ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: Shutterstock

Αύξηση 4,6% των ελληνικών εξαγωγών προς τη Γερμανία για το 2020

Κορυφαία κατηγορία ήταν τα γαλακτοκομικά προϊόντα, με κυρίαρχη τη φέτα, καθώς οι εξαγωγές τους ενισχύθηκαν κατά 18,8% πέρυσι σε σύγκριση με το 2019.

Αύξηση κατά 4,6% παρουσιάζουν οι ελληνικές εξαγωγές προς τη Γερμανία, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της Κεντρικής Ομοσπονδιακής Στατιστικής Αρχής (DESTATIS) για το έτος 2020 σε σχέση με το 2019, φθάνοντας στα 2,4 δισ. ευρώ. Αυτό αναφέρει ενημερωτικό έγγραφο του γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της πρεσβείας μας στο Βερολίνο που δημοσιεύτηκε στην ηλεκτρονική σελίδα για τις εξαγωγές του υπουργείου Εξωτερικών, ενώ σημειώνεται ότι από τα ελληνικά εξαγώγιμα προϊόντα κυριαρχούν τα τρόφιμα, τα οποία ωστόσο είδαν το μερίδιό τους να μειώνεται, φθάνοντας από 36,8% το 2018 σε 34,5% το 2019 και σε 33,1% το 2020, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού.

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, κορυφαία κατηγορία τροφίμων ήταν τα γαλακτοκομικά προϊόντα, κυρίως η φέτα, καθώς οι ελληνικές εξαγωγές εκτοξεύθηκαν σημειώνοντας για το 2020 αύξηση 18,8% έναντι του 2019. Υπενθυμίζεται στο έγγραφο ότι η Γερμανία,παραδοσιακά, αποτελεί τη πρώτη αγορά προορισμού των ελληνικών εξαγωγών της εν λόγω κατηγορίας, με μερίδιο το οποίο ανήλθε για το 2020,περίπου, στο 23,4%. Η αξία των εξαγωγών φέτας, ειδικότερα, ανήλθε σε 137,11 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο 6,6% έναντι του 2019.

Παρομοίως εντυπωσιακή ήταν και η αύξηση των ελληνικών εξαγωγών φρούτων σε ποσοστό 26,7%, φθάνοντας τα 187,1 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι η αγορά της Γερμανίας απορρόφησε το μεγαλύτερο μέρος των ελληνικών εξαγωγών φρούτων το 2020 με μερίδιο 16,5%.

Τα ελληνικά σταφύλια βρέθηκαν στη πρώτη θέση της εν λόγω κατηγορίας συνολικής αξίας 43,7 εκατ. ευρώ και άνοδο 37,4%, ακολουθούμενα από τα κεράσια συνολικής αξίας 31,64 εκατ. ευρώ και άνοδο 119,8%, τα ροδάκινα συνολικής αξίας 24,33 εκατ. ευρώ και άνοδο 9,6% και τις φράουλες συνολικής αξίας 20 εκατ. ευρώ και άνοδο 77,7%.

Σε υψηλή θέση, την 6η, βρίσκουμε και τα παρασκευάσματα λαχανικών, καρπών και φρούτων, οι εξαγωγές των οποίων ανήλθαν σε 178,6 εκατ. ευρώ και άνοδο 11,3% έναντι του 2019. Η Γερμανία αποτέλεσε τον δεύτερο σημαντικότερο προορισμό, μετά τις ΗΠΑ, με ποσοστό 15,9%. Πολύ μικρή μείωση, της τάξεως του 1%, κατέγραψαν οι ελληνικές εξαγωγές ποτών φθάνοντας στα 70,8 εκατ. ευρώ. Ενίσχυση παρουσιάζουν και οι εξαγωγές ούζου σε ποσοστό 15,7%, φθάνοντας στα 24,19 εκατ. ευρώ.

Τα παρασκευάσματα με βάση τα δημητριακά ενίσχυσαν επίσης τις εξαγωγές τους κατά 14,9%, φθάνοντας στα 57,3 εκατ. ευρώ, ενώ τα νωπά λαχανικά επίσης κατέγραψαν βελτιωμένες επιδόσεις, φθάνοντας στα 44 εκατ. ευρώ. Τέλος, οι ελληνικές εξαγωγές ελαιολάδου αυξήθηκαν κατά 23,4% φθάνοντας στα 70,6 εκατ. ευρώ, με την Γερμανία να αποτελεί την δεύτερη μεγαλύτερη αγορά για το ελληνικό ελαιόλαδο, μετά την Ιταλία, με μερίδιο 12%.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

giaourti-yogurt-galaktokomika-trofima
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γερμανία: Περιορίζονται οι πωλήσεις του ελληνικού γιαουρτιού

Το ελληνικό στραγγιστό γιαούρτι έχει καταστεί αντικείμενο απομίμησης, καθώς σχεδόν όλες οι γερμανικές βιομηχανίες γάλακτος παράγουν γιαούρτια «ελληνικού τύπου», τα οποία φέρουν στις συσκευασίες τους εικόνες από Ελλάδα.
Ouzo
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε ανοδική πορεία παρά τον ανταγωνισμό οι εξαγωγές ελληνικού ούζου

Αυξημένες κατά 7,3% σε αξία και 3,6% σε ποσότητα ήταν οι εξαγωγές ούζου στο πρώτο εξάμηνο του 2024, και την τελευταία πενταετία έχει εμφανίσει αύξηση 45% σε αξία και 8% σε ποσότητα παρά τον διεθνή ανταγωνισμό.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εξαιρετικές προοπτικές για τα ελληνικά προϊόντα στη γερμανική αγορά

Το ελληνικό brand κερδίζει πόντους στη γερμανική αγορά καθώς το καταναλωτικό κοινό της χώρας δίνει μεγάλη σημασία στη σχέση ποιότητας -τιμής αλλά και στα θέματα προστασίας περιβάλλοντος και χρήσης νέων τεχνολογιών.
Trofima, Super Market, laxanika, lahanika
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι νέες αγορές εκτός ΕΕ που ανοίγονται για τα ελληνικά τρόφιμα

Ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Λ. Αυγενάκης σημείωσε πως υλοποιείται ένα δυναμικό πλάνο ενίσχυσης των σχέσεων της Ελλάδας με άλλες χώρες για την προώθηση των συμφερόντων των αγροτών.