ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φώτο: Sarantis Group

Ρεκόρ πωλήσεων από τη Σαράντης με την ενσωμάτωση της Stella Pack

Η εξαγορά της πολωνικής εταιρείας καταναλωτικών προϊόντων ειδών οικιακής χρήσης “Stella Pack” οδήγησε τις πωλήσεις του ομίλου πάνω από τα 300 εκατ. ευρώ.

Με ρεκόρ πωλήσεων έκλεισε το α´εξάμηνο η Σαράντης, καθώς ξεπέρασαν τα 300 εκατ. ευρώ, με σημαντική συνεισφορά από τη νέα θυγατρική στην Πολωνία, Stella Pack, ενώ τα κέρδη προ φόρων ενισχύθηκαν κατά 28,1%.

Ειδικότερα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία:

  • Η εστιασμένη υλοποίηση των στρατηγικών προτεραιοτήτων έφερε ρεκόρ πωλήσεων στο πρώτο εξάμηνο
  • Οι δημοσιευμένες πωλήσεις το Α΄ εξάμηνο 2024 (συμπεριλαμβάνοντας τη Stella Pack) ανήλθαν σε €302,6εκ. έναντι €232,4εκ. το Α’ εξάμηνο 2023, αυξημένες κατά 30,2% υπογραμμίζοντας τη συνεισφορά της Stella Pack.
  • Οι συγκρίσιμες πωλήσεις το Α΄ εξάμηνο 2024 (μη συμπεριλαμβάνοντας τη Stella Pack) ανήλθαν σε €263,4εκ. έναντι €232,4εκ. το Α’ εξάμηνο 2023, αυξημένες κατά 13,4% ως αποτέλεσμα της προσήλωσης του Ομίλου στις στρατηγικές του προτεραιότητες και της ορθής διαχείρισης των ευκαιριών για ανάπτυξη των εσόδων, επιβεβαιώνοντας την δημιουργία ενός ισχυρού μηχανισμού οργανικής ανάπτυξης.
  • Η έντονη προσήλωση στη βελτίωση των περιθωρίων κέρδους οδήγησε σε σημαντική άνοδο των EBITDA και EBIT Δημοσιευμένα Μεγέθη (συμπεριλαμβανομένης της Stella Pack)
  • Τα Κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) το Α΄ εξάμηνο 2024 διαμορφώθηκαν στα €41,7εκ. έναντι €28,7εκ. την αντίστοιχη περίοδο πέρσι, αυξημένα κατά 45,3% με το περιθώριο EBITDA να διαμορφώνεται στο 13,8% (έναντι 12,4% το Α’ εξάμηνο 2023).
  • Τα Λειτουργικά Κέρδη (EBIT) ανήλθαν σε €31,8εκ. το Α΄ εξάμηνο 2024, αυξημένα κατά 47,5% σε σύγκριση με το Α’ εξάμηνο 2023 (H1 2023 EBIT: €21,6εκ.) με το περιθώριο ΕΒΙΤ να διαμορφώνεται στο 10,5% έναντι 9,3% κατά το Α’ εξάμηνο 2023.
  • Το περιθώριο ΕΒΙΤ αυξήθηκε κατά 123 μονάδες βάσης σε σύγκριση με το προηγούμενο εξάμηνο, υπογραμμίζοντας την επίδραση της λειτουργικής μόχλευσης από την αύξηση των πωλήσεων. Συγκρίσιμα Μεγέθη (μη συμπεριλαμβανομένης της Stella Pack)
  • Τα Κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) το Α΄ εξάμηνο 2024 διαμορφώθηκαν στα €36,2εκ. έναντι €28,7εκ. την αντίστοιχη περίοδο πέρσι, αυξημένα κατά 25,8% αντανακλώντας την αύξηση εσόδων, καθώς και τη βελτίωση των περιθωρίων κέρδους. Περιθώριο EBITDA στο 13,7% (έναντι 12,4% το Α΄ εξάμηνο 2023).
  •  Τα Λειτουργικά Κέρδη (EBIT) ανήλθαν σε €28,2εκ. το Α΄ εξάμηνο 2024, αυξημένα κατά 30,7% σε σύγκριση με το Α’ εξάμηνο 2023 (H1 2023 EBIT: €21,6εκ.) με το περιθώριο ΕΒΙΤ να διαμορφώνεται στο 10,7% το Α΄ εξάμηνο 2024 έναντι 9,3% κατά το Α΄ εξάμηνο 2023. o Το περιθώριο ΕΒΙΤ αυξήθηκε κατά 142 μονάδες βάσης σε σύγκριση με το Α’ εξάμηνο 2023.

Τα βελτιωμένα περιθώρια κέρδους ενισχύουν την αύξηση στα Καθαρά Κέρδη Δημοσιευμένα Μεγέθη (συμπεριλαμβανομένης της Stella Pack).

  • Τα Κέρδη προ φόρων (EBT) διαμορφώθηκαν σε €30,1εκ. το Α’ εξάμηνο 2024 σε σύγκριση με €23,5εκ. την αντίστοιχη περίοδο πέρσι, αυξημένα κατά 28,1%. Το περιθώριο EBT διαμορφώθηκε στο 9,9% το Α’ εξάμηνο 2024 (έναντι 10,1% το Α’ εξάμηνο 2023).
  • Τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα €24,3εκ. το Α’ εξάμηνο 2024 σε σύγκριση με €19,2εκ. την αντίστοιχη περίοδο πέρσι, αυξημένα κατά 26,8% με το περιθώριο καθαρού κέρδους να διαμορφώνεται σε 8,0% (έναντι 8,3% το Α’ εξάμηνο 2023).
  • Ισχυρή αύξηση των κερδών ανά μετοχή (EPS) κατά 30,7% στα €0,3745 έναντι €0,2866 την αντίστοιχη περίοδο πέρσι. Συγκρίσιμα Μεγέθη (μη συμπεριλαμβανομένης της Stella Pack) o Τα κέρδη προ φόρων (EBT) διαμορφώθηκαν σε €26,6εκ. το Α’ εξάμηνο 2024 έναντι €23,5εκ. το Α’ εξάμηνο 2023, αυξημένα κατά 13,5%. Το περιθώριο EBT ανήλθε σε 10,1% το Α’ εξάμηνο 2024 (περιθώριο EBT Α’ εξαμήνου 2023 στα ίδια επίπεδα).
  • Τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα €21,5εκ. το Α’ εξάμηνο 2024 έναντι €19,2εκ. την αντίστοιχη περίοδο πέρσι, αυξημένα κατά 12,1% με το περιθώριο καθαρού κέρδους να διαμορφώνεται σε 8,2% (έναντι 8,3% το Α’ εξάμηνο 2023).
  •  Ισχυρή αύξηση των κερδών ανά μετοχή (EPS) κατά 15,5% στα €0,3311 έναντι €0,2866 το Α΄ εξάμηνο 2023.
  • Ισχυρή χρηματοοικονομική θέση και καθαρός δανεισμός στα €43,9εκ. o Ισχυρή χρηματοοικονομική θέση και ρευστότητα που υποστηρίζεται από την κερδοφορία του Ομίλου και από την προσήλωση στη διαχείριση του κεφαλαίου κίνησης.
  • Υγιής χρηματοοικονομική θέση με καθαρό δανεισμό στα €43,9εκ. Βασικά στοιχεία της περιόδου:
  • η ολοκλήρωση της εξαγοράς της Stella Pack τον Ιανουάριο 2024, το τίμημα της οποίας χρηματοδοτήθηκε από τα διαθέσιμα του Ομίλου, παράλληλα με την πλήρη αποπληρωμή των δανείων της ποσού €8,5εκ. • το πρόγραμμα αγοράς ιδίων μετοχών που οδήγησε σε εκροή €8,5εκ. κατά το Α’ εξάμηνο 2024.
  • Η υψηλότερη κατά 50,0% καταβολή μερίσματος (€15,0εκ. για τη χρήση 2023 διανεμήθηκαν το Μάιο 2024 έναντι €10,0εκ. το περασμένο έτος).
  • Εγκεκριμένα δάνεια ύψους €54,0εκ. για τη χρηματοδότηση εξαγορών.
  • Δημιουργία πρόσθετης αξίας για τους Μετόχους με αυξημένο μικτό ποσό μερίσματος κατά 50,0%
  • Πληρωμή το Μάιο 2024 μικτού μερίσματος για τη χρήση 2023 συνολικού ποσού €15,0εκ. (αύξηση κατά 50,0% από τα €10,0εκ. για τη χρήση 2022) - Διανομή μερίσματος ανά μετοχή ποσού €0,224381 το Μάιο 2024 (έναντι μερίσματος ανά μετοχή ποσού €0,143108 για τη χρήση 2022 που πληρώθηκε το Μάιο 2023).
  • Στο 38,2% των καθαρών κερδών 2023 (payout ratio) ανήλθε η πληρωμή μερίσματος (έναντι 38,0% το περασμένο έτος).

Η λειτουργική ενοποίηση της Stella Pack συμπληρώνει την οργανική ανάπτυξη. Η εξαγορά της πολωνικής εταιρείας καταναλωτικών προϊόντων ειδών οικιακής χρήσης “Stella Pack” από τη θυγατρική του Ομίλου στην Πολωνία, Sarantis Polska S.A., ολοκληρώθηκε τον Ιανουάριο 2024. Ο Όμιλος έχει σημειώσει σημαντική πρόοδο με τη λειτουργική ενοποίηση εντός του Α’ εξαμήνου του έτους και συνεχίζει σύμφωνα με το σχεδιασμό. Κατά της διάρκεια της περιόδου ο Όμιλος προχώρησε σε πλήρη αποπληρωμή των δανείων της Stella Pack ύψους €8,5εκ.

Ανανεώνουμε την εμπιστοσύνη μας στην επίτευξη των στόχων μας για το 2024, όπως αυτοί παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια της Ημέρας Επενδυτών του Ομίλου Σαράντη που πραγματοποιήθηκε στις 14 Μαρτίου 2024.

Ο κ. Γιάννης Μπούρας, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Σαράντη, σχολίασε σχετικά με τα οικονομικά αποτελέσματα του Α’ Εξαμήνου 2024: «Το πρώτο εξάμηνο του έτους ήταν ισχυρό, καθώς καταγράψαμε ρεκόρ σε επίπεδο πωλήσεων και κερδοφορίας, συνεχίζοντας να εστιάζουμε στην υλοποίηση της αναπτυξιακής στρατηγικής μας. Παραμένοντας επικεντρωμένοι στην επένδυση και καινοτομία στις βασικές μας κατηγορίες με στοχευμένες πρωτοβουλίες, συνεχίζουμε να σημειώνουμε σημαντική πρόοδο στις στρατηγικές μας προτεραιότητες. Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024 η Stella Pack συμπληρώνει την οργανική ανάπτυξη του Ομίλου με τη διαδικασία της ενοποίησής της να σημειώνει πρόοδο και τη συνεισφορά της να ενισχύει περαιτέρω το χαρτοφυλάκιο καταναλωτικών προϊόντων Οικιακής Φροντίδας.

Παράλληλα, επιταχύνουμε τον ψηφιακό επιχειρησιακό μας μετασχηματισμό μέσα από την ψηφιοποίηση του τρόπου λειτουργίας μας, που θα μας επιτρέψει να βελτιώσουμε περαιτέρω την αποδοτικότητά μας και να ενισχύσουμε τα ανταγωνιστικά μας πλεονεκτήματα. Θα ήθελα να εκφράσω την ευγνωμοσύνη μου στους ανθρώπους μας σε όλες τις αγορές μας και στον Όμιλο για το πάθος, την αφοσίωση και την υποστήριξή τους. Προωθώντας από κοινού την ανάπτυξη, πετύχαμε σημαντική πρόοδο και ισχυρές επιδόσεις, που ενισχύουν την εμπιστοσύνη μας στην επίτευξη των στόχων που έχουμε θέσει για το 2024».

Οι δημοσιευμένες ενοποιημένες πωλήσεις του Ομίλου (συμπεριλαμβάνοντας τη Stella Pack) κατά το Α’ εξάμηνο 2024 ανήλθαν σε €302,6εκ. από €232,4εκ. το Α’ εξάμηνο 2023, παρουσιάζοντας αύξηση 30,2%, γεγονός που υπογραμμίζει τη συνεισφορά της Stella Pack. Οι συγκρίσιμες ενοποιημένες πωλήσεις του Ομίλου (μη συμπεριλαμβάνοντας τη Stella Pack) αυξήθηκαν κατά 13,4% στα €263,4εκ. από €232,4εκ. το Α’ εξάμηνο 2023 επιβεβαιώνοντας την προσήλωσή του στην ανάπτυξη ενός ισχυρού μηχανισμού οργανικής ανάπτυξης.

Η διαφοροποίηση του προϊοντικού του χαρτοφυλακίου, η έμφασή του στο HERO προϊοντικό χαρτοφυλάκιο, καθώς και η ικανότητά του να εκμεταλλεύεται ευκαιρίες ανάπτυξης ενίσχυσαν τις πωλήσεις του Ομίλου σε όλη τη γεωγραφική περιοχή δραστηριοποίησής του και στις κύριες κατηγορίες του. Στο πλαίσιο της στρατηγικής του για περαιτέρω οργανική αύξηση πωλήσεων και κερδών, ο Όμιλος επικεντρώνεται στη βελτιστοποίηση και ενίσχυση του προϊοντικού του χαρτοφυλακίου, αξιοποιώντας την ισχυρή αναγνωρισιμότητα των εμπορικών σημάτων του στις στρατηγικές του προϊοντικές κατηγορίες σε ολόκληρη τη γεωγραφική του περιοχή.

Πραγματοποιούνται επενδύσεις σε υποστηρικτικές ενέργειες και σε προγράμματα καινοτομίας σε επίπεδο προϊοντικής ανάπτυξης με έμφαση σε στοχευμένες στρατηγικές πρωτοβουλίες, προκειμένου να οδηγήσουν σε περαιτέρω δημιουργία αξίας στις γεωγραφικές περιοχές όπου δραστηριοποιούμαστε. Τα τελευταία τρία έτη ο Όμιλος επικέντρωσε την προσοχή του στο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο HERO, δηλαδή στα προϊόντα υψηλής αξίας στις στρατηγικές μας κατηγορίες, τα οποία μπορούν να οδηγήσουν στην περαιτέρω κερδοφορία και βιώσιμη ανάπτυξη του Ομίλου. Προς αυτή την κατεύθυνση, η διαδικασία εξορθολογισμού χαρτοφυλακίου διεξάγεται με επιτυχία, στα πλαίσια της οποίας προϊόντα χαμηλής προτεραιότητας και χαμηλής προστιθέμενης αξίας διακόπηκαν και πραγματοποιήθηκαν στοχευμένα έξοδα υποστήριξης στο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο HERO.

Αναμένουμε ότι η στρατηγική μας αυτή επικέντρωση θα συνεχίσει να έχει σημαντικό θετικό αντίκτυπο στις προοπτικές ανάπτυξης του Ομίλου. Επιπρόσθετα, ο Όμιλος εργάζεται για τη βελτίωση της λειτουργικής του αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας εστιάζοντας στον εξορθολογισμό των διαδικασιών στην εφοδιαστική αλυσίδα, επενδύοντας σε αυτοματισμούς, υποδομές και συστήματα. Συγκεκριμένα, η επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού με τη χρήση νέων σύγχρονων εργαλείων και πλατφορμών βρίσκεται στο επίκεντρο του Ομίλου, ώστε να βελτιστοποιήσει τις λειτουργικές του διαδικασίες δημιουργώντας ένα πιο ισχυρό επιχειρηματικό περιβάλλον και ενισχύοντας τα ανταγωνιστικά του πλεονεκτήματα.

Πιστός στη δέσμευσή του για περαιτέρω βελτίωση της αξίας των Μετόχων, ο Όμιλος προέβη σε πληρωμή μερίσματος για το 2023 συνολικού μικτού ποσού €15,0εκ. (€0,224381 ανά μετοχή ή 38,2% των καθαρών κερδών – payout ratio). Στο τέλος του Α’ εξαμήνου 2024 ο καθαρός δανεισμός του Ομίλου ανέρχεται σε €43,9εκ. από καθαρή ταμειακή θέση €(43,6)εκ. στο τέλος του 2023 λόγω της ολοκλήρωσης της εξαγοράς της Stella Pack τον Ιανουάριο 2024, με το τίμημα να χρηματοδοτείται από τα διαθέσιμα του Ομίλου. Επίσης, ο Όμιλος προχώρησε σε πλήρη αποπληρωμή των δανείων της Stella Pack ύψους €8,5εκ.

Επιπρόσθετα, στο πλαίσιο του προγράμματος επαναγοράς ιδίων μετοχών, ο Όμιλος προχώρησε κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους στην αγορά ιδίων μετοχών συνολικού κόστους €8,5εκ. Η εκροή €15,0εκ. για τη διανομή μερίσματος το Μάιο 2024 ήταν αυξημένη κατά 50% σε σύγκριση με την εκροή ποσού €10,0εκ. για το μέρισμα που διανεμήθηκε το Μάιο 2023 για τη χρήση 2022.

Συνολικά, ο Όμιλος κατάφερε να βελτιώσει τις απαιτήσεις σε κεφάλαιο κίνησης ως ποσοστό επί των πωλήσεων σε σύγκριση με τα επίπεδα της περιόδου του περασμένου έτους, γεγονός που υπογραμμίζει την ικανότητά του να διαχειρίζεται αποτελεσματικά τον κύκλο του κεφαλαίου κίνησης και αντανακλά τη δέσμευσή του να διατηρεί μια υγιή θέση ταμειακών ροών. Μέσα σε ένα περιβάλλον αγοράς γεμάτο προκλήσεις, παραμένει προσηλωμένος στο στρατηγικό του πλάνο επενδύοντας σε πρωτοβουλίες που αποσκοπούν στην επιτάχυνση της ανάπτυξης, καθώς και στη δημιουργία πρόσθετης αξίας για τους μετόχους της. Στις 12 Ιανουαρίου 2024 η εξαγορά της Stella Pack ολοκληρώθηκε επιτυχώς, σηματοδοτώντας ένα νέο κεφάλαιο στην αναπτυξιακή πορεία του Ομίλου.

Αυτή η στρατηγική κίνηση ενισχύει περαιτέρω την ηγετική θέση του Ομίλου στην πολωνική αγορά, συνεισφέροντας στον εμπλουτισμό ενός ήδη ισχυρού χαρτοφυλακίου προϊόντων, ενώ αναμένεται να δώσει ώθηση στην περαιτέρω ανάπτυξη της κατηγορίας των καταναλωτικών προϊόντων οικιακής χρήσης, ενδυναμώνοντας το γεωγραφικό αποτύπωμα του Ομίλου στην περιοχή όπου δραστηριοποιείται. Η Stella Pack αποτελεί μία σημαντική προσθήκη στον Όμιλο Σαράντη, καθώς κατέχει ηγετική θέση στην παραγωγή και διάθεση ειδών οικιακής χρήσης, με 25 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας σε τρεις χώρες, την Πολωνία, τη Ρουμανία και την Ουκρανία.

Παράλληλα αποτελεί μια εταιρεία πρότυπο σε θέματα κυκλικής οικονομίας, καθώς λειτουργεί μόνο με ανακυκλωμένο πλαστικό για την παραγωγή πλαστικής σακούλας, διαθέτοντας γραμμή διαχωρισμού των απορριμμάτων της, ώστε να κατασκευάζει εσωτερικά το ανακυκλωμένο πλαστικό που καλύπτει πλήρως τις ανάγκες παραγωγής της. Εντός του πρώτου εξαμήνου του έτους, Ο Όμιλος σημείωσε σημαντική πρόοδο με το πλάνο λειτουργικής ενοποίησης, ενώ επικεντρώνεται σε περαιτέρω επενδύσεις όσον αφορά στη διαδικασία ανακύκλωσης (regranulation). Για το πρώτο εξάμηνο 2024 οι πωλήσεις της Stella Pack ανήλθαν σε €39,2 εκ., ενώ σε επίπεδο κερδοφορίας, η συνεισφορά της στα Κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθε σε €5,6εκ. και στα Κέρδη προ τόκων και φόρων (EBIT) σε €3,6εκ., σε αυτόνομη βάση χωρίς την κατανομή των εξόδων του Ομίλου, επιδόσεις ευθυγραμμισμένες με τις εκτιμήσεις του Ομίλου, όπως επικοινωνήθηκαν κατά τη διάρκεια του Investor Day το Μάρτιο 2024.

Πωλήσεις ανά κατηγορία

Οι πωλήσεις των προϊόντων Ομορφιάς / Περιποίησης Δέρματος / Αντιηλιακής Προστασίας αυξήθηκαν κατά 36,9% το Α’ εξάμηνο 2024 στα €44,3εκ., από €32,4εκ. την αντίστοιχη περίοδο πέρσι. Η συνεισφορά των προϊόντων Ομορφιάς / Περιποίησης Δέρματος / Αντιηλιακής Προστασίας στις πωλήσεις του Ομίλου ανήλθε σε 14,6%. Η αύξηση των πωλήσεων στην κατηγορία υποστηρίχθηκε από την αύξηση των πωλήσεων των προϊόντων αντιηλιακής προστασίας αντικατοπτρίζοντας την καλύτερη τοποθέτηση του Ομίλου στην αγορά σε συνδυασμό με τις ευνοϊκές καιρικές συνθήκες που επικράτησαν κατά τη διάρκεια της περιόδου.

Οι πωλήσεις των προϊόντων Προσωπικής Φροντίδας αυξήθηκαν κατά 20,9% το Α’ εξάμηνο 2024 στα €52,5εκ. από €43,4εκ. την αντίστοιχη περίοδο πέρσι. Η αυξητική αυτή πορεία αντικατοπτρίζει τη διαφοροποίηση του προϊοντικού χαρτοφυλακίου και την ικανότητα του Ομίλου να αξιοποιεί ευκαιρίες ανάπτυξης. Η συνεισφορά των προϊόντων Προσωπικής Φροντίδας στις πωλήσεις του Ομίλου ανήλθε σε 17,3%.

Οι πωλήσεις των προϊόντων Οικιακής Φροντίδας διαμορφώθηκαν σε €104,2εκ. το Α’ εξάμηνο 2024 από €78,4εκ. το Α’ εξάμηνο 2023, σημειώνοντας αύξηση 33,0%, αντικατοπτρίζοντας τη συνεισφορά της Stella Pack. Η συμμετοχή των προϊόντων Οικιακής Φροντίδας στο σύνολο των πωλήσεων του Ομίλου ανήλθε σε 34,4%. Μη συμπεριλαμβάνοντας τη Stella Pack, οι πωλήσεις των προϊόντων Οικιακής Φροντίδας διαμορφώθηκαν σε €80,5εκ. αυξημένες κατά 2,6%.

Η κατηγορία προϊόντων Ιδιωτικής Ετικέτας, η οποία αντιπροσωπεύει πωλήσεις της Polipak και της Stella Pack, παρουσίασε αύξηση πωλήσεων κατά 92,9% στα €30,7εκ. το Α’ εξάμηνο 2024 από €15,9εκ. το Α’ εξάμηνο 2023. Μη συμπεριλαμβάνοντας τη Stella Pack, οι πωλήσεις της εν λόγω κατηγορίας ανήλθαν σε €19εκ. αυξημένες κατά 19,2%.

Η κατηγορία των Στρατηγικών Συνεργασιών παρουσίασε αύξηση πωλήσεων κατά 15,5% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρσι και διαμορφώθηκε στα €69,7εκ. έναντι €60,4εκ., υποστηριζόμενη τόσο από τις πωλήσεις προϊόντων Ευρείας Διανομής που αυξήθηκαν κατά 17,7%, όσο και από τις πωλήσεις προϊόντων Επιλεκτικής Διανομής που αυξήθηκαν κατά 11,2%. Στο 23,1% ανέρχεται η συνεισφορά των πωλήσεών τους στο σύνολο των πωλήσεων του Ομίλου. Λειτουργικά κέρδη ανά κατηγορία ▪

Το ΕΒΙΤ στα προϊόντα Ομορφιάς / Περιποίησης Δέρματος / Αντιηλιακής Προστασίας διαμορφώθηκε σε €9,4εκ. από €4,1εκ., αυξημένο κατά 130,3% σε σύγκριση με το Α’ εξάμηνο 2023. Το περιθώριο ΕΒΙΤ των προϊόντων Ομορφιάς / Περιποίησης Δέρματος / Αντιηλιακής Προστασίας διαμορφώθηκε σε 21,1% το Α’ εξάμηνο 2024 από 12,6% την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, αντανακλώντας την ισχυρή λειτουργική μόχλευση από την αύξηση των πωλήσεων της κατηγορίας. 

Το ΕΒΙΤ στα προϊόντα Προσωπικής Φροντίδας διαμορφώθηκε σε €7,5εκ. από €5,8εκ., αυξημένο κατά 28,6%, καθώς επηρεάστηκε θετικά από τη βελτίωση του κόστους με συνέπεια τη βελτιστοποίηση του περιθωρίου μικτού κέρδους, καθώς και από την ισορροπημένη διαχείριση εξόδων διαφήμισης και προώθησης. Το περιθώριο ΕΒΙΤ των προϊόντων Προσωπικής Φροντίδας διαμορφώθηκε σε 14,3% το Α’ εξάμηνο 2024 από 13,4% το Α’ εξάμηνο 2023.

Το ΕΒΙΤ των προϊόντων Οικιακής Φροντίδας αυξήθηκε κατά 38,5% στα €12,8εκ. το Α’ εξάμηνο 2024 από 9,3εκ. το Α’ εξάμηνο 2023. Το περιθώριο ΕΒΙΤ των ειδών Οικιακής Φροντίδας διαμορφώθηκε σε 12,3% το Α’ εξάμηνο 2024 από 11,8% το Α’ εξάμηνο 2023. Μη συμπεριλαμβανομένης της Stella Pack, το EBIT των προϊόντων Οικιακής Φροντίδας διαμορφώθηκε σε €10,5 εκ. το Α’ εξάμηνο του 2024 από €9,3 εκ. το Α’ εξάμηνο του 2023, αυξημένο κατά 13,7%.

Το ΕΒΙΤ της κατηγορίας των Στρατηγικών Συνεργασιών παρουσιάζεται ελαφρώς μειωμένο κατά 3,4% στα €2,6εκ. κατά το Α’ εξάμηνο του 2024 σε σύγκριση με €2,7εκ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, ενώ το περιθώριο EBIT αντίστοιχα ανήλθε σε 3,7% από 4,5% το Α΄ εξάμηνο του 2023.Πωλήσεις ανά γεωγραφική περιοχή Όσον αφορά στη γεωγραφική ανάλυση, οι πωλήσεις στην Ελλάδα (συμπεριλαμβανομένης και της Πορτογαλίας και επιλεγμένων διεθνών αγορών) διαμορφώθηκαν σε 88,9εκ. το Α’ εξάμηνο 2024 από €75,0εκ. το Α’ εξάμηνο 2023, αυξημένες κατά 18,5% ως αποτέλεσμα της ανάπτυξης στις κύριες κατηγορίες Ομορφιάς / Περιποίησης Δέρματος / Αντιηλιακής Προστασίας, Προσωπικής Φροντίδας, Οικιακής Φροντίδας και Στρατηγικών Συνεργασιών.

Ο κύριος παράγοντας ανάπτυξης στην Ελλάδα είναι οι αυξημένες πωλήσεις των αντιηλιακών προϊόντων, που αντικατοπτρίζουν την καλύτερη στρατηγικά τοποθέτηση του Ομίλου στην αγορά, σε συνδυασμό με τις ευνοϊκές καιρικές συνθήκες που επικράτησαν κατά τη διάρκεια της περιόδου. Επιπρόσθετα, κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους υπήρξε αύξηση των μεριδίων αγοράς στις κατηγορίες Προσωπικής Φροντίδας και Οικιακής Φροντίδας, γεγονός που υπογραμμίζει την προτίμηση των καταναλωτών στα προϊόντα του Ομίλου. Παράλληλα, η αυξημένη εξαγωγική δραστηριότητα υποστήριξε περαιτέρω τις πωλήσεις στην Ελλάδα.

Οι πωλήσεις του διεθνούς δικτύου που αντιπροσωπεύουν το 70,6% του συνόλου των πωλήσεων του Ομίλου, σημείωσαν άνοδο κατά 35,8% στα €213,8εκ. το Α’ εξάμηνο 2024 από €157,4εκ. το Α’ εξάμηνο 2023. Εξαιρώντας την νομισματική επίδραση, σε ουδέτερη νομισματική βάση, οι πωλήσεις του διεθνούς δικτύου παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων κατά 33,3%. Μη συμπεριλαμβάνοντας τη συνεισφορά της Stella Pack στις χώρες δραστηριοποίησής της, Πολωνία, Ρουμανία και Ουκρανία, οι πωλήσεις του διεθνούς δικτύου ανήλθαν σε €174,5εκ. αυξημένες κατά 10,9%.

Λειτουργικά κέρδη ανά γεωγραφική περιοχή Κατά το Α΄ εξάμηνο 2024 το ΕΒΙΤ της Ελλάδας (συμπεριλαμβανομένης και της Πορτογαλίας και επιλεγμένων διεθνών αγορών) σημείωσε αύξηση κατά 75,8% και διαμορφώθηκε στα €12,4εκ. από €7,0εκ. το Α’ εξάμηνο 2023, αντανακλώντας την ισχυρή λειτουργική μόχλευση από την αύξηση των πωλήσεων, και ταυτόχρονα αντισταθμίζοντας την επένδυση που πραγματοποίησε ο Όμιλος το Μάιο 2023 για το λανσάρισμα του clean beauty brand Clinéa που συμπεριλαμβάνεται στην κατηγορία Ομορφιάς / Περιποίησης Δέρματος / Αντιηλιακής Προστασίας. Το περιθώριο ΕΒΙΤ της Ελλάδας (συμπεριλαμβανομένης και της Πορτογαλίας και επιλεγμένων διεθνών αγορών) διαμορφώθηκε στο 13,9% από 9,4% την αντίστοιχη περίοδο πέρσι, αυξημένο κατά 454 μονάδες βάσης.

Οι χώρες του διεθνούς δικτύου παρουσίασαν αύξηση ΕΒΙT κατά 33,9% στα €19,5εκ. το Α΄ εξάμηνο 2024 από €14,5εκ. το Α΄ εξάμηνο 2023 σε όλες τις κύριες κατηγορίες μας. Το περιθώριο ΕΒΙΤ του διεθνούς δικτύου διαμορφώθηκε σε 9,1% από 9,2% την αντίστοιχη περίοδο πέρσι καταγράφοντας ελαφριά μείωση κατά 13 μονάδες βάσης.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Sarantis
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Την εξαγορά της πολωνικής Stella Pack ανακοίνωσε ο όμιλος Σαράντη

Η Stella Pack που αποτελεί ηγέτιδα δύναμη της πολωνικής αγοράς ειδών οικιακής χρήσης καταγράφει ετήσιες πωλήσεις που ανέρχονται σε περίπου 65 εκατ. ευρώ ενώ πρόκειται να ενισχύσει την θέση του ομίλου στον κλάδο των καταναλωτικών προϊόντων.
Sarantis
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στον διπλασιασμό της κερδοφορίας μέχρι το 2028 στοχέυει η Σαράντης

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε η διοίκηση του ομίλου στο πρώτο Investor Day που διοργάνωσε, θα υλοποιηθεί και ένα επενδυτικό πλάνο ύψους 81 εκατ. ευρώ στην πενταετία. Που εστιάζεται η στρατηγική του ομίλου.