Χωρίς αλλαγές από το κείμενο που είχε τεθεί προς δημόσια διαβούλευση δημοσιεύτηκε η απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας για το πλαίσιο του Κανονισμού Τιμολόγησης της Υπόγειας Αποθήκης Φυσικού Αερίου Νοτίου Καβάλας. Ειδικότερα, για το ζήτημα του ποσοστού κοινονικοποίησης του έργου για το οποίο εξέφρασαν ενστάσεις κατά τη δημόσια διαβούλευση, τόσο οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΔΕΣΦΑ και Energean, αλλά και το ΤΑΙΠΕΔ, η ΡΑΕ παραμένει σταθερή στο ποσοστό 50% που είχε προτείνει αρχικά.
Όπως αναφέρεται στην απόφασή της 453-2022 Πλαίσιο Κανονισμού Τιμολόγησης της Υπόγειας Αποθήκης Φυσικού Αερίου Νοτίου Καβάλας: «Σε κάθε περίπτωση, χωρίς να παραγνωρίζονται τα λοιπά οφέλη ύπαρξης αποθήκης στις αγορές φυσικού αερίου και ηλεκτρικής ενέργειας, η ΥΑΦΑ εκτιμάται ότι θα συμβάλει σημαντικά στην ασφάλεια εφοδιασμού της χώρας στην πορεία προς την ενεργειακή μετάβαση. Για το λόγο αυτό, η ΡΑΕ θεωρεί εύλογη –υπό την προϋπόθεση κοινοποίησης από την ελληνική Πολιτεία και τελικής έγκρισης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή– την ανάκτηση μέσω της εσωτερικής αγοράς ΦΑ (κοινωνικοποίηση) μέρους του Απαιτούμενου Εσόδου κάθε Ρυθμιστικής Περιόδου σε ποσοστό έως και 50% με ανώτατο όριο ανάκτησης επί του εγκεκριμένου από τη ΡΑΕ κόστους κατασκευής της ΥΑΦΑ. Το ανωτέρω ποσοστό θα προσεγγίζει σε σωρευτική αξία, όπως αυτή διαμορφώνεται μεταξύ των Ρυθμιστικών Περιόδων, το τμήμα του κόστους του έργου που συναρτάται με το όφελος της ασφάλειας του εφοδιασμού (160 εκατ.€), το οποίο δεν δύναται να αποτιμηθεί με ακρίβεια από τους συμμετέχοντες στην αγορά φυσικού αερίου και τους χρήστες φυσικού αερίου».
Υπενθυμίζεται ότι κατά τη διαβούλευση, τόσο οι πλευρές των επενδυτών, όσο και το ΤΑΙΠΕΔ επισήμαναν πως το ποσοστό αυτό απέχει πολύ από εκείνο που θεωρούν πως θα έκανε βιώσιμη την υλοποίηση του έργου. Όπως σημείωσε το Ταμείο στη διαβούλευση, «κρίνεται σκόπιμο να εξεταστεί μια ευελιξία αναφορικά με τη διαμόρφωση του άνω ορίου του ποσοστού κοινωνικοποίησης (50%) σε υψηλότερα επίπεδα και κατ’ επέκταση του ανώτατου ορίου ανάκτησης επί του εγκεκριμένου από τη ΡΑΕ κόστους κατασκευής της ΥΑΦΑ. Σημειώνεται ότι σε μεταγενέστερα έτη, οπότε και σημαντικό μέρος της επένδυσης της ΥΑΦΑ θα έχει αποσβεστεί, το Απαιτούμενο έσοδο θα είναι αρκετά χαμηλό ώστε ποσοστό κοινωνικοποίησης άνω του 50% να δύναται να ανακτάται από τους χρήστες χωρίς να προκύπτουν υπέρογκες επιβαρύνσεις. Αντιθέτως κρίνεται εύλογο όπως κατά τα πρώτα έτη να δύναται να ανακτηθεί μέσω κοινωνικοποίησης ποσοστό άνω του 50%, όπως και στην περίπτωση της υποδομής της Ρεβυθούσας».
Αντίστοιχα, στις τοποθετήσεις τους στη δημόσια διαβούλευση και οι δύο πλευρές των ενδιαφερόμενων επενδυτών, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΔΕΣΦΑ και Energean, σημειώνουν ότι η εισήγηση της ΡΑΕ για κοινωνικοποίηση του έργου στο 50% είναι πολύ μακριά από βιώσιμη για την υλοποίηση του έργου ζητώντας να είναι σχεδόν διπλάσια κάνοντας αναφορά στο αρχικό ποσοστό για τον τερματικό σταθμό της Ρεβυθούσας που έφθανε στο 95%.