ΓΔ: 2056.38 1.09% Τζίρος: 221.65 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:04
pagota-pagoto
Φωτο: Shutterstock

Ποιοι είναι οι πρωταθλητές του παγωτού στην ΕΕ, τι κάνει η Ελλάδα

Αυξήθηκε η ευρωπαϊκή παραγωγή παγωτού το 2024, με την Ελλάδα να ενισχύει την αγορά χάρη στον τουρισμό και τον ανταγωνισμό ισχυρών εγχώριων και διεθνών brands.

Η βιομηχανία παγωτού στην Ευρωπαϊκή Ένωση συνέχισε την ανοδική της πορεία το 2024, με συνολική παραγωγή 3,3 δισεκατομμυρίων λίτρων, σημειώνοντας αύξηση 2% σε σχέση με το 2023 (3,2 δισ. λίτρα). Παρά τις διαφοροποιήσεις ανά χώρα, η συνολική τάση παρέμεινε θετική, με περισσότερα κράτη-μέλη να αυξάνουν παρά να μειώνουν την παραγωγή τους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, η Γερμανία διατήρησε την πρώτη θέση μεταξύ των παραγωγών με 607 εκατομμύρια λίτρα, ακολουθούμενη από τη Γαλλία (501 εκατ. λίτρα) και την Ιταλία (492 εκατ. λίτρα). Η πρώτη πεντάδα συμπληρώθηκε από την Ισπανία (378 εκατ. λίτρα) και την Πολωνία (298 εκατ. λίτρα).

Μόνο η Πολωνία σημείωσε θεαματική αύξηση (+29%), ενώ Γαλλία (-12%), Ιταλία (-7%), Ισπανία (-6%) και Γερμανία (-1%) είδαν μείωση. Ωστόσο, ισχυρές αναπτυξιακές επιδόσεις σε Βέλγιο (+35%), Βουλγαρία (+19%) και Τσεχία (+15%) συνέβαλαν στη συνολική άνοδο.

Στο μέτωπο του εμπορίου, το 2024, οι χώρες της ΕΕ εξήγαγαν 265,3 εκατομμύρια κιλά παγωτού σε χώρες εκτός ΕΕ και εισήγαγαν 69,3 εκατομμύρια κιλά. Η ποσότητα των εξαγωγών αυξήθηκε μόνο κατά 1% σε σύγκριση με το 2023 (+2,8 εκατομμύρια κιλά), ενώ οι εισαγωγές από χώρες εκτός ΕΕ αυξήθηκαν σημαντικά κατά 24% (+13,6 εκατομμύρια κιλά).

Όπως και τα προηγούμενα έτη, η Γαλλία ήταν ο μεγαλύτερος εξαγωγέας παγωτού στην ΕΕ, εξάγοντας 55,9 εκατομμύρια κιλά παγωτού το 2024 σε χώρες εκτός ΕΕ. Αυτό αντιπροσώπευε το ένα πέμπτο των συνολικών εξαγωγών παγωτού εκτός ΕΕ (21 %). Τη Γαλλία ακολούθησαν η Ιταλία (42,6 εκατομμύρια κιλά παγωτού, 16% των εξαγωγών παγωτού της ΕΕ), οι Κάτω Χώρες (31,9 εκατομμύρια κιλά, 12%), η Γερμανία (28,2 εκατομμύρια κιλά, 11%) και το Βέλγιο (27 εκατομμύρια κιλά, 10%).

Η ελληνική αγορά: Ανάπτυξη με φόντο τον τουρισμό

Η ελληνική αγορά τυποποιημένου παγωτού το 2024 ανήλθε περίπου σε 250 εκατ. ευρώ, με εκτιμήσεις να φτάνει σχεδόν τα 300 εκατ. ευρώ το 2025, εφόσον επιβεβαιωθεί η αύξηση της οικιακής κατανάλωσης και η ανοδική πορεία του τουρισμού.

Η αγορά χαρακτηρίζεται από έντονο ανταγωνισμό διεθνών και εγχώριων brands, ενώ τα παγωτά ιδιωτικής ετικέτας (κυρίως οικογενειακού μεγέθους) κερδίζουν συνεχώς έδαφος σε σημείο να είναι ο τρίτος σε μέγεθος παίχτης της αγοράς.

Οι μεγάλοι παίχτες στην Ελλάδα

  • Κρι Κρι: Στηρίζεται στο επιτυχημένο frozen yogurt, το οποίο εξάγει και στις ΗΠΑ. Στο α’ τρίμηνο του 2025, οι πωλήσεις της στην Ελλάδα αυξήθηκαν 6,9% (3,92 εκατ. ευρώ). Έχει εντάξει επένδυση 52,2 εκατ. ευρώ στις Στρατηγικές Επενδύσεις για την ενίσχυση της παραγωγής.
  • Η Algida Ice Cream Company Μονοπρόσωπη Α.Ε., η οποία αποτελεί από τον περασμένο Μάρτιο την ελληνική θυγατρική του ομίλου Unilever για τον κλάδο παγωτού, εντασσόμενη στη νέα παγκόσμια εταιρική δομή που αναπτύσσει ο όμιλος στο πλαίσιο του στρατηγικού μετασχηματισμού που ανακοίνωσε πέρυσι. Το χαρτοφυλάκιο παγωτού της εταιρείας στην Ελλάδα περιλαμβάνει τα δημοφιλή σήματα Algida, Ben and Jerry’s και ΕΒΓΑ. 
  • Froneri Hellas: Σε ανοδική τροχιά κινήθηκε και το 2024 η Froneri Ελλάς με τον κύκλο εργασιών της να ξεπερνά τα 49 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 7,07% σε σχέση με το 2023. Διεθνώς πρόκειται για την κοινοπραξία των Nestlé και R&R, η οποία έχει στο χαρτοφυλάκιό της γνωστές μάρκες όπως Nuii, Nirvana και Movepick. Η Froneri Hellas (Froneri Ελλάς Παγωτό Ανώνυμη Εταιρεία) συστάθηκε τον Αύγουστο του 2016 και απορρόφησε τον κλάδου παγωτού της Nestle Ελλάς.
  • Παγωτά Δωδώνη: Μετά την εξυγίανση και την ένταξη στον όμιλο Φούρνοι Βενέτη, στοχεύει σε μερίδιο αγοράς μέσω «σπιτικού παγωτού». Παρά την αύξηση πωλήσεων το 2023 (+18,3%), οι ζημιές παραμένουν σημαντικές.
Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Γαλακτοβιομηχανία
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η ευλογιά των αιγοπροβάτων απειλεί τη φέτα και φέρνει αυξήσεις σε γάλα και κρέας

Πάνω από 275.000 ζώα έχουν θανατωθεί από την αρχή της επιδημίας, ενώ μέτρα καραντίνας, αποκλεισμοί περιοχών και έλλειψη ζωικού κεφαλαίου δημιουργούν ασφυκτική πίεση στην αγορά.