Ισχυρή άνοδο κατά 18,8% σημείωσε ο γενικός δείκτης του Κύκλου Εργασιών στο Λιανικό Εμπόριο τον Απρίλιο του 2022 σε ετήσια βάση, ενώ σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα εμφάνισε αύξηση 9,2%. Στο 15,5% έφτασε η άνοδος του κύκλου εργασιών των λοιπών καταστημάτων σε ένα μήνα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο εποχικά διορθωμένος Γενικός Δείκτης Κύκλου Εργασιών, κατά τον μήνα Απρίλιο 2022, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Μαρτίου 2022 παρουσίασε αύξηση 1,9%, ενώ ο εποχικά διορθωμένος Γενικός Δείκτης Όγκου, κατά τον μήνα Απρίλιο 2022, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Μαρτίου 2022, παρουσίασε αύξηση 0,9%.
Όπως αναφέρεται στα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ η άνοδος οφείλεται στην αύξηση κατά 61,2% στην Ένδυση και Υπόδηση, η οποία ενισχύθηκε κατά 41% σε ετήσια βάση. Επίσης η ανοδική τάση ενισχύθηκε και από την αύξηση 42,1% στα τρόφιμα-ποτά και καπνό που σε ετήσια βάση η άνοδος έφτασε το 16,6%, ενώ για έπιπλα-ηλεκτρικά είδη και οικιακό εξοπλισμό οι Έλληνες καταναλωτές ξόδεψαν 21,7% περισσότερα χρήματα σε σχέση με τον Μάρτιο.
Παράλληλα, ο Γενικός Δείκτης Όγκου (κύκλος εργασιών σε σταθερές τιμές), κατά τον μήνα Απρίλιο 2022, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Απριλίου 2021, παρουσίασε αύξηση 10% και σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Μαρτίου 2022 αύξηση 6,3%.
Η αύξηση οφείλεται στην άνοδο κατά 40,5% του όγκου στις πωλήσεις επίπλων, ηλεκτρικών ειδών και οικιακού εξοπλισμού ενώ κατά 39,4% ενισχύθηκε εκείνος των τροφίμων, ποτών και καπνού.
Υπενθυμίζουμε πως ο εμπορικός κόσμος έχει εκφράσει την αισιοδοξία του για την εξέλιξη της αγοραστικής κίνησης, παρά τις πληθωριστικές πιέσεις που συμπιέζουν το διαθέσιμο εισόδημα.
Ο τουρισμός πάντως φαίνεται να συνεισφέρει σημαντικά στην αγοραστική κίνηση, με τους τζίρους να εμφανίζουν σημαντική δυναμική τόσο στα κέντρα των πόλεων όσο όμως και σε πιο οργανωμένες δομές όπως τα εμπορικά κέντρα και τα εμπορικά χωριά. Σύμφωνα με τον κ. Μακρή, οι τουρίστες που δύνανται να κάνουν αφορολόγητες αγορές, συνεισφέρουν στα έσοδα των οργανωμένων αγορών σε ποσοστό που κυμαίνεται μεταξύ 17% και 25%, καλύπτοντας εν μέρει την απουσία Ελλήνων αγοραστών. Ειδικότερα, οι ταξιδιώτες από τις Ηνωμένες Πολιτείες και το Ισραήλ εμφανίζονται πιο γενναιόδωροι στις αγορές τους, ακολουθούμενοι από τουρίστες από άλλες χώρες της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής.