανία μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου, μετά δεν ξέρουμε τι θα γίνει, αν και στόχος μας είναι να μην αυξήσουμε τις τιμές μέχρι και το επόμενο καλοκαίρι, αλλά δεν ξέρουμε αν θα το καταφέρουμε».

Και συμπληρώνει πως εφέτος «κάναμε μόνο μία ανατίμηση τον περασμένο Μάρτιο κατά 15% και καμία άλλη ως τώρα». Παρ΄όλα αυτά το μόνο σταθερό κόστος για τους επόμενους μήνες είναι αλεύρι, όλες οι άλλες δευτερεύουσες ύλες, αλλά και το κόστος ενεργειακό κόστος είναι σε πλήρη αστάθεια. «Όλες τις επιπλέον κοστολογικές επιβαρύνσεις τις έχουμε απορροφήσει» σημείωνε η ίδια πηγή.

Παράλληλα, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Αρτοποιών κ. Μιχ. Μούσιος ανέφερε προς το BD ότι η κατάσταση στην βιοτεχνική αρτοποιία είναι απογοητευτική. Υπάρχει μείωση κατά 20% του τζίρου των αρτοποιείων και, αν ληφθεί υπόψη ότι σε όλα τα είδη έχουν γίνει ανατιμήσεις, τότε αποκαλύπτεται πως ο όγκος των πωλουμένων προϊόντων έχει συρρικνωθεί σημαντικά. Οι πωλήσεις των διαφόρων ειδών (προϊόντα ζαχαροπλαστικής, τυρόπιτες κλπ) εκτός του ψωμιού, που διακινούνται μέσω των αρτοποιείων έχουν συρρικνωθεί δραστικά –μάλιστα λέει ότι αυτά τα είδη πραγματοποιούν και τον μεγαλύτερο τζίρο στα αρτοποιεία- ενώ παράλληλα η κατανάλωση του ψωμιού έχει μειωθεί κατά 7% - 8%.

Ο ίδιος βέβαια υποστηρίζει ότι η μείωση της κατανάλωσης δεν είναι τόσο μεγάλη -είναι μικρότερη- αλλά η πτώση οφείλεται στο γεγονός ότι οι καταναλωτές «δεν πετάνε πλέον καθόλου ψωμί». Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι η τιμή ανά κιλό ψωμί του τύπου 70% από 2,40 ευρώ το κιλό που ήταν στις αρχές του χρόνου – η φρατζόλα των 350 γραμμαρίων πωλούνταν προς 80 λεπτά το κιλό – τώρα πλέον η τιμή του κυμαίνεται από 2,80 ως 3,60 ευρώ το κιλό.

Όπως ανέφερε ο κ. Μούσιος η τιμή του αντίστοιχου τύπου αλεύρων ανέρχεται πλέον στα 62 λεπτά το κιλό, χωρίς να συνυπολογιστούν όλες οι άλλες κοστολογικές επιβαρύνσεις που έχει δεχθεί η βιοτεχνική αρτοποιία.

Πάντως οι ανατιμήσεις του ψωμιού, όπως είναι προφανές δεν είναι ελληνικό φαινόμενο. Αντιθέτως πρόκειται για πανευρωπαϊκό φαινόμενο και σύμφωνα μάλιστα με τα στοιχεία της Eurostat τον φετινό Αύγουστο η μέση τιμή του ψωμιού στην Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν κατά 18% υψηλότερη σε σχέση με τον Αύγουστο του 2021, ενώ μόνο αυτόν τον μήνα η μέση τιμή του ψωμιού αυξήθηκε κατά 3%. Και είναι πλέον γνωστό ότι τον πληθωρισμό τον τροφοδοτούν κυρίως οι υψηλές τιμές της ενέργειας και των τροφίμων.

Εν τω μεταξύ, η μόνη κατηγορία η οποία έχει αντίστροφη πορεία από τη γενικότερη τάση της αγοράς είναι το ψωμί για τοστ. Σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI στο οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2022 η αξία των πωλήσεων του συσκευασμένου ψωμιού στα ράφια των σούπερ μάρκετ αυξήθηκε κατά 17,1%, ενώ όγκος των πωληθέντων τεμαχίων αυξήθηκε κατά 5,2%. Είναι από τις λίγες κατηγορίες καταναλωτικών προϊόντων που ο όγκος των πωλήσεων έχει μάλλον ισχυρό θετικό πρόσημο.

Όπως επισημαίνουν πηγές της αγοράς αυτή η άνοδος οφείλεται στην αύξηση των πωλήσεων του ψωμιού για τοστ. Η συγκεκριμένη υποκατηγορία είναι ισχυρότερη από τις άλλες υποκατηγορίες συσκευασμένου ψωμιού, υπάρχει, όπως σημειώνεται μεταφορά πωλήσεων από  ψωμί σε φέτες, ψωμάκια σάντουιτς-burger-hot dog στο ψωμί του τοστ. Με βάση τα προαναφερθέντα στοιχεία. στο οκτάμηνο η αξία των πωλήσεων της συνολικής αγοράς του συσκευασμένου ψωμιού στα σούπερ μάρκετ ανήλθε στα περίπου 96 εκατ. ευρώ έναντι περίπου 82 εκατ. ευρώ στο αντίστοιχο διάστημα του 2021, ενώ ο όγκος των πωλήσεων ανήλθε στα 32,5 εκατ. τεμάχια, έναντι περίπου 31 εκατ. τεμαχίων στο αντίστοιχο περυσινό διάστημα -σ΄αυτά τα στοιχεία δεν συμπεριλαμβάνονται οι πωλήσεις της Lidl.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τι περιμένει η αγορά από τον Θεοδωρικάκο: Μηνύματα μέσω... προστίμων

Πολιτική... μαστιγίου ακολουθεί ο νέος υπουργός Ανάπτυξης, με κατακόρυφη αύξηση των προβλεπόμενων προστίμων, παρότι οι τιμές βρίσκονται ήδη σε πτώση και αναμένεται να υποχωρήσουν ταχύτερα από τον Οκτώβριο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα ραντεβού Θεοδωρικάκου για την ακρίβεια και ο νέος στόχος της κυβέρνησης

Ποιοι ήταν οι πρώτοι παράγοντες της αγοράς που συνάντησε ο νέος υπουργός Ανάπτυξης και ποιο μήνυμα μετέφερε. Στόχος πλέον δεν είναι είναι να συγκρατηθεί ο πληθωρισμός τροφίμων, αλλά να γίνει αρνητικός.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ξέσπασε πόλεμος τιμών των σούπερ μάρκετ στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Ανοικτή επίθεση Lidl με συγκρίσεις τιμών σε προϊόντα private label και μειώσεις τιμών σε 80 προϊόντα. Ο ανταγωνισμός αναμένεται να παρασύρει χαμηλότερα και τις τιμές στα επώνυμα προϊόντα.
Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Από τον Απρίλιο έγινε η πρώτη μείωση τιμών στα ράφια των σούπερ μάρκετ

Το ποσοστό της μείωσης ήταν 0,1%, σύμφωνα με την έρευνα της Circana, ενώ αυξήθηκαν ο όγκος και η αξία των πωλήσεων. Αυξήθηκε το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και διαμορφώθηκε στο 27,1%.