Τον Σεπτέμβρη αναμένεται να ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής για το πρώτο ελληνικό Food Hall στο Αρσάκειο Μέγαρο, σύμφωνα με πληροφορίες.
Στην υλοποίηση ενός έργου υψηλών προσδοκιών που σχεδιάστηκε αρχικά πριν από την έλευση της πανδημίας, προχωράει η Legendary Food με την επένδυση σε ένα διαφορετικό οικονομικό περιβάλλον απ'ο,τι είχε προβλεφθεί, με νέες προκλήσεις αλλά και ευκαιρίες.
Το χρονοδιάγραμμα δείχνει ότι οι εργασίες θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του Ιουνίου του 2023, ωστόσο καλά πληροφορημένες πήγες τονίζουν πως το έργο μπορεί να πάει πίσω μέχρι και 2 μήνες.
Αυτό σημαίνει ότι ενδεχομένως να χαθεί η επόμενη τουριστική χρονιά για την εταιρεία, αν και οι εκτιμήσεις της για 10.000 με 12.000 επισκέπτες την ημέρα στηρίζονται περισσότερο στους Αθηναίους που επισκέπτονται το κέντρο κάθε μέρα, και λιγότερο στους τουρίστες της πόλης.
Ένα σημαντικό βήμα για την επένδυση είναι, επίσης, ότι εγκρίθηκαν τα σχέδια του χώρου από το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής του υπουργείου Περιβάλλοντος που γνωμοδοτεί για τις αρχιτεκτονικές μελέτες κτιριακών εγκαταστάσεων έργων ιδιαίτερης περιβαλλοντικής και οικιστικής σημασίας.
Είναι αξιοσημείωτο ότι το επενδυτικό τοπίο μέσα από το οποίο πραγματοποιείται η επένδυση είναι σχεδόν αγνώριστο με αυτό που υπήρχε στα τέλη του 2019 όταν πρωτοδημοσιεύθηκαν τα σχέδια.
Το κόστος κατασκευαστικών υλικών έχει εκτοξευτεί από 30% μέχρι 100% το τελευταίο έτος και η πανδημία προκάλεσε έναν συνολικό επανασχεδιασμό της λειτουργίας του χώρου. Από την άλλη, όμως, ο τουρισμός απέκτησε μια αναπάντεχα μεγάλη δυναμική και το κέντρο της Αθήνας έχει αποκτήσει ξανά ενα μεγάλο κομμάτι από τη χαμένη του λάμψη.
«Πάμε σε μια υβριδική χρήση. Το κάθε food hall έχει έναν δικό του τρόπο λειτουργίας. Το επόμενο διάστημα θα ξεδιπλωθεί το έργο μας στο κοινό», τονίζουν οι πληροφορίες.
Πρόκειται για μια επένδυση της τάξεως των 10 εκατ. ευρώ με συνολική επιφάνεια 10.000 τμ όπου θα λειτουργήσουν περίπου 15-20 καταστήματα, σε σχέση με τα 40 που είχαν αρχικά σχεδιαστεί, ώστε να έχει το καθένα μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς.
Με την στροφή των καταναλωτών τόσο στην υγιεινή διατροφή, όσο και στην μεσογειακή κουζίνα, η ζήτηση για τις υπηρεσίες που θα παρέχει το Food Hall της Αθήνας εκτιμάται ότι θα είναι αδιαμφισβήτητα ισχυρή. Το μεγάλο στοίχημα, ωστόσο, για την Legendary Food είναι κατα πόσο μπορεί να δημιουργήσει μια συνολική εμπειρία, και όχι απλώς ένα καλό γεύμα.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της αγοράς φαγητού στο San Anton που βρίσκεται σε trendy περιοχή της Μαδρίτης.
Εδώ, οι πελάτες αγοράζουν φρέσκα προϊόντα από πάγκους στο ισόγειο όπου πωλούνται φρούτα, κρέατα και ψάρια, όπως στη Βαρβάκειο αγορά της Αθήνας, και στην συνέχεια ανεβαίνουν στον δεύτερο όροφο όπου οι μάγειρες εστιατορίων ετοιμάζουν το φαγητό της αρέσκειας τους με τα υλικά που αγοράσαν πριν από λίγη ώρα.
Πολλαπλασιάζονται τα food hall στην Ευρώπη
Στην Ευρώπη, πολλαπλασιάζεται ο αριθμός των γαστρονομικών κέντρων, καθώς μεταμορφώνονται παλαιές αποθήκες και καταστήματα λιανικής σε σημεία που προσφέρουν ακόμα και πολιτισμικές εμπειρίες.
Σύμφωνα με έκθεση της Cushman & Wakefield, υπάρχουν πάνω από 100 food hall στην Ευρώπη που προσελκύουν φανατικούς φίλους στην αναζήτηση τους για την επόμενη τους γαστρονομική εμπειρία.
Σύμφωνα με την βρετανική εταιρεία ερευνών CGA, που ειδικεύεται στον χώρο του φαγητού, oι ανησυχίες για τον COVID-19 λειτούργησαν προς όφελος των food hall το 2021, με τους άνετους χώρους που παρέχονται να είναι ελκυστικοί σε όσους αναζητούν την κοινωνική απόσταση, ενώ ο καλός εξαερισμός καθησυχάζει τους πελάτες που ανησυχούν για την μόλυνση.
«Οι αίθουσες φαγητού ετοιμάζονται για περισσότερη ανάπτυξη το 2022,» τονίζει σε έκθεση της. «Η αυξανόμενη ζήτηση για ποικιλία, νέες κουζίνες και κοινές εμπειρίες τοποθετούν τις αίθουσες φαγητού (food halls) σε καλή θέση για ανάπτυξη το 2022», καταλήγει η CGA.