ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φωτο: Shutterstock

Επιβολή πρόσθετων δασμών σε κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα από ΕΕ

Οι δασμοί φθάνουν έως και 35%, ενώ αντίθετες στην επιβολή ήταν οι Γερμανία, Μάλτα, Ουγγαρία, Σλοβακία και Σλοβενία. Για προστατευτισμό κατηγορεί την Ένωση το Πεκίνο.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υιοθέτησε κανονισμό που επιβάλλει επιπρόσθετους δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα που εισάγονται από την Κίνα, κατηγορώντας τις κατασκευάστριές τους για αθέμιτο ανταγωνισμό.

Παρά την εχθρική στάση της Γερμανίας, οι Βρυξέλλες αποφάσισαν να προσθέσουν στον δασμό 10% που εφαρμοζόταν περαιτέρω δασμούς, που φθάνουν ως το 35%, σε οχήματα κινούμενα χάρη σε μπαταρίες που κατασκευάζονται στην Κίνα. Η απόφαση, που έχει εφαρμογή για περίοδο πέντε ετών, δημοσιεύθηκε στην επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ και τίθεται σε ισχύ από σήμερα.

Διακηρυγμένος στόχος είναι να εξασφαλιστούν ισότιμοι όροι ανταγωνισμού με τις κινεζικές κατασκευάστριες, που οι Βρυξέλλες κατηγορούν πως επωφελούνται από μαζικές δημόσιες επιδοτήσεις. Ζητούμενο είναι η προστασία ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών και των 14 εκατομμυρίων θέσεων εργασίας τους έναντι των πρακτικών αθέμιτου ανταγωνισμού που προσάπτει η ΕΕ στις κινεζικές έπειτα από μακρά έρευνα της Κομισιόν.

Το μερίδιο αγοράς των κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων παρουσίασε εκρηκτική ανάπτυξη στην ΕΕ, αυξανόμενο από το επίπεδο κάτω του 2% το 2020 στο 14% το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με τους αριθμούς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

«Εκτιμάμε τον ανταγωνισμό, όμως αυτός πρέπει να είναι βασισμένος σε ισότιμους όρους», σχολίασε ο Ευρωπαίος επίτροπος Εμπορίου Βάλντις Ντομπρόβσκις, για τον οποίο τα ευρωπαϊκά μέτρα είναι «αναλογικά» και «στοχευμένα».

Από την πλευρά του, το Πεκίνο έχει καταγγείλει επανειλημμένα τη στροφή της ΕΕ στον «προστατευτισμό». Ως την τελευταία στιγμή, ο κ. Ντομπρόβσκις συνέχιζε τον διάλογο με τον Κινέζο υπουργό Εμπορίου Ουάνγκ Ουεντάο, για να βρεθεί αμοιβαία αποδεκτή λύση μέσω διαπραγματεύσεων. Μάταια.

Τα δυο μέρη συμφώνησαν, παρ’ όλ’ αυτά, να συνεχίσουν τις διαβουλεύσεις: ανά πάσα στιγμή, οι επιπρόσθετοι δασμοί μπορεί να ανασταλούν, αν εξευρεθεί συμφωνία για άλλα μέσα να αναιρεθεί το αθέμιτο πλεονέκτημα για το οποίο κάνει λόγο η Κομισιόν.

Η Κίνα απειλεί σε αντίποινα να πλήξει ευρωπαϊκά συμφέροντα. Ήδη έχει αρχίσει να διενεργεί έρευνες αντιντάμπινγκ που βάζουν στο στόχαστρο το χοιρινό, τα γαλακτομικά και οινοπνευματώδη που εισάγει από την Ευρώπη, ιδίως είδη κονιάκ.

Η Γερμανία και άλλες τέσσερις χώρες (Ουγγαρία, Σλοβακία, Σλοβενία, Μάλτα) ψήφισαν κατά του σχεδίου της Κομισιόν για την επιβολή δασμών, χωρίς ωστόσο να εξασφαλίσουν την απαιτούμενη πλειοψηφία για να αποτρέψουν την επιβολή τους.

Κινεζικό εμπορικό επιμελητήριο στην ΕΕ (CCCEU), φορέας που αντιπροσωπεύει τις κινεζικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη, καταδίκασε τους επιπρόσθετους δασμούς και απηύθυνε έκκληση να τερματιστούν μέτρα που χαρακτήρισε «προστατευτικά».

«Λυπούμαστε βαθιά και παραμένουμε δυσαρεστημένοι για την απόφαση αυτή, που έχει πολιτικά κίνητρα κι είναι στραμμένη στο εσωτερικό» της ΕΕ, ανέφερε ο συλλογικός φορέας, καλώντας τις Βρυξέλλες και το Πεκίνο να «επιταχύνουν τις συνομιλίες για τον καθορισμό κατώτερων τιμών και σε τελευταία ανάλυση την εξάλειψη» των επιπρόσθετων δασμών.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Προειδοποίηση των Κινέζων κατασκευαστών στην ΕΕ για τους δασμούς

Η απόφαση για τους δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα έχουν σοβαρό αρνητικό αντίκτυπο στην προώθηση της εξέλιξης της αυτοκινητοβιομηχανίας της ΕΕ σύμφωνα με την Κινεζική Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.
electric cars-ilektrika-autokinita
ΔΙΕΘΝΗ

Η ΕΕ επιβάλλει δασμούς στα κινεζικής κατασκευής ηλεκτροκίνητα οχήματα

Οι προσωρινοί δασμοί της Κομισιόν από 17,4% ως 37,6% χωρίς αναδρομική ισχύ είναι σχεδιασμένοι για να εμποδίσουν, όπως έχει δηλώσει η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, να κατακλυσθεί η ΕΕ με φτηνά ηλεκτροκίνητα οχήματα.