ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φώτο: Shutterstock

«Φρένο» πάτησαν τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα στην ΕΕ μετά τους δασμούς

Υποχώρησαν κατά 45% οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην ΕΕ τον περασμένο μήνα μετά την επιβολή των προσωρινών δασμών που επέβαλλε η ΕΕ κα μπορεί να φτάσουν έως και το 48%.

Τα ηλεκτρικά οχήματα EV της Κίνας χάνουν έδαφος στην ΕΕ μετά την έναρξη ισχύος των νέων δασμών.

Ωστόσο, η BYD πούλησε τρεις φορές περισσότερα EV σε 16 αγορές της ΕΕ τον Ιούλιο του 2024 από ό,τι ένα χρόνο νωρίτερα, αναφέρει το Bloomberg.

Οι δασμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης επιβράδυναν την εισροή ηλεκτρικών οχημάτων κινεζικής κατασκευής τον Ιούλιο, καθώς η ΕΕ επέβαλε νέους δασμούς για να προστατεύσει τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες από τον κινέζικο ανταγωνισμό που επωφελείται από το χαμηλό κόστος κατασκευής των EV.

Ο αριθμός των νέων ηλεκτρικών οχημάτων που οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η BYD και η MG της SAIC διαθέτουν στην ΕΕ κατέγραψε μείωση κατά 45% τον περασμένο μήνα, σε σχέση με τον περασμένο τον Ιούνιο, σύμφωνα με έρευνα της Dataforce, η οποία συγκέντρωσε αποτελέσματα σε 16 χώρες μέλη της ΕΕ.

Οι προσωρινοί δασμοί στα κινέζικα EV, που αυξάνουν τους εισαγωγικούς δασμούς έως και 48%, έχουν σκοπό να προστατεύσουν μια σημαντική βιομηχανία της ΕΕ από κινέζους ανταγωνιστές που απολαμβάνουν διαρθρωτικά πλεονεκτήματα σε βασικούς τομείς όπως η τεχνολογία μπαταριών η οποία έχει επωφεληθεί από κρατικές επιδοτήσεις. Οι πολιτικές εντάσεις παραμένουν σε υψηλά επίπεδα, με το Πεκίνο να απειλεί με αντίποινα εν μέσω συνομιλιών για επίλυση του ζητήματος.

Οι BMW, Stellantis και Tesla εισάγουν επίσης ηλεκτρικά κινεζικής κατασκευής που υπόκεινται στους υψηλότερους δασμούς της ΕΕ. Τα στοιχεία του Ιουλίου δεν δείχνουν ότι οι κινεζικές μάρκες έχουν μετριάσει τις φιλοδοξίες τους να επεκταθούν στην Ευρώπη.

Από το 2019, η MG, η BYD και άλλες κινέζικες μάρκες αυξάνουν σταθερά το μερίδιό τους στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων της ΕΕ φθανοντας τον Ιουλιο 2024 στο 8,5% τον Ιούλιο. Με βάση τα στοιχεία της Dataforce, ένα χρόνο νωρίτερα το ποσοστό τους ήταν 7,4%. Ενώ τα EV εξακολουθούν να αποτελούν μικρό μέρος της ευρωπαϊκής αγοράς, πρόκειται να κυριαρχήσουν με την πάροδο του χρόνου καθώς τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης καταργούνται σταδιακά.

Η BYD η κορυφαία σε πωλήσεις μάρκα αυτοκινήτων της Κίνας που προσπαθεί να επεκταθεί στην Ευρώπη, πούλησε τρεις φορές περισσότερα EVs στις 16 αγορές τον Ιούλιο από ό,τι ένα χρόνο νωρίτερα. Η χορηγία της BYD στο τουρνουά ποδοσφαίρου Euro 2024 στη Γερμανία έδωσε στην εταιρεία την δυνατότητα να προβληθεί σε 5 δισ. τηλεθεατές. Η MG, σημείωσε πτώση 20% τον Ιούλιο σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, ενώ οι πωλήσεις της Polestar μειώθηκαν κατά 42%.

Προς το παρόν, η στρατηγική τιμολόγησης της BYD στην Ευρώπη παραμένει αμετάβλητη μετά τους δασμούς. Επεκτάθηκε και στην Πολωνία στις 6 Αυγούστου, σηματοδοτώντας ότι είναι έτοιμη να αντιμετωπίσει τους υψηλότερους δασμούς καθώς κατασκευάζει ένα νέο εργοστάσιο στην Ουγγαρία.

Οι νέοι δασμοί τέθηκαν σε εφαρμογή μετά από έρευνα της ΕΕ που διαπίστωσε ότι το Πεκίνο επιδοτεί τη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων του σε βαθμό που προκαλεί οικονομική βλάβη στις αυτοκινητοβιομηχανίες της ΕΕ. Η MG υπόκειται σε πρόσθετο δασμό 37,6% επιπλέον του υφιστάμενου συντελεστή 10%, ενώ η ιδιοκτήτης της Volvo, Geely Automobile Holdings Ltd. και η BYD επιβαρύνονται κατά 19,9% και 17,4%, αντίστοιχα. Οι εισφορές θα γίνουν μόνιμες τον Νοέμβριο 2024, αν δεν υπάρξει μια νέα συμφωνία μεταξύ Βρυξελλών και Πεκίνου.

Στη Γερμανία, οι κινεζικές μάρκες αποτελούσαν το 8% των ταξινομήσεων οχημάτων τον Ιούλιο, από 13% τον Ιούνιο, σύμφωνα με την Dataforce. Στη Γαλλία, η πτώση ήταν στο 5% από 8%. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, το οποίο δεν είναι μέλος της ΕΕ, οι κινεζικές μάρκες κέρδισαν έδαφος.

Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές, συμπεριλαμβανομένων των Volkswagen και Stellantis, έχουν συνάψει συνεργασίες για EV με κινέζους ομολόγους τους για να βοηθήσουν στη μείωση του κόστους και να παραμείνουν ανταγωνιστικοί. Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες επισπεύδουν επίσης τα σχέδια συναρμολόγησης EV στην Ευρώπη.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Προειδοποίηση των Κινέζων κατασκευαστών στην ΕΕ για τους δασμούς

Η απόφαση για τους δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα έχουν σοβαρό αρνητικό αντίκτυπο στην προώθηση της εξέλιξης της αυτοκινητοβιομηχανίας της ΕΕ σύμφωνα με την Κινεζική Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.
electric cars-ilektrika-autokinita
ΔΙΕΘΝΗ

Η ΕΕ επιβάλλει δασμούς στα κινεζικής κατασκευής ηλεκτροκίνητα οχήματα

Οι προσωρινοί δασμοί της Κομισιόν από 17,4% ως 37,6% χωρίς αναδρομική ισχύ είναι σχεδιασμένοι για να εμποδίσουν, όπως έχει δηλώσει η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, να κατακλυσθεί η ΕΕ με φτηνά ηλεκτροκίνητα οχήματα.
ΔΙΕΘΝΗ

Κόντρα Κίνας με Ευρωπαϊκή Ένωση με φόντο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Το Πεκίνο καταγγέλλει την έρευνα της ΕΕ στα κινεζικά ηλεκτροκίνητα οχήματα ως «ξεκάθαρη πράξη προστατευτισμού». Η έρευνα που θα καθορίσει αν απαιτούνται τιμωρητικοί δασμοί για να προστατευθούν οι παραγωγοί της ΕΕ.