ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φωτο: Shutterstock

Βούλιαξαν το πρώτο τρίμηνο οι εξαγωγές ενδυμάτων

Η πτώση των εξαγωγών ενδυμάτων προσέγγισε το 11%, ενώ τον Μάρτιο ξεπέρασε το 35%. Ακόμη χειρότερες οι επιδόσεις του Απριλίου, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις του Συνδέσμου Πλεκτικής και Ενδύματος.

Στη δίνη της πανδημίας βρέθηκε το πρώτο τρίμηνο του έτους το εξωτερικό εμπόριο ένδυσης/κλωστοϋφαντουργίας, καταγράφοντας σημαντική πτώση τόσο στις εισαγωγές όσο και στις εξαγωγές, ενώ μειωμένες όπως ήταν αναμενόμενο είναι και οι πωλήσεις χονδρικής και λιανικής στην εγχώρια αγορά.

Ειδικότερα, η συνολική αξία των ελληνικών εξαγωγών ενδυμάτων μειώθηκε το πρώτο τρίμηνο κατά 10,9%, αγγίζοντας τα 227 εκατομμύρια ευρώ, έναντι 254 εκατ το αντίστοιχο διάστημα πέρσι, ενώ οι εξαγωγές ελληνικού βαμβακιού περιορίστηκαν κατά 21,8%, στα 148 εκατ. ευρώ. Μικρή αύξηση της τάξεως του 2,4% καταγράφηκε στις εξαγωγές της κλωστοϋφαντουργίας, συγκριτικά με πέρσι, αγγίζοντας σε αξία τα 107 εκατ ευρώ.

Συνολικά ωστόσο, οι εξαγωγές ένδυσης/κλωστοϋφαντουργίας περιορίστηκαν το πρώτο τρίμηνο κατά 12,2%, με την αξία τους να διαμορφώνεται σε 481 εκατ. ευρώ, έναντι 547 εκατ το πρώτο τρίμηνο του 2019. Όπως προκύπτει από τα στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής κι Έτοιμου Ενδύματος, ειδικά τον Μάρτιο καταγράφηκε πτώση των εξαγωγών όλης της αλυσίδας κατά 35,6%, ενώ μόνο τα ενδύματα παρουσίασαν μείωση κατά 38%.

Πτωτική ήταν η εξέλιξη και των εισαγωγών, οι οποίες συνολικά υποχώρησαν σε 679,5 εκατ ευρώ, έναντι 722,6 εκατ το περσινό τρίμηνο, με τις εισαγωγές ρούχων να περιορίζονται κατά 7,4%. Παρόμοια είναι η εικόνα και σε ότι αφορά την εγχώρια αγορά, με τις πωλήσεις χονδρικής να μειώνονται κατά 22,9% το πρώτο τρίμηνο φέτος, συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, και τις λιανικές πωλήσεις να συρρικνώνονται κατά 12,9%. Ο Μάρτιος μάλιστα αναδεικνύεται σε πρωταθλητή αρνητικών επιδόσεων, λόγω του κλεισίματος των καταστημάτων, με την πτώση των πωλήσεων να εκτινάσσεται σε 43%.

Σύμφωνα με τον ΣΕΠΕΕ, η κατάσταση παρέμεινε δύσκολη και τον Απρίλιο, με τις επιδόσεις να είναι ακόμη χειρότερες λόγω της καραντίνας, ενώ δείχνει να ομαλοποιείται στην διάρκεια του Μαΐου, διατηρώντας ωστόσο αρνητικό πρόσημο σε σχέση με πέρσι. Ειδικά για τις ελληνικές επιχειρήσεις ενδυμάτων που διαθέτουν παραγωγικές μονάδες σε Βαλκανικές χώρες, ημερομηνία-ορόσημο αποτελεί πλέον η 15η Ιουνίου οπότε και θα απελευθερωθούν οι μετακινήσεις, διευκολύνοντας την λειτουργία των εταιρειών, η πλειονότητα των οποίων είναι εξαγωγικές.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Προσφορές ακόμη και 80% στην αγορά αλλά οι καταναλωτές δεν συγκινούνται

Ο Οκτώβριος έκλεισε με κάμψη πωλήσεων έως 25% στα είδη ένδυσης κι υπόδησης, ενώ κι ο Νοέμβριος μέχρι στιγμής εξελίσσεται υποτονικά, προϊδεάζοντας για μειωμένο τζίρο σε σχέση με την περυσινή περίοδο της Black Friday.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε τροχιά πτώσης οι εξαγωγές ενδυμάτων, ισχυρές πωλήσεις στο εσωτερικό

Κατά 16,6% αυξήθηκαν οι πωλήσεις του κλάδου ένδυσης στην Ελλάδα, αλλά υποχώρησαν κατά 10,2% το πρώτο εξάμηνο. Κάμψη της ζήτησης στην Ευρώπη και αποκατάσταση της εφοδιαστικής αλυσίδας πιέζουν τις εξαγωγές.
cosmetics
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στα ύψη οι εξαγωγές καλλυντικών, θα ανέλθουν φέτος σε 600 εκατ.

Με ρυθμό ανάπτυξης 3,5% προβλέπεται ότι θα κινηθεί η ελληνική αγορά καλλυντικών το 2023, πρωταγωνιστούν στην αύξηση πωλήσεων τα φαρμακεία. Ανατιμήσεις λόγω της αύξησης τιμών στις πρώτες ύλες, αλλά και συνέχιση προσφορών.