ΓΔ: 1430.9 -2.95% Τζίρος: 118.18 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: ΑΠΕ

ΙΕΛΚΑ: Ο κορονοϊός άλλαξε δια παντός τις συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών

Η χρήση γαντιών μιας χρήσης και μασκών προστασίας, αλλά και η αγορά αντισηπτικών, φαίνεται ότι ήρθαν για να μείνουν στην καθημερινότητα των Ελλήνων καταναλωτών.

Μία σειρά από συνήθειες που υιοθετήθηκαν λόγω της εμφάνισης της εξάπλωσης της πανδημίας του κορονοϊού αναμένεται να διατηρηθούν από μεγάλες ομάδες των καταναλωτών, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποίησε το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών).

Αναλυτικότερα, μόλις το 38% του κοινού έχει σταματήσει να φοράει γάντια μία χρήσης κατά την επίσκεψη του στα καταστήματα, το 11% θα σταματήσει άμεσα και το 13% μέσα στο 2020. Ένας στους τρεις καταναλωτές θα συνεχίσει να φοράει γάντια και το επόμενο έτος.

Τα ποσοστά για τις μάσκες είναι ακόμα μεγαλύτερα. Μόλις το 28% έχει σταματήσει να φοράει μάσκα στα καταστήματα, το 15% θα σταματήσει άμεσα και το 16% μέσα στο 2020. Το υπόλοιπο 41% θα σταματήσει αργότερα.

Μεγάλη διείσδυση στην καθημερινότητα καταγράφεται για τα αντισηπτικά με το 30% του κοινού να δηλώνει ότι δεν θα σταματήσει ποτέ να κουβαλάει μαζί του αντισηπτικά. Αξιοσημείωτο είναι ότι τέσσερις στους δέκα θα διατηρήσουν την τάση της αποφυγής εξόδου από το σπίτι ακόμα και το επόμενο έτος, ενδεικτικό της αίσθησης κινδύνου που υπάρχει ακόμα και σήμερα.

Όσον αφορά στην αγορά της εστίασης που ξεκινάει τη λειτουργία της στις 25 Μαΐου, το 33% -ένας στους τρεις- θα ξεκινήσει άμεσα τη συνήθεια του φαγητού σε εστιατόριο-ταβέρνα, ενώ 17% αργότερα μέσα στον χρόνο. Ένας στους δύο όμως δεν θα επιστρέψει στην οργανωμένη εστίαση μέσα στο 2020.

Αναφορικά με τις προβλέψεις των καταναλωτών σε σχέση με τις διακοπές ένας στους τέσσερις καταναλωτές (24%) δηλώνει ότι θα κάνει διακοπές όπως έκανε κάθε χρόνο. Το 17% δηλώνει ότι θα κάνει διακοπές, αλλά πιο περιορισμένα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Το 27% δεν θα κάνει διακοπές φέτος, ενώ ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό 32% (ένας στους τρεις) δεν γνωρίζει ακόμα τι θα κάνει.

Το 37% εκτιμά ότι θα έχει τη δυνατότητα να κάνει διακοπές τον Αύγουστο, το 16% νωρίτερα από τον Ιούλιο και το 15% αργότερα μετά το καλοκαίρι μέσα στο 2020. Το 30% θεωρεί ότι δεν θα μπορέσει φέτος να κάνει διακοπές, ενώ ένα 8% θεωρεί ότι δεν μπορέσει κάνει διακοπές ούτε το 2021.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

digital transformation-texnologia
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επιτάχυνση της ψηφιοποίησης για τις ελληνικές εταιρείες λόγω πανδημίας

Σε έρευνα της Παγκόσμιας Τράπεζας, η οποία παρουσιάστηκε από το ΙΟΒΕ, καταγράφεται σημαντική επίπτωση για τα οικονομικά μεγέθη των επιχειρήσεων αλλά και για την απασχόληση λόγω των προβλημάτων που δημιούργησε η πανδημία.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επείγουσα έρευνα της Επ. Ανταγωνισμού για το διαγωνισμό των rapid test

Για το σκοπό της αυτεπάγγελτης έρευνας, η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού (ΓΔΑ) διεξήγαγε Αιφνιδιαστικούς επιτόπιους ελέγχους στις 10 Μαρτίου 2022 και στις 13 Σεπτεμβρίου 2022 σε επιχειρήσεις που συμμετείχαν στον εν θέματι διαγωνισμό.
remote work-tilergasia
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Προτεραιότητα για τις επιχειρήσεις η ψυχική υγεία των εργαζομένων

Σύμφωνα με την έρευνα της Adecco, αν και η πανδημία έχει επηρεάσει την ευημερία των εργαζομένων, η ψυχολογική πίεση ήταν έντονη από πριν. Αντιμέτωπες με την εργασιακή εξουθένωση οι νεότερες γενιές.