Φοροδιαφυγή σε υψηλό ποσοστό εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων εντόπισε η ΑΑΔΕ, για τα οποία ελέγχθηκε αν καταβλήθηκε ο ΦΠΑ. Σύμφωνα με ανακοίνωση του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων από τις απαντήσεις των ξένων αρχών που έλαβε το τελωνείο το διάστημα 1/4/2021‐31/12/2021, προκύπτει ότι σε ποσοστό 34,2% δεν καταβλήθηκε ο οφειλόμενος ΦΠΑ.
Το μέσο πρόστιμο που καταλογίστηκε ανά όχημα ήταν 6.011 ευρώ, ενώ υπενθυμίζεται ότι οι τελωνειακές παραβάσεις και τα οφειλόμενα πρόστιμα «ακολουθούν» το όχημα. Αν δηλαδή ένας πελάτης αγοράσει ένα αυτοκίνητο, για το οποίο ο εισαγωγέας έμπορος μεταχειρισμένων έχει διαπράξει φοροδιαφυγή ή λαθρεμπορία στο τελωνείο και αυτό ανακαλυφθεί μεταγενέστερα, το όχημα δεσμεύεται από το κράτος, έως ότου εξοφληθούν όλα τα πρόστιμα και τελεσιδικήσουν τα ένδικα μέσα. Αν τυχόν ο εκτελωνισμός πραγματοποιήθηκε(εικονικά)στο όνομα του αγοραστή, τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα, καθώς το τελωνείο στρέφεται μόνον κατά αυτού.
Η έλλειψη των ημιαγωγών εξακολουθεί να επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τις πωλήσεις αυτοκινήτων. Η αργή παράδοση έχει ως συνέπεια κάποιους να τους στρέψει προς την αγορά του μεταχειρισμένου. Για παράδειγμα αντί για 3,6 εκατομμύρια νέα αυτοκίνητα το 2019, μόνο 2,6 εκατομμύρια αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν στη Γερμανία το 2021.
Αυτό δεν προβλέπεται να αλλάξει σύντομα. Η αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων είναι πιθανό να παραμείνει το ίδιο και το 2022, ίσως και τις αρχές του 2023. Θα εξομαλυνθεί μόνο όταν μπει σε κανονικό ρυθμό η παραγωγή καινούριων αυτοκινήτων και τα εργοστάσια θα μπορέσουν να ικανοποιήσουν την αυξημένη ζήτηση.