Μονομερείς αλλαγές των σταθερών τιμολογίων από παρόχους ηλεκτρικού ρεύματος έχουν σημάνει «καμπανάκια» στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας που θα προχωρήσει σε ανακοίνωση επί του θέματος μέσα στην ημέρα με την έγκριση της Ολομέλειας.
Η κίνηση αυτή έρχεται μετά από σημερινό ρεπορτάζ της Καθημερινής που σημειώνει ότι υπάρχουν αυξανόμενα παράπονα καταναλωτών για αλλαγές στις συμβάσεις σταθερών τιμολογίων από την πλευρά των παρόχων, αξιοποιώντας ένα «παράθυρο» στον κώδικα προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, στο άρθρο 17.5 που σημειώνει ότι «ο προμηθευτής διατηρεί το δικαίωμα να προβεί σε τροποποίηση των όρων της παρούσης για σπουδαίο λόγο, όπως ενδεικτικά και όχι περιοριστικά, μεταβολή της κείμενης νομοθεσίας και αλλαγή των όρων λειτουργίας της αγοράς ηλεκτρισμού».
Ως λόγος για αυτή την κίνηση χρησιμοποιείται η αύξηση του κόστους ενέργειας στη χονδρική, ενώ οι πάροχοι φέρονται ότι δεν τηρούν τους κανονισμούς για έγκαιρη και τυπική ενημέρωση των καταναλωτών για την αλλαγή στη σύμβαση που πρέπει να γίνεται εγγράφως 60 ημερολογιακές ημέρες πριν από την εφαρμογή της τροποποίησης, με ειδοποίηση σε χωριστό έντυπο που θα συνοδεύει τον λογαριασμό ρεύματος ή σε ειδικό πεδίο εντός του λογαριασμού κατανάλωσης ή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Κατ’ εξαίρεσιν η ενημέρωση αυτή μπορεί να γίνει με τον πρώτο μετά την αλλαγή λογαριασμό κατανάλωσης ώστε ο καταναλωτής να αποφασίσει αν θα αναζητήσει άλλο τιμολόγιο ή άλλον πάροχο.
ΔΕΗ: Καμία αλλαγή όρων για τους πελάτες που κλείδωσαν σταθερά συμβόλαια
Με ανακοίνωσή της η ΔΕΗ, που κατέχει το υψηλότερο μερίδιο αγοράς στη λιανική και υψηλά ποσοστά σταθερών συμβολαίων, επισημαίνει ότι δεν έχει προβεί σε καμία αλλαγή όρων πριν από τη λήξη των συμβολαίων.
Όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση, τα «σταθερά συμβόλαια της ΔΕΗ myHome Enter, myHome Enter+ και myHome Online έχουν ορισμένη διάρκεια και τιμή, η οποία παραμένει σταθερή μέχρι τη λήξη της σύμβασης. Τα συμβόλαια αυτά δεν υπόκεινται σε καμία ρήτρα και η ΔΕΗ δεν έχει προβεί σε καμία αλλαγή όρων της σύμβασης σταθερού συμβολαίου πριν από τη λήξη της για τους περισσότερους από 500.000 πελάτες της, που έχουν επιλέξει προϊόντα σταθερού τιμολογίου».