ΓΔ: 1408.05 0.13% Τζίρος: 65.91 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 DATA
Φωτο: Shutterstock

Έργα 450 εκατ. ευρώ για καλύτερη οδική πρόσβαση στη Θεσσαλονίκη

Η Άκτωρ αναλαμβάνει την κατασκευή της οδικής σύνδεσης του 6ου Προβλήτα του ΟΛΘ, ενώ προχωρούν οι διαδικασίες για την αναβάθμιση της Περιφερειακής Λεωφόρου, με προϋπολογισμό 350 εκατ. ευρώ.

Σημαντικές αναβαθμίσεις των οδικών προσβάσεων από και προς την πόλη της Θεσσαλονίκης δρομολογούνται εσχάτως. Πρόκειται για νέα έργα συνολικής αξίας άνω των 450 εκατ. ευρώ, τα οποία αναμένεται να συμβάλουν καθοριστικά στην κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση και συνεπώς θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής των πολιτών (σε συνδυασμό και με τα έργα ΜΕΤΡΟ που εν τέλει φαίνεται να προχωρούν). Παράλληλα βέβαια, ο σχετικός σχεδιασμός δημιουργεί και ένα σημαντικό νέο πεδίο για τις «πεινασμένες» για νέα έργα κατασκευαστικές εταιρείες.

Πριν από λίγες ημέρες η Άκτωρ αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος για το έργο της οδικής σύνδεσης του 6ου Προβλήτα του ΟΛΘ (ένα ακόμα σημαντικό έργο υποδομής ύψους άνω των 150 εκατ. ευρώ, το οποίο βρίσκεται σε διαδικασία δημοπράτησης), με την Εγνατία Οδό και τον ΠΑΘΕ.

Αναθέτουσα αρχή είναι η Εγνατία Οδός. Πρόκειται για έργο αρχικού προϋπολογισμού 74 εκατ. ευρώ, για το οποίο η Άκτωρ είχε μειοδοτήσει πριν από λίγες εβδομάδες προσφέροντας έκπτωση 56,6%. Εφόσον δεν υπάρξουν απρόοπτα και προσφυγές, η σύμβαση αναμένεται να υπογραφεί μέχρι το τέλος του καλοκαιριού, με την διάρκεια των εργασιών να προσδιορίζεται σε 30 μήνες, κάτι που σημαίνει ότι θα μπορεί να έχει ολοκληρωθεί εντός του πρώτου εξαμήνου του 2023.

Ωστόσο, το σημαντικότερο νέο οδικό έργο που ετοιμάζεται στην Θεσσαλονίκη αφορά στην αναβάθμιση της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Λεωφόρου, ο προϋπολογισμός του οποίου αναμένεται να προσεγγίσει τα 350 εκατ. ευρώ. Σε πρόσφατες δηλώσεις του για το συγκεκριμένο έργο, ο υπουργός Υποδομών, κ. Κ. Καραμανλής επισήμανε ότι το προσεχές φθινόπωρο αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί οι απαιτούμενες μελέτες, οι οποίες «τρέχουν» από την Εγνατία Οδό και το υπουργείο.

Το έργο προωθείται να κατασκευαστεί ως ΣΔΙΤ, επιταχύνοντας έτσι τις σχετικές διαδικασίες, σε σχέση με το αν γινόταν ως δημόσιο έργο. Τις επόμενες εβδομάδες αναμένεται να λάβει και το «πράσινο φως» από την Διυπουργική Επιτροπή, ώστε στη συνέχεια να ξεκινήσει ο σχετικός διαγωνισμός. Σύμφωνα με τον κ. Καραμανλή, ανάλογα και με τυχόν προσφυγές, εκτιμάται ότι έως το τέλος του 2021, ή στις αρχές του 2022 να έχει ξεκινήσει η κατασκευή, επιβεβαιώνοντας πάντως για ακόμα μια φορά, το πόσος χρόνος απαιτείται για την ωρίμανση ενός έργου υποδομών στην Ελλάδα του 2020.

Πάντως, δεν αποκλείεται εξελίξεις να υπάρξουν ακόμα κι εντός του Ιουνίου, καθώς επιχειρείται μια γενικότερη επιτάχυνση όλων των σχετικών βημάτων. Στο πλαίσιο αυτό, είναι πιθανό ο φάκελος του έργου να εισαχθεί προς έγκριση στην Διυπουργική ακόμα κι εντός του τρέχοντος μήνα (στο στάδιο αυτό δεν είναι απαραίτητη η ύπαρξη μελέτης), ώστε στη συνέχεια να προχωρήσουν και τα επόμενα στάδια μέχρι την προκήρυξη του διαγωνισμού.

Ενδεχομένως μάλιστα οι σχετικές ανακοινώσεις να γίνουν και από τον ίδιο τον πρωθυπουργό στην επικείμενη ΔΕΘ, τον Σεπτέμβριο, εφόσον το επιτρέψουν οι συνθήκες. Σημειωτέον ότι ο κατασκευαστικός χρόνος υπολογίζεται σε τρία χρόνια, κάτι που σημαίνει ότι έως το τέλος του 2024 ή τις αρχές του 2025 κρίνεται εφικτή η ολοκλήρωση του έργου.

Στόχος της εν λόγω οδού, μήκους 9,5 χιλιομέτρων, η οποία είναι υπερυψωμένη (εξ ου και ο όρος flyover) είναι να αποσυμφορήσει τον υφιστάμενο δρόμο και να προσφέρει καλύτερη πρόσβαση προς τον ΠΑΘΕ, την Εγνατία Οδό, το αεροδρόμιο “Μακεδονία” και την Χαλκιδική.

Θετικό είναι επίσης ότι δεν πρόκειται για δρόμο με διόδια. Αντιθέτως, όπως συμβαίνει κατά κόρον με την νέα γενιά έργων ΣΔΙΤ, ο κατασκευαστής που θα αναλάβει να κατασκευάσει, να λειτουργήσει, αλλά και να συντηρήσει την περιφερειακή οδό, θα αμείβεται από την αναθέτουσα αρχή μέσω πληρωμών διαθεσιμότητας, ενώ θα έχει επωμιστεί και το κόστος της κατασκευής του έργου. Η διάρκεια της σύμβασης αναμένεται να ανέλθει σε 25 χρόνια. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μετά από 23 χρόνια καθυστέρηση προχωρά ο νέος κάθετος άξονας Ελλάδας - Βουλγαρίας

Η καθυστέρηση οφείλεται σε σημαντικά γεωλογικά προβλήματα που οδήγησαν σε αλλαγή χάραξης. Στα 48 εκατ. ευρώ ο προυπολογισμός του έργου στις 22 Σεπτεμβρίου η κατάθεση των προσφορών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μετρό: Από το σίριαλ του διαγωνισμού στην αβεβαιότητα των έργων

Η κοινοπραξία της ΑΒΑΞ κερδίζει τη μεγάλη ανάθεση, αλλά θεωρείται απίθανο να ολοκληρώσει τη γραμμή 4 των 12,8 χιλιομέτρων και 15 σταθμών εντός οκταετίας. Φήμες για διεύρυνση της κοινοπραξίας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Καμπανάκι» από τους κατασκευαστές για τους πόρους του Ταμείο Ανάκαμψης

Επισημαίνουν τους κινδύνους απωλειών λόγω καθυστερήσεων και ζητούν την παράταση της διάρκειας του Ταμείου. Τα μέλη του ΣΤΕΑΤ θεωρούν μονόδρομο την εφαρμογή των Πρότυπων Προτάσεων. Τι ειπώθηκε στη γενική συνέλευση.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Άλμα στις κατασκευές με έργα άνω των 50 δισ. στην 3ετία 2024 - 2026

Μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης του κλάδου για τα επόμενα χρόνια με ώθηση και από το Ταμείο Ανάκαμψης. Τι δείχνει μελέτη του ΙΟΒΕ - ΤΜΕΔΕ. Ελλείψεις εργατικού δυναμικού και η χρηματοδότηση των εταιρειών οι βασικές προκλήσεις.