ΓΔ: 1390.65 0.01% Τζίρος: 68.38 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA

Η προμήθεια - μαμούθ 1.000 λεωφορείων και τα οφέλη για την Ελλάδα

Μερική παραγωγή των νέων λεωφορείων στην Ελλάδα επιδιώκει η κυβέρνηση για να μεγιστοποιήσει τα οφέλη της οικονομίας από τη μεγάλη προμήθεια των 500 εκατ. ευρώ.

Να μεγιστοποιήσει τα οφέλη για την εγχώρια οικονομία από την προμήθεια - μαμούθ των νέων λεωφορείων για τους συγκοινωνιακούς οργανισμούς Αθήνας και Θεσσαλονίκης επιδιώκει η κυβέρνηση.

Ειδικότερα, μοντέλο μέσω του οποίου μπορεί να διεκδικήσει ανταλλάγματα, σε όρους εγχώριας προστιθέμενης αξίας, π.χ. με την κατασκευή μονάδας συναρμολόγησης κάποιων τμημάτων στην Ελλάδα, από τους διεθνείς ομίλους που θα διεκδικήσουν την προμήθεια περίπου 1.000 λεωφορείων για τον ΟΑΣΑ και τον ΟΑΣΘ αναζητεί η κυβέρνηση.

Αναζητείται, επίσης, και το μοντέλο χρηματοδότησης καθώς το κόστος της συγκεκριμένης αγοράς θα ξεπεράσει το μισό  δισεκατομμύριο ευρώ, ποσό που θα αυξηθεί περαιτέρω αν προβλεφθεί και η πολυετής συντήρηση των οχημάτων από τον προμηθευτή.

Ήδη στα υπουργικά γραφεία συνωστίζονται υποψήφιοι οι οποίοι υπόσχονται πως, αν πάρουν την μεγάλη προμήθεια, θα κατασκευάσουν κάποια μονάδα εξαρτημάτων ή θα ενισχύσουν υφιστάμενες επιχειρήσεις. Σύμφωνα με πληροφορίες, την προηγούμενη εβδομάδα η γενική γραμματέας Ενέργειας Αλεξάνδρα Σδούκου συναντήθηκε με εκπροσώπους της πολωνικής Solaris.

Οι Πολωνοί, ένας από τους ισχυρούς ομίλους στην ευρωπαϊκή αγορά οχημάτων για τις αστικές συγκοινωνίες, υπόσχονται μονάδα στην Δυτική Μακεδονία αν πάρουν τον διαγωνισμό για τα λεωφορεία των ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ. Η Δυτική Μακεδονία θα πληγεί από το σχέδιο απολιγνιτοποίησης και ο πολωνικός όμιλος ήρθε διαβασμένος υποστηρίζοντας πως θα δημιουργήσει μεγάλη μονάδα εξαρτημάτων. Υπό την προϋπόθεση πως θα επικρατήσει στο διαγωνισμό.

Αντίστοιχες υποσχέσεις ακούγεται πως έχει δώσει και η διοίκηση της ιταλικής FSI που ελέγχει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ φέρεται ως ένας από τους διεκδικητές της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων (ΕΛΒΟ) με τους Ιταλούς να υποστηρίζουν πως αν κερδίσουν μια μεγάλη προμήθεια θα αναστήσουν τη βιομηχανία της Βόρειας Ελλάδας.

Η αναζήτηση κάποιου μοντέλου για να υπάρξει ουσιαστική προστιθέμενη αξία για τη χώρα μας από τη μεγάλη προμήθεια είναι μόνο μία από τις αιτίες της καθυστέρησης για το μεγάλο διαγωνισμό του υπουργείου Υποδομών.

Το δεύτερο ζήτημα, που οδηγεί σε καθυστέρηση, είναι η εξασφάλιση των απαραίτητων κονδυλίων, σε μια περίοδο που το δημόσιο δυσκολεύεται να προχωρήσει μικρότερους διαγωνισμούς επειδή τα ταμεία είναι άδεια. Πάντως, στο υπουργείο τονίζουν εδώ και πολλές εβδομάδες πως ο διαγωνισμός είναι στο τελικό στάδιο.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πεδίο μάχης διεθνών παικτών ο μεγάλος διαγωνισμός για νέα λεωφορεία

Σήμερα η υποβολή προσφορών για την προμήθεια 750 λεωφορείων, που θα ενισχύσουν τις αστικές συγκοινωνίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Δεν έδωσε παράταση το υπ. Υποδομών παρά τις προσφυγές που εκκρεμούν στο ΣτΕ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Ψαλίδι» στις προβλέψεις για επενδύσεις στο νέο μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα

Από 15,1% μειώνεται η πρόβλεψη αύξησης των επενδύσεων φέτος στο 6,7%, όπως αναφέρει το Εθνικό Δημοσιονομικό Συμβούλιο. Λίγο χαμηλότερα η ανάπτυξη, αλλά πάνω από τον μέσο όρο της ευρωζώνης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πού θα τοποθετήσει το νέο Επενδυτικό Ταμείο κεφάλαια 300 εκατ. ευρώ

Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για το Επενδυτικό Ταμείο που ιδρύεται εντός του Υπερταμείου. Σε ποιους τομείς θα επικεντρώσει την επενδυτική του πολιτική.
businessdaily-Symfonia-Ergasia
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Απολογισμός στα προγράμματα ΕΣΠΑ: Τα θετικά σημεία και οι αδυναμίες

Μεγάλη συμμετοχή επιχειρήσεων στα προγράμματα Πράσινης Μετάβασης, μικρότερη στα προγράμματα Ψηφιακού Μετασχηματισμού. Οι καθυστερήσεις και τα προβλήματα στην αξιολόγηση αιτήσεων. Γράφει ο Κωνσταντίνος Παντελής*.