ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φωτο: Pixabay

Κάνει ένα βήμα πίσω η κυβέρνηση για να γίνει το έργο Άκτιο - Αμβρακία

Δεν ακυρώνεται τελικά ο διαγωνισμός, αλλά θα συνεχιστεί για να μην χαθούν τα κοινοτικά κονδύλια. Για το Πάτρα - Πύργος ελήφθη η πρώτη έγκριση της Κομισιόν, αναμένονται άλλες δύο.

Μεγάλο άγχος για την εκκίνηση νέων έργων έχουν πλέον στην κυβέρνηση, όπως διαπίστωσαν όσοι παρακολούθησαν τη χθεσινή συζήτηση στην Βουλή για τις περιπέτειες του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος που παραμένει στα σχέδια. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής ανακοίνωσε πως τελικά θα συνεχιστεί ο διαγωνισμός για την εργολαβία ολοκλήρωσης ενός άλλου έργου που καθυστερεί πολλά χρόνια, του άξονα Άκτιο – Αμβρακία, προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ. 

Ο κ. Καραμανλής, που είχε δώσει στα τέλη του 2019 το «πράσινο φως» για την ακύρωση του διαγωνισμού, υποστήριξε πως διαπίστωσε στη συνέχεια πως το έργο δεν μπορούσε να γίνει «γέφυρα» για το επόμενο ΕΣΠΑ και συνεπώς θα χάνονταν τα κοινοτικά κονδύλια. Έτσι, ανακοίνωσε πως θα προχωρήσει χωρίς όμως να έχει εξασφαλιστεί πως θα ολοκληρωθεί μέχρι το 2025, ώστε να μην κληθούμε να επιστρέψουμε τα κοινοτικά λεφτά

Το Άκτιο – Αμβρακία δεν είναι το μοναδικό έργο που έχει προβλήματα και η Ελλάδα κινδυνεύει να επιστρέψει κοινοτικά κονδύλια εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ. Το ίδιο συμβαίνει με σιδηροδρομικά έργα, με το εμπορευματικό στο Θριάσιο, με έργα βιολογικών καθαρισμών, κ.α. Ο διαγωνισμός για το Άκτιο – Αμβρακία είχε εμπλακεί στη διαμάχη που συνδέεται με την απόφαση συμβιβασμού των τεχνικών εταιρειών με την Επιτροπή Ανταγωνισμού το 2017. Είχαν υπάρξει προσφυγές από την GD Infrastrutture που συνεργάζεται με τον κ. Πρ. Εμφιετζόγλου κατά της αρχικής απόφασης για υπογραφή σύμβασης με κοινοπραξία των ΑΚΤΩΡ – ΤΕΡΝΑ. 

Στη συνέχεια το υπουργείο Υποδομών αποφάσισε να ακυρώσει το διαγωνισμό και ζήτησε να μην ανανεωθούν οι προσφορές και οι εγγυητικές των συμμετασχόντων. Η GD Infrastrutture προσέφυγε εκ νέου κατά της συγκεκριμένης απόφασης. Τελικά, χθες μάθαμε πως πρόκειται να προσκληθούν το αμέσως επόμενο διάστημα και να επικαιροποιήσουν τις προσφορές τους οι τεχνικές εταιρείες που έχουν μείνει στο διαγωνισμό ώστε να συνεχιστεί η διαδικασία. Πρόκειται για την GD Infrastrutture, την Μυτιληναίος και την ΑΒΑΞ. Το ερώτημα είναι βέβαια πώς θα κληθεί να καταθέσει προσφορά η ιταλική εταιρεία για το Άκτιο – Αμβρακία όταν το υπουργείο ετοιμάζεται να την κηρύξει έκπτωτη σε διαγωνισμούς για το Πάτρα – Πύργος.

Χθες ο κ. Καραμανλής υποστήριξε πως η προηγούμενη κυβέρνηση προώθησε μία «εργολαβία – σκούπα» ύψους 150 εκ. ευρώ, όταν το συνολικό έργο και με την έκπτωση είχε προϋπολογιστεί σε 177 εκατ. ευρώ. Όμως αυτό το έργο δεν ολοκληρώθηκε ποτέ. Όπως μάλιστα επανέλαβε, πρόκειται για ένα πανάκριβο έργο, το κόστος του οποίου ανά χιλιόμετρο έχει φτάσει σε 6,1 εκατ.ευρώ.

Διαπραγμάτευση με Κομισιόν για τον άξονα Πάτρα - Πύργος

Για τον πολύπαθο οδικό άξονα Πάτρα - Πύργος, ο Κ. Καραμανλής ενημέρωσε τη Βουλή ότι, μετά την ολοκλήρωση της συμφωνία για την ένταξη του έργου στην Ολυμπία Οδό, προχωρούν οι συζητήσεις με τις τρεις αρμόδιες διευθύνσεις της Κομισιόν. Έχει ληφθεί η πρώτη έγκριση από την DG Regio, ενώ αναμένεται και από την DG Grow. Θα ακολουθήσει η συζήτηση με την DG Comp, καθώς η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού θα κληθεί να κρίνει αν υπάρχει θέμα κρατικής ενίσχυσης. Για να μην χαθούν χρήματα λόγω καθυστερήσεων, εξάλλου, το υπουργείο έχει εξασφαλίσει την ένταξη του έργου στο επόμενο ΕΣΠΑ (περίοδος 2021 - 2017).

Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, το έργο θα έχει ολοκληρωθεί σε 36 μήνες, με κόστος 310 εκατ. ευρώ, ενώ θα δοθεί πριμ στην παραχωρησιούχο αν επισπεύσει την κατασκευή. Αν εφαρμοζόταν το προηγούμενο σχέδιο της κατάτμησης του έργου, το κόστος θα έφτανε τα 510 εκατ. ευρώ. Οι τιμές των διοδίων θα είναι ανάλογες με αυτές του υπόλοιπου οδικού δικτύου, δηλαδή 0,06 ευρώ/χιλιόμετρο.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έρχεται νέα επέκταση της Ολυμπίας Οδού μετά τον άξονα Πάτρας – Πύργου

Με την αναμορφωμένη σύμβαση παραχώρησης η κοινοπραξία Ολυμπία Οδός διατηρεί το δικαίωμα να κατασκευάσει την επέκταση μέχρι τον Αλφειό. Άρχισαν τα έργα για να παραδοθεί το 2025 ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Πύργος.
Attiki Odos
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επεκτάσεις Αττικής Οδού: Στο τραπέζι και η σήραγγα Αργυρούπολης

Η Lamda Development συμφώνησε με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να χρηματοδοτήσει τις μελέτες για την οδική σύνδεση του Ελληνικού με την Αττική Οδό και το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μάχες κατασκευαστικών τον Φεβρουάριο για τέσσερα μεγάλα οδικά έργα

Προσφορές για το οδικό έργο Μπράλος - Άμφισσα στις 15 Φεβρουαρίου, ενώ ακολουθούν, στις 22 Φεβρουαρίου, τρεις μεγάλοι διαγωνισμοί μέσα σε μία ημέρα. Διαγωνισμοί για έργα 8 δισ. ευρώ τα τελευταία 2,5 χρόνια.