Νικήτρια βγαίνει η κοινοπραξία ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom Transport στο διαγωνισμό για την κατασκευή της γραμμής 4 του μετρό Αθήνας, για ένα από τα μεγαλύτερα δημόσια έργα των τελευταίων ετών. Η κοινοπραξία της ΑΒΑΞ, με οικονομική προσφορά με έκπτωση 12,19%, έναντι προσφοράς που κατέθεσε η κοινοπραξίας ΑΚΤΩΡ-Ansaldo- Hitachi με έκπτωση 10,5%.
Σημειώνεται ότι το έργο αυτό, προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ, χαρακτηρίζεται ως κρίσιμης σημασίας για τις κατασκευαστικές εταιρείες καθώς προβλέπεται μεγάλη προκαταβολή. Σημειώνεται ότι η μετοχή της Άβαξ κάνει ράλι κερδίζοντας περισσότερο από 8%, ενώ χάνει περισσότερο από 7% η μετοχή της ΕΛΛΑΚΤΩΡ.
O κ. Κωνσταντίνος Μιτζάλης, Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΒΑΞ ανέφερε: «Πρόκειται αναμφισβήτητα για ένα έργο πνοής, όχι μόνο από πλευράς αναβάθμισης της ποιότητας ζωής και των μετακινήσεων των κατοίκων της πρωτεύουσας, αλλά και γενικότερα για τον καίριο ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν τα έργα υποδομής στην πορεία της χώρας προς την ανάπτυξη. Από πλευράς ΑΒΑΞ είμαστε περήφανοι, καθώς αποδεικνύεται για άλλη μια φορά και η μεγάλη μας δυναμική με την αξιολόγηση της τεχνικής μας προσφοράς, αλλά και η ανταγωνιστικότητα μας όσον αφορά το οικονομικό σκέλος. Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά όλους όσους έχουν συμμετάσχει μέχρι στιγμής στο εγχείρημα, για την αφοσίωση και τις προσπάθειες τους».
Όπως έγραφε το BD η κυβέρνηση οδηγήθηκε πρόσφατα στην απόφαση να συνεχιστεί, με κάθε τρόπο ο... στοιχειωμένος διαγωνισμός για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 (Άλσος Βεΐκου – Γουδή) του μετρό Αθήνας. Το συγκεκριμένο έργο περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα, συνολικού ύψους 13 δισ. ευρώ, που προωθεί το υπουργείο Υποδομών.
Στο υπουργείο υποστηρίζουν πως η Νέα Δημοκρατία είχε εκφράσει αντιρρήσεις ως αντιπολίτευση για τον τρόπο που σχεδιάστηκε ο διαγωνισμός της γραμμής 4 καθώς πρόκειται «για κολοβό έργο», αφού σταματάει στο Γουδή και δεν φτάνει μέχρι τον Περισσό, όπως προβλέπεται να γίνει σε δεύτερο στάδιο.
Στο υπουργείο Υποδομών τόνιζαν πως κατά την τηλεδιάσκεψη που είχε ο πρωθυπουργός Κυρ. Μητσοτάκης με τις διοικήσεις των μεγαλύτερων κατασκευαστικών ομίλων της χώρας είχε επισημάνει πως πρέπει να σταματήσει η βροχή προσφυγών, χωρίς σοβαρό λόγο και αιτία. Ελπίζουν, όπως λένε, πως δεν θα υπάρξει αντίστοιχη βροχή νέων προσφυγών στο διαγωνισμό για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 ώστε να ολοκληρωθεί.
Εξαιτίας προσφυγών και απόφασης που είχε βγει από το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) υπήρξαν πολύμηνες καθυστερήσεις. Για σχεδόν ενάμιση χρόνο καθυστερεί και ο διαγωνισμός για τις πρόδρομες εργασίες στη γραμμή 4 όπου πρόσφατα υπήρξε, επίσης, απόφαση του ΣτΕ.
Η Γραμμή 4 ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ-ΓΟΥΔΗ θα έχει μήκος 12,9 χλμ με 15 σταθμούς και θα καλύψει τις περιοχές από το Άλσος Βεϊκου , την Κυψέλη, του Γκύζη, τα Εξάρχεια - Κολωνάκι, του Ζωγράφου και θα τερματίζει στο Γουδή.