ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φώτο: Egnatia.eu

Επιδημία... καθυστερήσεων και στις ιδιωτικοποιήσεις

Το πρώτο εξάμηνο θεωρείται ήδη από τους παράγοντες της αγοράς χαμένο για το πρόγραμμα των ιδιωτικοποιήσεων. Αβεβαιότητα και για την «ώριμη» διαδικασία του διαγωνισμού για την ΔΕΠΑ Εμπορίας.

«Φανταστείτε πως είστε ένας από τους υποψηφίους επενδυτές για την Εγνατία Οδό και ακούτε τον υπουργό υποδομών Κώστα Καραμανλή να δηλώνει πως η κίνηση στους οδικούς άξονες έχει υποχωρήσει κατά 50%», έλεγε χθες στέλεχος της αγοράς που θεωρούσε πως ολόκληρο το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων του ΤΑΙΠΕΔ πρέπει να πάει για το δεύτερο εξάμηνο.

Οι πληροφορίες από κατασκευαστικούς ομίλους επιβεβαιώνουν την εκτίμηση αυτή, καθώς οι δεσμευτικές προσφορές για την Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ), που λειτουργεί το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» πήγαν για το τέλος Ιουνίου, σχεδόν ταυτόχρονα με τις αντίστοιχες προσφορές για την Εγνατία Οδό.

Κυβερνητικά στελέχη ξεκαθαρίζουν, επίσης, πως μέσα στο επόμενο δίμηνο δεν πρόκειται να προχωρήσει καμία ιδιωτικοποίηση. Εκτός από την αναστάτωση στις αγορές, την καθίζηση των αξιών, την απίστευτη βουτιά του τουρισμού, υπάρχουν και θεσμικοί λόγοι που οι ιδιωτικοποιήσεις πάγωσαν.

Για ορισμένες από αυτές, όπως για παράδειγμα την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης της μαρίνας Αλίμου με τον όμιλο ΕΛΛΑΚΤΩΡ που είχε προγραμματιστεί για την επόμενη εβδομάδα, απαιτούνται υπουργικές αποφάσεις. Όμως υπουργικές αποφάσεις για θέματα πέραν της αντιμετώπισης της πανδημίας δεν πρόκειται να εκδοθούν, όπως ξεκαθαρίζουν στην κυβέρνηση. Έτσι και αυτή η υπογραφή μετατίθεται για τους επόμενους μήνες.

«Τον Μάρτιο και τον Απρίλιο δεν πρόκειται να προχωρήσει κάποιος κρίσιμος διαγωνισμός ιδιωτικοποίησης» υποστηρίζουν στην κυβέρνηση. Στο ΤΑΙΠΕΔ έχουν ούτως ή άλλως αρκετές εκκρεμότητες με διαγωνισμούς που βρίσκονται σε εξέλιξη, αλλά και πάλι χρειάζονται κυβερνητική υποστήριξη, με έκδοση αποφάσεων π.χ. για τις σήραγγες της Εγνατίας Οδού ή τις γέφυρες στον ίδιο οδικό άξονα. Όμως, ο χρόνος έχει σταματήσει στα υπουργεία, με εξαίρεση όσα πρέπει να γίνουν για την αντιμετώπιση της πανδημίας.

Την Δευτέρα είχε προγραμματιστεί να εκδηλώσουν ενδιαφέρον οι όμιλοι που θα διεκδικήσουν την ΔΕΠΑ Εμπορίας και στην αγορά ενέργειας προσπαθούν να καταλάβουν αν θα υπάρξει παράταση και σε αυτό τον διαγωνισμό. Κάποιοι θεωρούν πως ενδέχεται να μην δοθεί παράταση επειδή αρκετοί από τους διεκδικητές δηλώνουν έτοιμοι. Βέβαια, υπάρχουν και ξένοι όμιλοι που σύμφωνα με πληροφορίες έχουν μεταφέρει στο ΤΑΙΠΕΔ απαίτηση για παράταση της προθεσμίας εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Η διοίκηση του τελευταίου, αν αποφασίσει να πάει σε παράταση, αναμένεται να το ανακοινώσει σήμερα ή αύριο.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η μάχη ισχυρών για το λιμάνι Ηρακλείου και το παιχνίδι των παρατάσεων

Στις 17 Σεπτεμβρίου αναμένεται η εκδήλωση ενδιαφέροντος και η διαδικασία παίρνει χαρακτήρα τεστ για τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ. Κρίνεται αν θα σταματήσουν οι συνεχείς παρατάσεις σε διαγωνισμούς.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ποιοι θα «κονταροχτυπηθούν» για τα τρία περιφερειακά λιμάνια

Οι προσφορές για την πώληση των οργανισμών λιμένων Αλεξανδρούπολης και Ηγουμενίτσας καθώς και για την 40ετή παραχώρηση του εμπορευματικού προβλήτα του λιμανιού της Καβάλας θα κατατεθούν στις 2 Οκτωβρίου.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το σχέδιο «Β» στις ιδιωτικοποιήσεις: Ποιες «παγώνουν», ποιες συνεχίζουν

Αναβάλλονται επ' αόριστον όσες αποκρατικοποιήσεις σχετίζονται με τις αερομεταφορές και τον τουρισμό, ενώ θα γίνει προσπάθεια να προχωρήσουν όσες εντάσσονται στον τομέα ενεργειακών δικτύων και υποδομών.