ΓΔ: 1390.25 -0.88% Τζίρος: 130.99 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:24:59 DATA
Super-Market
Φωτο: Shutterstock

Άρχισε η μείωση τιμών στα σούπερ μάρκετ, τι συμβαίνει με τα τρόφιμα

Η υποχώρηση των τιμών στις τρεις κατηγορίες προϊόντων ήταν 0,1% στο οκτάμηνο. Όμως, προήλθε από τις μειώσεις σε είδη προσωπικής υγιεινής και σπιτιού, ενώ στα τρόφιμα καταγράφεται μικρή αύξηση 0,7%.

Οριακή πτώση 0,1% έχει σημειωθεί στις τιμές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ στο οκτάμηνο του 2024, ενώ οι τιμές που δεν έχουν περάσει σε αρνητικό πρόσημο ακόμη είναι αυτές των τροφίμων.

Πάντως, η συνολική εικόνα αποθέρμανσης των τιμών στα σούπερ μάρκετ σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια είναι σαφής, καθώς οι αυξήσεις τιμών το 2023 είχαν φτάσει το 6,6% και το 2022 το 6,9%.

Η πτώση τιμών κατά 0,1% σημειώθηκε, καθώς αυξήθηκε η αξία των πωλήσεων κατά 3,2% και ο όγκος τους κατά 3,3%. Οι πωλήσεις κατ’ όγκο αυξάνονται με πιο έντονο ρυθμό τους τρεις τελευταίους μήνες.

Οι μειώσεις των τιμών οφείλονται, όπως καταγράφει στη μηνιαία έρευνά της η Circana, στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και στα είδη οικιακής φροντίδας, όπου καταγράφονται, αντίστοιχα, μειώσεις τιμών κατά 3,5% και 2%. Αντίθετα, στα τρόφιμα καταγράφεται μικρή αύξηση, κατά 0,7%. Τα τρόφιμα είναι η κατηγορία που συμβάλλει περισσότερο στη συνολική αύξηση πωλήσεων, καθώς έχει 3,3% σε όγκο και 4% αύξηση σε αξία.

Στο οκτάμηνο του 2024 και όσον αφορά τις τρεις μεγάλες κατηγορίες προϊόντων, η κατηγορία με είδη οικιακής φροντίδας κατέγραψε άνοδο σε αξία 0,3% ενώ η κατηγορία Υγείας και Ομορφιάς παρέμεινε σταθερή. 

Παράλληλα, ο συνολικός τζίρος του οκταμήνου των σούπερ μάρκετ ξεπέρασε τα 7,77 δισ. ευρώ (από 7,54 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2023), με τα 6,35 δισ. ευρώ να προέρχονται από την κατηγορία των τροφίμων.

Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (PL) συνεχίζουν να αυξάνουν το μερίδιό τους, καθώς στο οκτάμηνο του 2024 το κομμάτι της ιδιωτικής ετικέτας έφτασε στο 26,7%, με τα προϊόντα PL να αυξάνουν τις πωλήσεις τους κατά 5,3%, ενώ τα επώνυμα «έτρεξαν» με ρυθμό 2,4%.

Μάλιστα πρώτα σε ζήτηση είναι τα τρόφιμα στην κατηγορία των PL, με μερίδιο 27,4%, από 26,5% το 2023, ενώ το μικρότερο ποσοστό είναι στα είδη προσωπικής υγιεινής (19,9%).

Όσον αφορά τις προσφορές που καταγράφονται στην αγορά των ταχυκίνητων προϊόντων, το 25,8% των πωλήσεων του οκταμήνου προήλθε από προϊόντα που είναι σε προσφορά.

Μειώσεις σε 120 κωδικούς προϊόντων

Εν τω μεταξύ, σε μειώσεις τιμών βασικών προϊόντων, προχώρησαν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ ανταποκρινόμενες στο κάλεσμα του υπουργείου Ανάπτυξης.

Μέχρι το τέλος Οκτωβρίου υπολογίζεται ότι θα έχουν μειωθεί οι τιμές, στα ράφια των σούπερ μάρκετ, από 6% έως 15% για 120 κωδικούς καταναλωτικών προϊόντων, ενώ σταδιακά θα συμμετέχουν στην πρωτοβουλία, πάνω από 600 κωδικοί προϊόντων διαφόρων προμηθευτών μελών του ΣΕΒΤ, του ΕΣΒΕΠ αλλά και άλλων προμηθευτών.

Όπως τονίζεται σε ανακοίνωση της Ένωσης Σουπερμάρκετ Ελλάδος, οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ ενημέρωσαν τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου για τις σχετικές λίστες των κωδικών προϊόντων.

Η πρωτοβουλία μείωσης τιμής αφορά πρόσκληση του υπουργού Ανάπτυξης κ. Τάκη Θεοδωρικάκου προς το σύνολο των προμηθευτών τροφίμων και επωνύμων καταναλωτικών προϊόντων καθώς και του οργανωμένου λιανεμπορίου (σούπερ μάρκετ) της χώρας.

Όπως επισημαίνει η ΕΣΕ, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του ΙΕΛΚΑ και των εταιρειών σχετικών μετρήσεων (NielsenIQ, Circana, κλπ.) η συνεχής αποκλιμάκωση του πληθωρισμού τροφίμων τους τελευταίους μήνες, ιδιαίτερα στα προϊόντα που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ, αποτελεί πλέον μία σταθερή πραγματικότητα και αναμένεται ότι με την πρωτοβουλία αυτή του υπουργείου Ανάπτυξης θα υπάρξει ακόμα περαιτέρω αποκλιμάκωση του πληθωρισμού στα καταναλωτικά προϊόντα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

feta-galaktokomika
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ποιοι κερδίζουν τη μάχη της... φέτας: Τα μερίδια παραγωγών και αλυσίδων

Ποιοι είναι οι τρεις παραγωγοί που ελέγχουν τις μισές πωλήσεις φέτας στην ελληνική αγορά. Πρώτη με μεγάλη διαφορά στα σούπερ μάρκετ η αλυσίδα Σκλαβενίτης. Κυρίαρχη η Lidl στη φέτα ιδιωτικής ετικέτας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τι περιμένει η αγορά από τον Θεοδωρικάκο: Μηνύματα μέσω... προστίμων

Πολιτική... μαστιγίου ακολουθεί ο νέος υπουργός Ανάπτυξης, με κατακόρυφη αύξηση των προβλεπόμενων προστίμων, παρότι οι τιμές βρίσκονται ήδη σε πτώση και αναμένεται να υποχωρήσουν ταχύτερα από τον Οκτώβριο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα ραντεβού Θεοδωρικάκου για την ακρίβεια και ο νέος στόχος της κυβέρνησης

Ποιοι ήταν οι πρώτοι παράγοντες της αγοράς που συνάντησε ο νέος υπουργός Ανάπτυξης και ποιο μήνυμα μετέφερε. Στόχος πλέον δεν είναι είναι να συγκρατηθεί ο πληθωρισμός τροφίμων, αλλά να γίνει αρνητικός.
Kostas Skrekas, Ypourgeio Anaptixis
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κ. Σκρέκας: Αποδίδουν τα μέτρα, μηδενικές ανατιμήσεις Μάρτιο και Απρίλιο

Όπως επισήμανε ο υπουργός Ανάπτυξης θα συνεχιστεί η λήψη μέτρων και η προσπάθεια για να προστατευτούν οι καταναλωτές απέναντι στην ακρίβεια, σημειώνοντας πως η σταθεροποίηση των τιμών θα φανεί στον πληθωρισμό.
super-market-5%
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κριτική από τα σούπερ μάρκετ στα μέτρα της κυβέρνησης για την ακρίβεια

Οι εκπρόσωποι του κλάδου αμφισβήτησαν την αποτελεσματικότητα των μέτρων για τον έλεγχο της ακρίβειας στο 14o Food Retail Conference. Τι έδειξε ειδική έρευνα της Netrino Advisory σε στελέχη των σούπερ μάρκετ.