ΓΔ: 1404.26 0.27% Τζίρος: 128.35 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο (απο δεξία): Η Διευθύνουσα Σύμβουλος της Attica Bank, Ελένη Βρετυού, ο γενικός διευθυντής του ΙΟΒΕ καθηγητής Νίκος Βέττας και ο διευθυντής του BusinessDaily, Γιάννης Παπαδογιάννης.

Η προσαρμογή των μικρών επιχειρήσεων το μεγάλο στοίχημα της πράσινης μετάβασης

Η διευθ. σύμβουλος της Attica Bank, Ε. Βρεττού, τόνισε ότι η προσαρμοστικότητα αποτελεί πλεονέκτημα της χώρας ενώ ο γενικός διευθυντής του ΙΟΒΕ Ν. Βέττας υπογράμμισε την ανάγκη κινητοποίηση ιδιωτικών πόρων.

Η συμβολή και του τραπεζικού κλάδου στην αειφόρο ανάπτυξη και την προστασία του περιβάλλοντος βρέθηκε στο επίκεντρο της συζήτησης της Ελένης Βρεττού, διευθύνουσας συμβούλου της Attica Bank και του Νίκου Βέττα, γενικού διευθυντή ΙΟΒΕ και καθηγητή του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε πάνελ στο πλαίσιο Διεθνούς Συνεδρίου του ΤΜΕΔΕ με θέμα«Redefining the Future Horizons: Σχεδιάζοντας τις βιώσιμες στρατηγικές του αύριο».

Η κ. Βρεττού στην παρέμβασή της επισήμανε ότι η Ελλάδα έχει τεράστια  δύναμη και προσαρμοστικότητα σε όλες τις αλλαγές, συμπεριλαμβανόμενης και της πράσινης μετάβασης. Έδωσε μεγάλη έμφαση στον δρόμο μετάβασης των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, καθώς οι μεγαλύτερες σε μέγεθος έχουν μεγαλύτερες δυνατότητες προσαρμογής.

Αναφέρθηκε στις θέσεις που αναπτύσσονται σε ευρωπαϊκό επίπεδο για πιο ομαλή πράσινη μετάβαση και όχι απότομη με μεγαλύτερη διαβούλευση προς όφελος των απλών καταναλωτών. Μιλώντας για τα χρηματοδοτικά εργαλεία στην Ελλάδα προς τις επιχειρήσεις στον δρόμο προς την πράσινη μετάβαση είπε ότι υπάρχουν πολλά χρηματοδοτικά εργαλεία με στόχευση τις ΜμΕ τα οποία έχουν ως στόχο να εντάξουν και τις πιο μικρές μονάδες της οικονομίας προς την κατεύθυνση της πράσινης μετάβασης.

Αναφέρθηκε και στη σημασία της εκπαίδευσης των ΜμΕ επισημαίνοντας ότι θα πρέπει να «περάσει» σε αυτές το μήνυμα ότι η πράσινη μετάβαση είναι επένδυση και όχι μόνον κόστος. Μια επένδυση που θα τους δώσει πρόσβαση σε νέες δουλειές και ανάπτυξη των δραστηριοτήτων τους.

Αναφερόμενη στις ίδιες τις τράπεζες, είπε ότι τόσο οι συστημικές, όσο και μικρότερες σε μέγεθος βρίσκονται σε φάση υλοποιήσης συγκεκριμένων δράσεων και πρωτοβουλιών που προβλέπονται από το θεσμικό πλαίσιο ρυθμίσεων σε ευρωπαϊκό και εγχώριο επίπεδο.

Μιλώντας γενικότερα για τον δρόμο προς την πράσινη μετάβαση ο κ. Βέττας είπε ότι η ελληνική οικονομία πρέπει να δημιουργεί πλεονάσματα και για την πορεία προς την πράσινη μετάβαση, εκτός από τα δημοσιονομικά πλεονάσματα, γεγονός που αποτελεί μια πρόκληση, αλλά δεν θα πρέπει να μας πανικοβάλει.

Εστιάζοντας στην πράσινη ανάπτυξη ο κ. Βέττας είπε ότι το κενό χρηματοδότησης - όταν τελειώσει το Ταμείο Ανάκαμψης - μέχρι το 2030 είναι περίπου 30 δισ. ευρώ. Το ποσό αυτό είναι σημαντικό και δεν μπορεί να προέλθει μόνο από δημόσιο χρήμα, χρειάζονται διαδικασίες και πρωτοβουλίες που θα διευκολύνουν τις χρηματοδοτήσεις, είπε.

Αναφερόμενος στις τράπεζες είπε ότι οι τράπεζες συνολικά πρέπει να πάρουν λελογισμένα ρίσκα στον δρόμο των πράσινων χρηματοδοτήσεων, ενώ ταυτόχρονα να προχωρήσουν σε συνέργειες και με άλλους εμπλεκόμενους φορείς (venture capitals κλπ).

Συντονιστής του πάνελ ήταν ο δημοσιογράφος Γιάννης Παπαδογιάννης, διευθυντής του BusinessDaily.gr.

Σκοπός του συνεδρίου είναι να χαρτογραφήσει και να αναδείξει αυτές τις μεγάλες προκλήσεις, τους κινδύνους, τις ευκαιρίες και τα καίρια ζητήματα που τίθενται, υπό το πρίσμα της ελληνικής και παγκόσμιας εμπειρίας, αλλά και των νέων επιστημονικών δεδομένων. Το συνέδριο πραγματοποιείται υπό την αιγίδα της ΤτΕ και του ΤΕΕ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πακτωλός 27 δισ. για τα έργα υποδομών, χρειάζονται κεφάλαια οι εταιρείες

Σύμφωνα με το ΙΟΒΕ, οι πόροι από το Ταμείο Ανάκαμψης μαζί με τα υπόλοιπα Ευρωπαϊκά Ταμεία και τους εθνικούς πόρους θα τροφοδοτήσουν την ισχυρή ανάπτυξη των Κατασκευών τα επόμενα χρόνια.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ταχιάος: Έρχονται οδικές παρεμβάσεις για το κυκλοφοριακό στην Αττική

Για την άμεση απόκριση στην κρίση στην Αθηνών - Κορίνθου, ο Νίκος Ταχιάος ανέφερε ότι ήταν κομβικός ο ρόλος και η νοοτροπία των μηχανικών, αλλά και η ετοιμότητα των κατασκευαστικών εταιρειών.