Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, σχετικά με το σιδηροδρομικό συμβάν (παραβίαση σηματοδότη) στις 23 Δεκεμβρίου 2023, απεφάνθη ότι ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας έσφαλε διότι, μεταξύ άλλων, «υπερέβη τον ερυθρό σηματοδότη χωρίς εντολή σταθμάρχη», αναφέρει σε ανακοίνωσή του το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, καλώντας τη σιδηροδρομική εταιρεία Hellenic Train «να πράξει τα δέοντα, άμεσα».
Υπενθυμίζεται ότι το BD σε δημοσίευμά του αναφερόταν στο πρόστιμο 50.000 ευρώ στη Hellenic Train που έχει επιβάλλει η ΡΑΣ για το συμβάν με την παραβίαση κόκκινου φωτόσημου από συρμό του προαστιακού λίγο πριν τα περασμένα Χριστούγεννα, ενώ περιορίζεται σε «απειλή» έναντι του ΟΣΕ.
Παράλληλα σημειωνόταν στο δημοσίευμα ότι εξετάζοντας όλα τα προσκομισθέντα στοιχεία, αλλά και τις ενστάσεις που υπέβαλαν οι δύο φορείς, η ΡΑΣ διαπίστωσε ότι δεν τηρήθηκαν από τη Hellenic Train οι προβλεπόμενοι από τον νόμο κανόνες ασφαλείας των σιδηροδρόμων.
«Απαιτείται από όλους τους εμπλεκόμενους στην αλυσίδα του σιδηροδρομικού έργου να επιδεικνύουμε υψηλότερη ατομική και συλλογική ευθύνη, ώστε συμπληρωματικά με τις νέες τεχνολογίες να αναβαθμίζουμε την ασφάλεια των μετακινήσεων και των μεταφορών και να ενισχύουμε την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών», σημειώνει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και προσθέτει πως η πολιτική ηγεσία, με αφορμή τόσο αυτό όσο και άλλα συμβάντα που αφορούν στα θέματα ασφαλούς λειτουργίας του σιδηροδρόμου εν συνόλω, έχει υποβάλει τα σχετικά στοιχεία στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, την 1η Απριλίου 2024 και τη 16η Απριλίου 2024, ώστε τίποτα να μη μείνει αδιερεύνητο.
Αναλυτικά η ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών:
«Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, με απόφαση της Ολομέλειάς της, της 21ης Ιουνίου 2024, σχετικά με το σιδηροδρομικό συμβάν (παραβίαση σηματοδότη) στις 23 Δεκεμβρίου 2023, απεφάνθη ότι ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας έσφαλε διότι, μεταξύ άλλων, "υπερέβη τον ερυθρό σηματοδότη χωρίς εντολή σταθμάρχη". Επίσης, επιβεβαιώνεται η "εξαφάνιση" του επίμαχου ταχοχράφου.
Η Επιτροπή Διερεύνησης της Hellenic Train είχε καταλήξει στην αναφορά της, στις 7 Μαρτίου 2024, σε ίδιο συμπέρασμα.
Την ίδια περίοδο, η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (Π.Ε.Π.Ε.), της οποίας πρόεδρος είναι ο συγκεκριμένος μηχανοδηγός, εκδίδει ανακοινώσεις και αποστέλλει εξώδικα σχετικά με ζητήματα ασφάλειας των σιδηροδρομικών μεταφορών. Δηλαδή, το ίδιο πρόσωπο που, ως μηχανοδηγός αμαξοστοιχίας, παραβιάζει σηματοδότη θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια των πολιτών, με τη συνδικαλιστική του ιδιότητα υπογράφει ανακοινώσεις για την ασφάλεια των επιβατών.
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με αφορμή τόσο αυτό όσο και άλλα συμβάντα που αφορούν στα θέματα ασφαλούς λειτουργίας του σιδηροδρόμου εν συνόλω, έχει υποβάλει τα σχετικά στοιχεία στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, την 1η Απριλίου 2024 και τη 16η Απριλίου 2024, ώστε τίποτα να μη μείνει αδιερεύνητο».
«Θα επαναλάβουμε ότι απαιτείται από όλους τους εμπλεκόμενους στην αλυσίδα του σιδηροδρομικού έργου να επιδεικνύουμε υψηλότερη ατομική και συλλογική ευθύνη, ώστε συμπληρωματικά, με τις νέες τεχνολογίες, να αναβαθμίζουμε την ασφάλεια των μετακινήσεων και των μεταφορών και να ενισχύουμε την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Αναμένουμε από τη σιδηροδρομική εταιρεία Hellenic Train να πράξει τα δέοντα, άμεσα».