ΓΔ: 1482.43 1.23% Τζίρος: 89.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Επιβραδύνονται οι μεταφορές στην Ευρώπη λόγω κορονοϊού

Μεγάλες καθυστερήσεις καταγράφονται στα σύνορα των χωρών για την μεταφορά εμπορευμάτων μέσω φορτηγών καθώς δημιουργούνται ουρές πολλών χιλιομέτρων καθώς έχουν αυστηροποιηθεί τα μέτρα για τον περιορισμό της επιδημίας του κορονοϊού.

Τα αυξημένα μέτρα που έχουν λάβει οι χώρες για τον περιορισμό της εξάπλωσης της επιδημίας του κορονοϊού επιβραδύνουν σημαντικά τους χρόνους παράδοσης των εμπορευμάτων με τον χρόνο που χρειάζονται οι οδηγοί να ολοκληρώσουν ένα ταξίδι να εξαρτάται πλέον σε μεγάλο βαθμό από τον παράγοντα τύχη.

Στις ημέρες του lockdown και της πανδημίας, ένα ταξίδι μετ' έπιστροφής στη Γερμανία, που μέχρι πρότινος κρατούσε επτά ημέρες, πλέον διαρκεί εννέα ή και δέκα, όπως λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας Οδικών Εμπορευματικών και Επιβατικών Μεταφορών (ΟΦΑΕ), Απόστολος Κενανίδης.

«Αυτή τη στιγμή στα ελληνικά σύνορα δεν υπάρχουν προβλήματα, δεν υπάρχουν καθυστερήσεις. Τα προβλήματα εντοπίζονται κυρίως στη Βουλγαρία, τη Σερβία και τα Σκόπια και μέχρι πρόσφατα υπήρχε σοβαρό πρόβλημα και στην Ουγγαρία, το οποίο δείχνει να έχει λυθεί, δεν ξέρω αν θα επανακάμψει» επισημαίνει και συμπληρώνει ότι η μέση καθυστέρηση είναι οκτώ έως δέκα ώρες, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις η αναμονή φτάνει ακόμα και τη μία ημέρα.

Ακραίο, αλλά χαρακτηριστικό, λέει, είναι το παράδειγμα Ελλήνων αυτοκινητιστών, μελών της ΟΦΑΕ, που χρειάστηκε να περιμένουν 22 ώρες στην πλευρά της Ρουμανίας για να διασχίσουν τον Δούναβη και στη συνέχεια άλλες 20 ώρες στη βουλγαρική πλευρά της όχθης του ποταμού, για να συνεχίσουν το ταξίδι τους. Οι καθυστερήσεις αυτές σχετίζονται κυρίως με το γεγονός ότι στις χώρες αυτές η κίνηση των φορτηγών γίνεται πλέον μόνο σε ομάδες των 20-40 οχημάτων και μόνο με συνοδεία περιπολικών, ώστε να μη μπορούν να σταματήσουν πουθενά, για να αποφευχθεί το ενδεχόμενο μετάδοσης του νέου κορονοϊού Covid-19.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ο χρόνος που θα ολοκληρώσεις το ταξίδι σου είναι και θέμα τύχης, κι αν τη στιγμή που διασχίζεις το σημείο ελέγχου υπάρχει ήδη εκεί επαρκής αριθμός φορτηγών αναχωρείς ταχύτερα. Αν όμως έχεις χάσει την αναχώρηση της φάλαγγας, ενδέχεται να χρειαστεί να περιμένεις ακόμα και μια μέρα.

Δεν προκαλούν αυτές οι καθυστερήσεις επιπλοκές στα λεγόμενα ωράρια ταχογράφου και τα οδηγικά ωράρια των αυτοκινητιστών; «Ευτυχώς σε όλη την Ευρώπη και κατόπιν εντολής της ΕΕ υπάρχει για αυτό το διάστημα σχετική χαλαρότητα ως προς αυτά, ώστε να διευκολυνθεί όσο γίνεται η δύσκολη κατάσταση με τις μεταφορές» υποστηρίζει.

Αυτή τη στιγμή, παρατηρεί ο κ .Κενανίδης, κυκλοφορούν μόνο φορτηγά που μεταφέρουν είδη πρώτης ανάγκης και υγειονομικό υλικό. «Στον δικό μας στόλο κυκλοφορεί το 8%-12% του συνολικού αριθμού των φορτηγών και αυτό όχι επειδή δεν θέλουν, αλλά επειδή δεν μπορούν (λόγω έλλειψης αντικειμένου)» λέει, εξηγώντας ότι υπάρχει και ένα ποσοστό ανθρώπων (δεν υπάρχουν ακριβείς εκτιμήσεις, αλλά υπολογίζεται γύρω στο 10%), που δεν επιθυμούν να ταξιδέψουν, γιατί φοβούνται να βρεθούν σε περιοχές όπου η πανδημία έχει λάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις.

«Ο κίνδυνος είναι μεγάλος και ορισμένοι δεν δουλεύουν, γιατί φοβούνται. Φανταστείτε πόσο δύσκολο είναι σήμερα να ταξιδέψεις σε χώρες όπως η Ιταλία ή η Γερμανία, χώρες υψηλού κινδύνου, να μπαίνεις σε έρημους δρόμους και να πρέπει να διαχειριστείς το φορτίο σου σε τέτοιες συνθήκες» επισημαίνει.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Chistos Staikouras
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σταϊκούρας: Με ακόμη υψηλότερες ταχύτητες θα υλοποιείται το έργο του flyover

Πραγματοποιήθηκε σύσκεψη παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών όπου συζητήθηκαν οι πρωτοβουλίες που αναλήφθηκαν για την εξέλιξη των έργων που θα αλλάξουν τον συγκοινωνιακό χάρτη της Θεσσαλονίκης
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ευθύνες στον μηχανοδηγό από τη ΡΑΣ για το σιδηροδρομικό συμβάν στις 23/12

«Απαιτείται από όλους τους εμπλεκόμενους στην αλυσίδα του σιδηροδρομικού έργου να επιδεικνύουμε υψηλότερη ατομική και συλλογική ευθύνη», τονίζει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Υποδομών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επεκτείνεται το Μετρό - Πού δημιουργούνται οι νέοι σταθμοί του

Έχει διερευνηθεί σε προκαταρκτικό στάδιο στην Αττική η επέκταση της Γραμμής 2 νότια προς Γλυφάδα και η επέκταση του Μετρό προς Καλλιθέα, εξασφαλίζοντας τη σύνδεση του ΚΠΙΣΝ με το δίκτυο του Μετρό.