ΓΔ: 2123.85 0.54% Τζίρος: 99.82 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 15:43:37
Φωτο: ΑΠΕ

Γ. Καραγιάννης: Το 2022 η Ελλάδα θα γίνει ένα απέραντο εργοτάξιο

Σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών από το μεγάλο πλάνο έργων που έχει δρομολογηθεί, ύψους 13 δισ. ευρώ, θα δημιουργηθούν περίπου 200.000 νέες θέσεις εργασίας.

«Η Ελλάδα το 2022 θα γίνει ένα απέραντο εργοτάξιο», ανέφερε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για θέματα Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα RealNews. Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη από το μεγάλο πλάνο έργων που έχει δρομολογηθεί, ύψους 13 δισ. ευρώ, θα δημιουργηθούν περίπου 200.000 νέες θέσεις εργασίας, άμεσες και έμμεσες, ενώ τα οφέλη θα είναι απτά οικονομικά, κοινωνικά και περιβαλλοντικά.

«Δώσαμε μία μάχη με τον χρόνο για να υπερβούμε χρόνιες παθογένειες και το 2021 ξεκίνησαν πολλά έργα που ήταν κολλημένα είτε σε διαγωνιστικές διαδικασίες, είτε παρέμεναν για χρόνια στα συρτάρια με χαρακτηριστικό παράδειγμα τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος στην Πελοπόννησο και τον ΒΟΑΚ στην Κρήτη» τόνισε ο κ. Καραγιάννης, αναφέροντας ότι τα έργα που θα δημοπρατηθούν άμεσα θα αφορούν: την Παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών, τη σύνδεση της Λεωφόρου Κύμης με τον ΠΑΘΕ, το Μπράλος – Άμφισσα και το Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος του ΒΟΑΚ, συνολικού προϋπολογισμού 1 δισ. ευρώ.

Σημείωσε ότι, έως το τέλος του έτους θα κατατεθούν δεσμευτικές προσφορές για τρία μεγάλα έργα ΣΔΙΤ ύψους 1 δισ. ευρώ (Χερσόνησος – Νεάπολη του ΒΟΑΚ, το Flyover στη Θεσσαλονίκη και το Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη). Ειδικά για την Αττική, όπου συγκεντρώνεται ο μισός πληθυσμός της χώρας, ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι «είναι η ώρα για νέα έργα», σημειώνοντας ότι «το τελευταίο μεγάλο συγκοινωνιακό έργο που υλοποιήθηκε, ήταν η Αττική Οδός πριν από 20 περίπου χρόνια». Σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών, οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού είναι συγκεκριμένα έργα που δουλεύονται μεθοδικά εδώ και αρκετό καιρό, ενώ τις επόμενες ημέρες δημοπρατείται η σύνδεση της Λεωφόρου Κύμης με τον ΠΑΘΕ, έργο 350 εκατ. ευρώ.

«Συνεχίζουμε το επόμενο διάστημα με τις επεκτάσεις προς Λαύριο, Ραφήνα και φυσικά το μεγάλο έργο της Περιφερειακής Υμηττού, με τη μεγάλη σήραγγα στην Ηλιούπολη που θα καταλήγει στη λεωφόρο Βουλιαγμένης» υπογράμμισε και συμπλήρωσε ότι σημαντικά για το Λεκανοπέδιο θα είναι και τα σιδηροδρομικά έργα που ξεκίνησαν πρόσφατα και αφορούν τις σιδηροδρομικές συνδέσεις των λιμένων Λαυρίου και Ραφήνας που περιέχονται στο μεγάλο πρόγραμμα νέων έργων της ΕΡΓΟΣΕ, ύψους 4 δισ. ευρώ.

Στη συνέχεια, εστίασε στα έργα που αφορούν στη Δυτική Αττική, τονίζοντας ότι: «Στις αρχές του επόμενου έτους δημοπρατείται ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής με προϋπολογισμό 100 εκατομμύρια ευρώ και χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, ένα έργο ιδιαίτερα σημαντικό, αφού θα εξασφαλίσει τη σιδηροδρομική σύνδεση με την Αθήνα, το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, τον Πειραιά και το υπόλοιπο δίκτυο για τις περιοχές των Άνω Λιοσίων, των Μεγάρων, του Ασπροπύργου, της Ελευσίνας και πολλές μικρότερες που διαπερνά».

Σύμφωνα με τον Υφυπουργό Υποδομών: «Ο Πειραιάς είχε μείνει πίσω για δεκαετίες σε επίπεδο υποδομών, με αποτέλεσμα να έχουμε φτάσει στο 2021 και το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας να μη συνδέεται με το μετρό. Το καλοκαίρι του 2022 αυτό αλλάζει και με την παράδοση των σταθμών σε Μανιάτικα, Πειραιά και Δημοτικό Θέατρο θα εξυπηρετούνται 132.000 επιβάτες ημερησίως και θα μειωθούν κατά 23.000 τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στου δρόμους».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ελληνική οικονομία ευρώ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ταμείο Ανάκαμψης: Αίτημα 1,17 δισ. ευρώ από την Ελλάδα στην Κομισιόν

Διπλό αίτημα 1,17 δισ. ευρώ για επιχορηγήσεις και δάνεια του Ταμείου Ανάκαμψης υπέβαλε η Ελλάδα, ανεβάζοντας τις συνολικές εκταμιεύσεις στα 24,57 δισ. ευρώ, ή στο 68,3% των διαθέσιμων πόρων του «Ελλάδα 2.0».
Χρήστος Δήμας
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Χρ. Δήμας: 2,5 εκατ. ευρώ ημερησίως το κόστος από ανοιχτά διόδια

Ο υπουργός Υποδομών Χρίστος Δήμας δήλωσε πως το άνοιγμα των διοδίων από αγρότες κοστίζει περίπου 2,5 εκατ. ευρώ ημερησίως, επιβαρύνοντας τους φορολογούμενους. Αναφέρθηκε και στις επεκτάσεις μετρό και τα μεγάλα νέα έργα υποδομής.
Αλέξης Χαρίτσης στη Βουλή
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Χαρίτσης: Πρώτος πολεμικός προϋπολογισμός και τελευταίος με Ταμείο Ανάκαμψης

Ο πρόεδρος της Νέας Αριστεράς Αλέξης Χαρίτσης άσκησε σφοδρή κριτική στον προϋπολογισμό στη Βουλή, κάνοντας λόγο για «πολεμικό» χαρακτήρα και χαμένη ευκαιρία του Ταμείου Ανάκαμψης.
Παναγιώτης Σταμπουλίδης
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πάνω από 150 εκατ. ευρώ η «κρυφή» υπεραξία των διαγωνισμών του Υπερταμείου

Όπως σημείωσε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του Υπερταμείου, Π. Σταμπουλίδης πάνω από 150 εκατ. ευρώ εξοικονόμησε η Μονάδα Στρατηγικών Συμβάσεων από εκπτώσεις έργων του ΤΑΑ, επανακατευθύνοντας τους πόρους σε νέα έργα.