Σημαντική περαιτέρω ανάκαμψη αναμένεται για φέτος στην αγορά των καλλυντικών στην χώρα μας, καθώς διεθνώς ο κλάδος ανακάμπτει κερδίζοντας μερίδια αγοράς αλλά και νέους καταναλωτές με διαφορετικά δημογραφικά χαρακτηριστικά.
Εκτιμήσεις του Πανελληνίου Συνδέσμου Βιομηχάνων & Αντιπροσώπων Καλλυντικών & Αρωμάτων (ΠΣΒΑΚ) κάνουν λόγο για αναμενόμενη αύξηση της αγοράς των καλλυντικών φέτος κατά 15,7% συγκριτικά με πέρσι, σε επίπεδο όγκου πωλήσεων, ειδικά σε ό,τι αφορά την κατηγορία των προϊόντων μακιγιάζ, σε συνέχεια μετριασμένης ανόδου κατά 4,8% το 2021 και βύθισης κατά 35,3% το 2020.
Διεθνώς εξάλλου τα καλλυντικά επιστρέφουν, με την αξία της αγοράς ειδικά των προϊόντων για το πρόσωπο -μακιγιάζ και περιποίηση- να εκτιμάται ότι θα αγγίξει τα 85 δισ δολάρια μέχρι το 2024 παγκοσμίως, καλύπτοντας πλήρως τις απώλειες της πανδημίας.
Όπως σημειώνει στο Business Daily ο πρόεδρος του ΠΣΒΑΚ, κ. Θ. Γιαρμενίτης, το 2022 χαρακτηρίζεται ως σταθερή χρονιά κι αναμένεται να καταγραφεί ενίσχυση των πωλήσεων καλλυντικών ειδικά μέσα από το ψηφιακό κανάλι, αλλά και μέσα από πολυκαταστήματα και σούπερ μάρκετ. Οι δύο αυτοί πυλώνες θα ενισχυθούν περαιτέρω από τις πωλήσεις καλλυντικών μέσα από τα φαρμακεία, αλλά και τα κομμωτήρια. Ειδικά σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις μέσα από τα φαρμακεία, αξίζει να σημειωθεί ότι τα προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας συνεισέφεραν το 46% των ηλεκτρονικών πωλήσεων των φαρμακείων το 2021, σύμφωνα με τα στοιχεία της πλατφόρμας eRetail Audit της Convert Group, καταγράφοντας αύξηση σε αξία κατά 21%, συγκριτικά με το 2020.
Η αξία των αγορών προϊόντων ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας αυξήθηκε το 2021 κατά 21%, ωθούμενη επιπρόσθετα από την διενέργεια γενναιόδωρων εκπτώσεων σε όλη την διάρκεια της περσινής χρονιάς, με το μέσο ποσοστό να διαμορφώνεται σε έκπτωση κατά 38,2%, επί της προτεινόμενης λιανικής τιμών των κατασκευαστών. Επιπλέον, τα προϊόντα αντιγήρανσης συνθέτουν το 10% του τζίρου των ηλεκτρονικών φαρμακείων, αυξάνοντας τις πωλήσεις τους με ρυθμό 40% σε ετήσια βάση, την στιγμή που τα οnline φαρμακεία κινούνται αυξητικά με ρυθμό περί το 31%. Ο κ. Γιαρμενίτης σημειώνει δε ότι, στον απόηχο της πανδημίας, τα φαρμακεία συνολικά συνεισφέρουν πλέον περί το 20% επί του συνολικού τζίρου της ελληνικής αγοράς καλλυντικών.
Στόχος, η εξωστρέφεια
Σε κάθε περίπτωση, η εξωστρέφεια τίθεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος το 2022 συνολικά για τον κλάδο, καθώς παρατηρείται ισχυρό ενδιαφέρον από αγορές του εξωτερικού για καλλυντικά με ελληνική υπογραφή. Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Γιαρμενίτης αναφέρει ότι ο ΠΣΒΑΚ «θα συνδέσει τις απόψεις του με το Υπουργείο Εξωτερικών, το ΕΒΕΑ, το Enterprise Greece και τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Εξαγωγέων», ενώ προωθούνται συζητήσεις με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και επιμορφωτικούς φορείς αλλά και πληθώρα οργανισμών για την προώθηση και την υποστήριξη των συμφερόντων των επιχειρήσεων και των εργαζομένων τους. Τέλος, προγραμματίζεται να θεσμοθετηθεί ο εορτασμός της Beauty Day, τον Οκτώβριο του 2022, στο Ζάππειο Μέγαρο.
Να σημειωθεί ότι σήμερα πραγματοποιείται η ετήσια τακτική γενική συνέλευση του ΠΣΒΑΚ καθώς και ημερίδα με θεματολογία και ομιλίες εκπροσώπων της αγοράς από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Συγκεκριμένα, μεταξύ άλλων, ο John Chave, Γενικός Διευθυντής της Cosmetics Europe, θα μιλήσει για την αγορά των καλλυντικών στην Ευρώπη, αναλύοντας θέματα που αφορούν το κανονιστικό πλαίσιο, η κα Ι. Φραντζεσκάκη, Senior Stakeholder Engagement & Public Affairs Manager και η κ. Α. Ντίλη, Managing Director, εκ μέρους της Sustainable Knowledge Group, θα αναπτύξουν θέματα βιωσιμότητας στην ελληνική βιομηχανία των καλλυντικών, ενώ ομιλία θα απευθύνει και ο κ. Α. Γραβάνης, Διευθυντής της Διεύθυνσης Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων της Enterprise Greece. Καλωσόρισμα θα απευθύνει τέλος ο πρόεδρος του ΠΣΒΑΚ, κ. Γιαρμενίτης, ενώ τις εργασίες της Ημερίδας θα χαιρετίσει ο υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κ. Α. Γεωργιάδης.