ΓΔ: 1390.49 0.56% Τζίρος: 113.37 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 DATA
Φώτο: Shutterstock

ΟΠΕΚ: Επιπτώσεις στον εφοδιασμό, χωρίς επενδύσεις για κάλυψη της ζήτησης

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΟΠΕΚ το 2045 η παγκόσμια οικονομία θα είναι διπλάσια σε σχέση με το 2020, ο πληθυσμός θα έχει αυξηθεί κατά 20% και η ζήτηση ενέργειας κατά 28%.

Προειδοποίηση για ακόμη πιο σοβαρές επιπτώσεις στον παγκόσμιο ενεργειακό εφοδιασμό εφόσον δεν προχωρήσουν οι απαιτούμενες επενδύσεις για την κάλυψη της ζήτησης, απηύθυνε ο γενικός γραμματέας του ΟΠΕΚ Mohammad Sanusi Barkindo. Μιλώντας σε εκδήλωση που διοργάνωσε η Mediterranean Gas που αναπτύσσει την πλωτή μονάδα Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στο Βόλο ο κ. Barkindo τόνισε ότι αν δεν υπάρξουν επενδύσεις και η ζήτηση παραμείνει στα επίπεδα που προβλέπεται τότε η αναταραχή στην αγορά και την ενεργειακή ασφάλεια θα είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτήν που βιώνουμε σήμερα και η έλλειψη αργού θα έχει σοβαρές επιπτώσεις στην παγκόσμια οικονομία.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΟΠΕΚ το 2045 η παγκόσμια οικονομία θα είναι διπλάσια σε σχέση με το 2020, ο πληθυσμός θα έχει αυξηθεί κατά 20% και η ζήτηση ενέργειας κατά 28%. «Καμία πηγή ενέργειας δεν μπορεί από μόνη της να καλύψει την αύξηση της ζήτησης. Χρειάζονται όλες οι διαθέσιμες πηγές», τόνισε ενώ εκτίμησε πως το 2045 το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο θα εξακολουθούν να καλύπτουν πάνω από το 50% της κατανάλωσης. Ωστόσο οι επενδύσεις στον τομέα των υδρογονανθράκων αντιμετωπίζονται όπως είπε ο κ. Barkindo από αρκετές πλευρές εχθρικά στο πλαίσιο της ενεργειακής μετάβασης και της αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής.

Ο ίδιος αναφέρθηκε ακόμη στην σημαντική συνεισφορά της Ελλάδας και του συγκεκριμένου έργου στην ενεργειακή διαφοροποίηση.

Παρόντες στην εκδήλωση ήταν οι υφυπουργοί Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νίκος Ταγαράς και Εξωτερικών Κώστας Φραγκογιάννης οποίος τόνισε ότι η Ελλάδα επιδιώκει να καταστεί ενεργειακός κόμβος για την ευρύτερη περιοχή με τον αγωγό ΤΑΡ, τους κάθετους άξονες και τις υποδομές υγροποιημένου φυσικού αερίου όπως το έργο του Βόλου.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Mediterranean Gas, Βασίλης Πετκίδης ανέφερε ότι βρίσκονται σε εξέλιξη οι τεχνικές και περιβαλλοντικές μελέτες προκειμένου να ακολουθήσει η επενδυτική απόφαση και η υλοποίηση του έργου ως τις αρχές του 2024. Σημείωσε ακόμη ότι αξιολογούνται εναλλακτικές γεωγραφικές θέσεις για την εγκατάσταση της μονάδας η οποία όπως είπε θα συμβάλει στην αύξηση της ενεργειακής ασφάλειας για την Ελλάδα και την Βαλκανική με διαφοροποίηση των πηγών ενέργειας. Η Mediterranean Gas έχει υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας με την ExxonMobil, ο αντιπρόεδρος της οποίας για θέματα ανάπτυξης υγροποιημένου φυσικού αερόου, Jay Song εξέφρασε τη βούληση της εταιρείας για δραστηριοποίηση στην ελληνική και την περιφερειακή αγορά.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Fysiko Aerio, Evropi, Eyropi, Europe, Natural Gas
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Φθηνότερο έως 64% το φυσικό αέριο σε σχέση με άλλα καύσιμα το 2023-24

Σωρευτικά κατά τη δεκαετία 2014-2024 μια πολυκατοικία που χρησιμοποιεί φυσικό αέριο πλήρωσε για θέρμανση 18.000 ευρώ λιγότερα σε σχέση με το πετρέλαιο και ένα διαμέρισμα με αυτονομία εξοικονόμησε 3.500 ευρώ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Alpha Bank: Πώς οι ενεργειακές κρίσεις επηρέασαν την οικονομία

Σε ειδική μελέτη η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της τράπεζας εξετάζει πώς η Ελλάδα αντέδρασε στις ενεργειακές κρίσεις από το 1970 έως και σήμερα και στις συνέπειες που είχαν για πληθωρισμό αλλά και δημοσιονομικά μεγέθη.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μηδενικές οι εισαγωγές ρωσικού φυσικού αερίου στην Ελλάδα τον Ιανουάριο

Σύμφωνα με ανάλυση του Green Tank για πρώτη φορά τα τελευταία 30 χρόνια δεν χρειάστηκε το ρωσικό αέριο για να καλυφθούν οι ενεργειακές ανάγκες της χώρας, ενώ παράλληλα συνεχίζεται η αύξηση των εισαγωγών LNG.
fysiko aerio,
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νέα πρόταση για ευρω-πλαφόν στο αέριο, κοντά σε συμφωνία για το ρωσικό αργό

Χαμηλότερη τιμή για το πλαφόν του φυσικού αερίου, αλλά πολύ υψηλότερη από όσο προτείνει η Ελλάδα, προβλέπει νέα πρόταση της τσεχικής προεδρίας. Προς συμφωνία για πλαφόν 60 δολ. το βαρέλι στο ρωσικό πετρέλαιο.