ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA

Μετρό: Από το σίριαλ του διαγωνισμού στην αβεβαιότητα των έργων

Η κοινοπραξία της ΑΒΑΞ κερδίζει τη μεγάλη ανάθεση, αλλά θεωρείται απίθανο να ολοκληρώσει τη γραμμή 4 των 12,8 χιλιομέτρων και 15 σταθμών εντός οκταετίας. Φήμες για διεύρυνση της κοινοπραξίας.

Σχεδόν εννέα χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης με την κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom Transport για την επέκταση του μετρό στο τμήμα Χαϊδάρι – Πειραιάς και οι εργασίες δεν έχουν ολοκληρωθεί, με ορίζοντα παράδοσης το 2022. Δηλαδή η ίδια κοινοπραξία που μειοδότησε χθες στο διαγωνισμό της Αττικό Μετρό για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 θα χρειαστεί σχεδόν δέκα χρόνια για να παραδώσει τους 6 σταθμούς της επέκτασης προς Πειραιά.  

Είναι δυνατόν να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα για ολοκλήρωση του πρώτου τμήματος της γραμμής 4 των 12,8 χιλιομέτρων και των 15 σταθμών εντός οκταετίας, όπως προβλέπει η σύμβαση; Ούτε στην κυβέρνηση το πιστεύουν, αφού θεωρούν πως το έργο είναι υποτιμολογημένο –το έδειξαν και οι χαμηλές εκπτώσεις, συνηθισμένες σε έργα μετρό με υψηλούς κινδύνους– και δεν έχουν καν ξεκινήσει οι πρόδρομες εργασίες. Ο διαγωνισμός για τις πρόδρομες εργασίες στη γραμμή 4 είχε κολλήσει, όπως και ο διαγωνισμός για το κυρίως έργο, επί σχεδόν τρία χρόνια. Τώρα ακούγεται πως θα υπογραφεί η σύμβαση με την ΕΡΕΤΒΟ που μειοδότησε, χωρίς να είναι σαφές πότε θα στηθούν τα εργοτάξια.

Η άσχημη παράδοση της Αττικό Μετρό και των υπολοίπων κρατικών υπηρεσιών που εμπλέκονται, με αποκορύφωμα το μετρό Θεσσαλονίκης, δεν αφήνει και πολλά περιθώρια αισιοδοξίας για το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης της γραμμής 4, ώστε να ανασάνουν περιοχές της Αττικής που βρίσκονται με περιορισμένη κάλυψη μέσων μαζικής μεταφοράς. Στελέχη της κατασκευαστικής αγοράς δηλώνουν περισσότερο αισιόδοξα, υπό την προϋπόθεση πως θα επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες η κοινοπραξία υπό την ΑΒΑΞ θα διευρυνθεί. Πώς ακριβώς θα διευρυνθεί το σχήμα που θα κατασκευάσει το έργο κανένας δεν το γνωρίζει, αν και κυκλοφορούν τέτοιες φήμες εδώ και μήνες. Οι υπεργολαβίες σε τόσο μεγάλα έργα είναι σε κάθε περίπτωση συνηθισμένο φαινόμενο.

Η ανάληψη του μεγαλύτερου από τα δημόσια έργα που προκηρύχθηκαν την τελευταία δεκαετία από την κοινοπραξία της ΑΒΑΞ, αν δεν υπάρξουν προσφυγές και «παρατράγουδα» τις επόμενες ημέρες, θα προσφέρει μεγάλη ανάσα στην εισηγμένη τεχνική εταιρεία. Η προκαταβολή που θα λάβει η κοινοπραξία με την υπογραφή της σύμβασης θα ξεπερνά τα 150 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για ανάσα που θα της επιτρέψει να βάλει μπροστά τα εργοτάξια, όταν βέβαια λάβει τις σχετικές άδειες και εγκρίσεις. Δεν είναι τυχαίο πως στην ανακοίνωση της Αττικό Μετρό, εκτάσεως σχεδόν 900 λέξεων, παραλείπεται κάθε αναφορά στο χρονοδιάγραμμα έναρξης των εργασιών.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι συμμαχίες κατασκευαστικών με funds για τη μεγάλη «μάχη» της Αττική Οδού

Έντονο ενδιαφέρον για τη σύμβαση παραχώρησης που αναμένεται να φέρει στο κράτος έσοδα 2,5 με 3 δισ. ευρώ. Πώς διαμορφώνονται τα σχήματα ελληνικών και ξένων εταιρειών που θα μπουν στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ.